Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای مهمترین اولویت بسیج رسانه خراسان‌رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، عباس محمدیان صبح امروز در مراسم افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان قوچان اظهار داشت: امروز با پیشرفت‌های انجام شده، سبد رسانه‌ها تغییر پیدا کرده و می‌توان گفت هرکس که یک گوشی هوشمند در دست دارد به نوعی یک رسانه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه کار بسیج از جنس انقلاب و تحول‌خواهی است بیان داشت: امروزه ظرفیتی که در رسانه تعریف شده به نوعی بخشی از انقلاب و جامعه است که باید مورد توجه و استفاده درست قرار گیرد. یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی در نشریات مکتوب، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که باید همراه با صداقت، صلابت و صراحت باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه، محلی برای هم‌افزایی متخصصان عرصه رسانه است؛ چتر بسیج رسانه فراجناحی است و به هیچ جریانی غیر از ولایت پایبند نبوده و نخستین و آخرین گام آن خطوط قرمز اسلام و انقلاب است.

محمدیان با بیان اینکه کار خبرنگاران صرفاً نقد‌کردن نیست اظهار داشت: سال‌هاست که شعار جهاد فرهنگی مطرح شده؛ در این میان خبرنگاران به‌عنوان کسانی که همیشه فقط به بیان مشکلات مردم پرداخته‌اند و هیچ‌گاه سخن از خود به میان نیاورده‌اند؛ بسیج رسانه آمده تا سپر خبرنگاران و حامی آن‌ها در این عرصه شود و خلاء‌های آموزشی و تخصصی جامعه رسانه را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز قانون مطبوعات کشور براساس همان قانون مصوب سال 64 است و با وجود گذشت زمان و تغییرات عظیم رسانه‌ای، تغییری در آن به‌وجود نیامده و تغییر قانون مطبوعات به‌عنوان یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی است که در دیدار انجام شده با رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی ما مطرح شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با انتقاد از برخی مسئولان شهرستان قوچان بیان داشت: چرا باید شهرستانی همچون قوچان با این همه ظرفیت‌های عظیم در عرصه‌های مختلف و رسانه هنوز در خانه مطبوعات استان نماینده نداشته باشد؛ خانه مطبوعات مختص به شهر مشهد نیست بلکه مربوط به تمام استان خراسان رضوی است.

محمدیان تاکید کرد: صرفاً صدور مجوز فعالیت برای یک رسانه هنر نیست؛ بلکه رسانه‌ها در جهت ادامه حیات و فعالیت خود نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند که یکی دیگر از اهداف تشکیل کانون بسیج رسانه در این شهرستان، ساماندهی عرصه رسانه‌ای و حمایت از رسانه‌های شهرستان است.

وی رشد قارچ‌گونه شبکه‌های اجتماعی در شهرستان قوچان را یک معضل دانست و افزود: امروزه یکی از معضلات شهرستان قوچان رشد قارچ‌گونه شبکه‌های اجتماعی است که باید در مکانی ساماندهی و هویت‌بخشی شوند تا از ظرفیت‌های آن‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی به‌درستی استفاده شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین قطب مطبوعاتی کشور است بیان داشت: متاسفانه با وجود اینکه ما در رتبه دوم کشور در مطبوعات قرار داریم هنوز از این ظرفیت به درستی استفاده نشده چرا که امروز شهرستانی مانند قوچان با جایگاه و ظرفیت‌های بالا، در رتبه 10 تا 12 استان قرار گرفته و هنوز بسیاری از مطبوعات در این شهرستان نماینده ندارند که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

محمدیان با اشاره به اهمیت ترویج سواد رسانه‌ای در جامعه اظهار داشت: متاسفانه 96 درصد مردم خراسان رضوی سواد رسانه‌ای ندارند و امروز بسیج وارد عرصه رسانه شده تا زمینه‌های ارتقای سواد رسانه‌ای که یک وظیفه و تکلیف است را فراهم سازد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین