Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@04:49:46 GMT

۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۳۵۴۵

۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی به مساحت ۲۸۶ هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید شارقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات کمیسیون‌های تخصصی استان و کمیسیون امور زیربنایی استان مرکزی اظهار داشت: در 4 ماه اخیر و پس از اخذ استعلامات و تکمیل پرونده‌های مربوطه احداث 16 نیروگاه خورشیدی با مساحت جمعا 379 هکتار و ظرفیت تولید برق 189 مگا وات مورد تصویب این کارگروه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی به‌طور متوسط با وجود 300 روز آفتابی از مجموع 365 روز سال یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در زمینه تولید انرژی خورشیدی است.

شارقی تصریح کرد: با این وجود تا امروز استفاده چندانی از انرژی خورشید برای تولید برق نشده اما با تصویب احداث 16 نیروگاه خورشیدی در 6 شهرستان استان شاهد آغاز روند توسعه این انرژی در کشورمان خواهیم بود که با احداث و راه‌اندازی این طرح‌ها به‌طور متوسط زمینه اشتغال مستقیم 150 نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به جزئیات تصمیمات کمیسیون ماده 5 استان مرکزی برای بررسی پرونده‌های شهرهای ساوه، تفرش، شازند، نیم‌ور وکمیجان خبر داد گفت: مانند هفته‌های گذشته کمیسیون ماده 5 استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و دبیری راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و شهردار ساوه شهردار تفرش و شهردار کمیجان و سایر اعضا در حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تعداد 11 پرونده، موارد درخواستی شهروندان که به کمیسیون واصل شده بود توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و از این 11 دستورکار 5 مورد آن مربوط به شهر ساوه، یک مورد تفرش، یک مورد شهر شازند، 3 مورد شهر نیم‌ور و یک مورد شهر کمیجان بود.

شارقی عنوان کرد: افزایش سطح اشتغال، تغییر کاربری از آموزشی به مسکونی، تغییر کاربری از مزروعی به مسکونی تجاری، افزایش تراکم و تثبیت طرح گذربندی از موارد طرح شده در این جلسه بود که در نهایت و پس از بررسی‌های به عمل آمده با 6 مورد از درخواست‌ها موافقت، 4 مورد از پرونده‌ها به دلیل عدم حضور شهردار شهر مربوطه در جلسه مطرح نشد و یک مورد نیز با مخالفت اعضا روبه‌رو شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به جزئیات تصمیمات کمیسیون امور زیربنایی استان مرکزی و موافقت با 10 دستورکار درکمیسیون امور زیربنایی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: دوازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی برگزار شد.

شارقی بیان کرد: از تعداد 12 پرونده موارد درخواستی شهروندان که به کمیسیون رسیده بود، 3 مورد در رابطه با احداث نیروگاه خورشیدی، 2 مورد طرح مجتمع گردشگری، احداث مجتمع هوایی جمعیت هلال احمر استان مرکزی، طرح تپه آزمون رانندگی و احداث آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت، طرح تولید محصولات بتونی، طرح سنگ‌بری و طرح شرکت حمل و نقل و بررسی مجدد حریم راه بودند که به‌جز و مورد با بقیه درخواست‌ها موافقت شد.

وی با اعلام مهلت 6 ماهه برای شروع عملیات پروژه‌های مصوب خاطرنشان کرد: طرح شرکت حمل و نقل و طرح تپه آزمون رانندگی از دستور کار خارج شدند و مقرر شد در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

شارقی ادامه داد: طرح‌های نیروگاه خورشیدی هر یک در مساحتی حدود 20 هکتار و با 10 مگابایت در شهرستان‌های اراک، دلیجان و خمین اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این نشست گفت: اجرای این طرح‌ها ۲۰۰ مگاوات برق و دست کم ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند.
مصلح افزود: با وجود استعداد بالای استان در زمینه تولید انرژی برق ازآب ولی تاکنون فقط ۵ نیروگاه به ظرفیت تولید ۳۵ مگاوات برق در استان احداث شده است.
در این نشست زمینه سازی برای احداث ۲ نیروگاه بزرگ خورشیدی درگردنگاه لوداب و آبدهگاه باشت تصویب شد.
این نیروگاه‌های بزرگ مقیاس در قالب دو مجتمع صنعتی و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی احداث می‌شود.
استاندار در این نشست گفت: برای شکوفایی ظرفیت‌های استان در زمینه تولید انرژی‌های پاک ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای در منابع بودجه کل استان اختصاص می‌یابد.
احمد زاده افزود: سرمایه گزاری در صنایع تبدیلی، سردخانه، کارخانه‌های روغن کشی زیتون و رب گوجه فرنگی همچنان درالویت است.
معاون امور اقتصادی استاندار هم به افزایش ۲ برابری ظرفیت ذخیره سازی محصولات دامی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توسعه سردخانه‌ها، شرایط انبار نگهداری گوشت از یک روز به ۲ ماه رسیده است.
عسکری افزود: ظرفیت ذخیره سیب هم از ۲ هزار به ۲۰ هزارتن رسیده است. 
در این نشست ۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و بروز رسانی و تجهیز سردخانه دو هزارتنی تعاون روستایی استان اختصاص یافت.
قبادی رئیس اتاق بازرگانی وکشاورزی یاسوج هم به لزوم فرهنگسازی برای افزایش نقش مردم در سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید مشوق‌هایی برای مشارکت طبقات متوسط و حتی ضعیف مردم در سرمایه گذاری طرح‌ها اقتصادی بزرگ از طریق خرید سهام اعمال شود.
قبادی گفت: آسیب شناسی وحذف گلوگا‌های مشکل ساز در سرمایه گزاری حذف دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های دست و پاگیر از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • همدان صاحب ۳ نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود