Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، از روز 29 آبان هنرمندان گروه فیتیله در جمع کودکان آسیب‌دیده‌ی سرپل ذهاب حاضر شده و در کنار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امداد فرهنگی را آغاز کرد.

علی فروتن از هنرمندان این گروه در پاسخ به این سوال که ضرورت این دسته از امدادها چیست، گفت: من سال‌ها در کنار کانون بوده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کانون پرورش فکری بزرگ شده‌ام و ضمن عضویت در کتابخانه‌ها از برنامه‌های متنوع آن استفاده کرده‌ام. پس از ورود به رشته‌های هنری نیز این همراهی ادامه داشته است. باید بگویم که کانون در طی این سال‌ها، همیشه گروه اولی بوده است که در امداد فرهنگی پا پیش گذاشته است. ما تجربه سیل نکا و گرگان را داریم. در زلزله قاینات و بم نیز شاهد بودیم که باز کانون جزو اولین گروه‌ها به این مناطق رفته است. با این نگاه باید بگویم به اعتقاد من حضور گروه‌های امداد فرهنگی از آب و غذا برای بچه‌ها واجب‌تر است. درست است که پوشاک و غذا اولویت‌هایی است که باید برطرف شود، اما تاثیر کار فرهنگی تا همیشه با کودک همراه است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مساله‌ای که در این جور آسیب‌ها به وجود می‌آید، جدا شدن کودک از بستر امن زندگی در اثر یک اتفاق طبیعی است. این اتفاق در چند لحظه زندگی یک فرد را از بین می‌برد. به طور مثال زلزله بم تنها 12 ثانیه بود، اما هنوز تاثیرهای روانی آن باقی مانده است. بنابراین امداد فرهنگی سبب می‌شود بار غم کم شود.

امداد فرهنگی یک نوع نوازش مهربانانه است، فروتن سخنان خود را این‌طور ادامه داد و آن را یک آغوش امن خواند.

این هنرمند گفت: وقتی کودکی شعری را می‌شنود یا درگیر آموزش‌ها و تفریح‌های فرهنگی می‌شود استرس او کاهش می‌یابد. درست است که از بین رفتن تاثیرات حوادث، ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد اما فراهم آوردن فضای شاد بعد از بحران بسیار در کاهش تاثیرات مخرب روانی موثر است.

فروتن ادامه داد: در ابزارهای فرهنگی به نظر می‌رسد تئاتر و کتاب‌خوانی تاثیرات ماندگارتری داشته باشند. نمایش خاطره‌ساز است اما مثلا اسباب‌بازی از بین می‌رود و جای خود را به ابزاری نو می‌دهد. یا شعر و داستان تاثیرات خود را بر قلب کودک می‌گذارند. بچه‌ها در نمایش، صبوری، مقاومت و تحمل را یاد می‌گیرند، درست است که از دست دادن سخت است، اما نمایش می‌تواند به آنان بیاموزد که بالاتر از والدین، خداوند متعال است، ‌یا عشق در زندگی همچنان جاری است. به همین سبب حضور گروه‌های کتاب‌خوانی و نمایش در شرایط بحرانی بسیار مهم است.

503

علی فروتن گروه فیتیله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان