Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، امروز چهارم آذرماه برای اولین بار در خراسان‌جنوبی دو پرنده(پهپاد) غیر نظامی که مراحل لازم را طی کرده بودند با حضور برخی از مدیران استانی پلاک‌گذاری و دارای شناسنامه مالکیت شدند.
این برنامه در دومین کارگروه و دوره فناوری محور، پهپاد، کاربردها، ایمنی پرواز و مقررات هوایی که با همکاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی برگزار شد، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور در این کارگروه گفت: یکی از اهداف برگزاری کارگروه این است که آموزش‌های مرتبط با پرنده‌های غیر نظامی و پهپادها در تمام کشور صورت گیرد و متمرکز در تهران نباشد.
سعیدی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه استفاده از پرنده‌های غیر نظامی ظرفیت بسیار خوبی دارد که حتی استان‌های مجاور نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و فرصت‌های شغلی به این وسیله در منطقه و استان به وجود آید.
دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور بیان کرد: از این پهپادها و پرنده‌های غیر نظامی می‌توان برای کنترل ساخت و ساز، نظارت بر حریم هوایی، نقشه‌برداری، تعیین حجم معادن و در حوزه امداد و نجات استفاده کرد.
سعیدی ادامه داد: تا قبل از اختراع پرنده‌های تصویربرداری، امکان تصویر برداری از حیوانات دریایی از فاصله بسیار نزدیک وجود نداشت اما اکنون این امکان فراهم شده است و همچنین پرنده‌های غیر نظامی امروز به کمک  ناجیان غریق آمده‌اند و جان افراد زیادی به این وسیله نجات یافته است.
وی یادآور شد: همچنین در حوزه  آتش نشانی یک یگان در سال گذشته تشکیل دادیم و اولین حادثه‌ای که در آن از این پرده‌های نظامی استفاده کردیم، حادثه پلاسکو بود.
در پایان این کارگاه از هنرجویانی که در کارگاه شرکت کرده و قصد استفاده از پهپاد خود را دارند، آزمون خلبانی گرفته می‌شود و به افرادی که موفق شوند گواهینامه خلبانی عطاء می‌شود.


منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از فیلمبرداری و مانور پهپاد تهاجمی روی سطح آب | جست و جو ، یافتن هدف و حمله را ببینید
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی