Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رودسر و املش به همراه مدیران ادارات شهرستان صبح امروز به ۸ روستای محروم در اشکورات سفر کرد و پیگیر حل مشکلات آنان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛خبرنگار رودسریها ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش صبح امروز جمعه به همراه تعدادی از مدیران ادارات شهرستان سفری به ۸ روستای منطقه محروم اشکورات داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفری که از ساعت ۷:۳۰ آغاز و ۱۵:۳۰ عصر به پایان رسید.

 

عباسی با حضور در روستاهای شرم دشت ، مازی بن، خراسان پشته ، میلاش ، گره گوابر ، لامشکن سفلی و علیا و آغوزبن کندسر مشکلات اهالی شامل آسفالت راه روستایی ، آنتن دهی تلفن همراه ، آب شرب ، سوخت زمستانی و طرح هادی روستایی را پیگیری کرد و روسای ادارات را موظف به خدمات دهی در کمترین فرصت به اهالی این منطقه نمود.

در روستای آغوزبن کندسر که اهالی از مشکل سوخت ابراز نگرانی می کردند ، نماینده رودسر و املش قول پیگیری از شرکت نفت داد و همچنین خبر از گازدار شدن روستاهای اشکورات را تا ۲ سال آینده اعلام کرد. مشکل آب شرب روستا که در تابستان با کمبود مواجه اند و در روزهای بارانی آب شرب گل آلود می شود، مهدی علیزاده رئیس آبفار شهرستان مامور شد تا پیگیری های لازم را جهت برطرف کردن این مشکل انجام دهد و قول بر این شد تا پایان هفته آتی راهکار حل مشکل آب شرب روستای آغوزبن کندسر مشخص شود.

 

در ادامه این سفر ، نماینده مردم رودسر واملش در کارگاه راهسازی زیاز – شوک حاضر شد و خواستار پاسخگویی نماینده شرکت در خصوص تعطیلی این پروژه در ماه های اخیر گردید، عاشوری نماینده شرکت سیرود راه خزر از مشکل عدم تامین قیر برای پروژه و مصالح گلایه کرد و گفت: مدیریت شهرستان هیچ کمکی در خصوص تامین مصالح به ما نکرد ، مشکل اعتبار برای اجرای پروژه ها نداریم ، حتی مجوز برداشت کشک دره مان را تمدید نمی کنند ، که عباسی در این خصوص گفت: اگر مشکلی برای این پروژه دارید به بنده بگویید تا از وزیر راه و شهرسازی یا مدیرکل راه استان و یا معاون استاندار بخواهم تا در حل آن کمک کنند، من پشت هر پروژه ای که شروع می شود هستم ، مردم از ما این را مطالبه می کنند و اگر در اجرای پروژه ها تاخیر بیافتد خجالت زده مردم خواهیم شد، هفته آینده که دوباره برای بازدید خواهم آمد باید پیشرفت پروژه زیاز- شوک را ببینم. عاشوری نماینده شرکت سیرود راه خزر هم قول شروع کار را داد و گفت: تلاش می کنیم ۵۰۰ متر راه تراشیده شود و آغاز اجرای آن را مردم ببینند.

 

یکی دیگر از مطالبات اهالی روستای آغوزبن کندسر جاده کشاورزی برای ۱۰۰ هکتار از باغات فندق این روستا بود که در سال بیش از ۱۵۰ تن محصول از آن برداشت می شود که قرار شد پیگیری های لازم برای رفع این مشکل از طریق منابع طبیعی صورت پذیرد.

 

روستای گره گوابر ، دومین روستای پرجمعیت اشکور مقصد بعدی نماینده مردم رودسر و املش و مدیران ادارات شهرستان بود، سیروس حسن خانی به عنوان نماینده مردم این روستا از مشکل چندین ساله جاده گفت و افزود: اگر مشکلات زیرساختی روستای گره گوابر حل شود مهاجرت چند سال اخیر معکوس خواهد شد چرا که نزدیکی این روستا با شهر و تولید محصول فندق و گل گاوزبان باعث رونق اقتصاد اهالی می شود ، وی در ادامه از مشکل مخابراتی روستا گفت و خاطرنشان کرد با توجه به سطح تحصیلات اهالی روستا نیاز به اینترنت از خواسته های دیگر روستائیان است . مشکل برق که پس از هر باد و بوران شاهد قطعی آن هستیم . از سال ۸۶ کار فرهنگی می کنیم و توانستیم پس از تاسیس کانون فرهنگی در سه سال متوالی ۹۳-۹۴-۹۵ در کنگره های ملی به عنوان روستای نمونه فرهنگی انتخاب شویم. تنها روستایی بودیم که در سالهای اخیر همایش پیاده روی خانوادگی برگزار کردیم.

اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در دیدار با مردم روستای گره گوابر با تبریک پیروزی قاطعانه بر داعش ، یاد شهدا و افتخار آفرینی سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی را گرامیداشت و با تبریک هفته بسیج، آن را الگویی برای کارجهادی در راستای توسعه روستایی دانست و گفت: باید کاری شود تا منطقه اشکور که بعنوان اولین تولیدکننده فندق و گل گاوزبان تاثیر شگرفی در اقتصاد کشور دارد علاوه بر افزایش درآمد در بازگشت مهاجرت روستائیان نقش موثری را ایفا کند. پروژه روکش آسفالت رحیم آباد به گرمابدشت که در فاز یک از رحیم آباد به طول لات انجام شد ، از صبح شنبه درصورت مساعدت هوا ، ادامه پروژه از مسیر گرمابدشت ادامه خواهد یافت و پیگیر راه زیاز-شوک -ملکوت هستیم شرکت پیمانکار مشکل مصالح داشت که پیگیری کردیم و مدرنترین شیوه آسفالت را در این منطقه خواهیم داشت. راه فرعی که قبلا قراربود تا گره گوابر بیاد بسط پیدا کرده و ۵ روستای منطقه تا لامشکن سفلی و علیا را نیز شامل می شود. در سفر امروز تمام مسئولینی که مشکلات منطقه به آنها مربوط بود همراه کرده ام تا در همین سال جاری این مشکلات حل شود و چیزی برای سال آینده باقی نماند.

حسین رنجی رئیس مخابرات شهرستان رودسر در خصوص مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در منطقه گفت: قبلا آنتن دهی تلفن همراه از دکل سجیران انجام می شد که بعدها نقطه آن تغییر کرد ، فناوری IR70 که برای ۵ سال پیش بود برای انتقال صوت استفاده شد که متاسفانه نسل ۲ تلفن همراه نیست ، در جلساتی که نماینده شهرستان با مدیر منطقه ای مخابرات داشت پیگیر حل این مشکل شد و قرار شد شبکه WLL  در کل منطقه اشکور ارتقاء یابد و ۱۳ سایت موجود WLL به MCI تغییر یابد ، سیم کارت های قبلی پس گرفته می شود و سیم کارت های نسل ۳ ارتباطات همراه اول به مشترکین ارائه خواهد شد که هم مشکل ارتباط تلفنی را حل می کند و هم مشکل اینترنت را مرتفع خواهد کرد.

امیرکبیر حبیبی رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی رودسر در این دیدار با اشاره به اینکه از ۴۳۰روستای شهرستان ۲۳۰ روستا طرح هادی مصوب شده است ، اظهار داشت : طرح هادی نیز در روستای گره گوابر اجرا خواهد شد که پس از تصویب ، کار بهسازی آن شروع می شود.

 

مقصد بعدی مسئولین شهرستان ، روستای لامشکن علیا بود ،دیدار های مردمی انجام شد و مردم از مشکلات شان گفتند ،اسماعیلی رئیس راه و شهرسازی رودسر در این دیدار با تقدیر از زحمات و پیگیری های دکترعباسی نماینده شهرستان های رودسر و املش گفت: ایشان چندماه پیش قولی به مردم در جشنواره زیاز دادند که برای من که ۱۰ سال است یک ریال برای جاده رحیم آباد به اشکورات نیامده بود جزو محالات بود(چطور می شود نماینده قول می دهد ۲/۵ اعتبار برای روکش آسفالت مسیر بگیرد)، هیئتی از اداره کل راه برای بازدید راه به منطقه آمد ، شرکت پیمانکار انتخاب شد ، برای راهی که ۱۰ سال یک ریال هم داده نشده بود و هروقتی در این مسیر به لشکان می رفتم خجالت زده مردم بودم.یک پروژه از کلاچای تا سه راه فقیه محله ماچیان انجام شد، از رحیم آباد تا طول لات در فاز دوم روکش آسفالت گردید و غلطک غروب پنجشنبه از رشت به گرمابدشت آمد و از صبح فردا(شنبه )درصورت مساعدت هوا پروژه روکش آسفالت از گرمابدشت آغاز می شود.

شهریار اسماعیلی ادامه داد: دکتر عباسی هفته پیش به اداره ما آمد و من انتظار داشتم بابت پروژه هایی که انجام شده است تشویق شوم ولی ایشان با ناراحتی از توقف برخی پروژه ها ابراز نگرانی کرد به مدیرکل اداره راه تماس گرفت و خواستار پاسخگویی راه بخاطر تاخیر این پروژه ها شد. (عباسی در این لحظه به اسماعیلی گفت: این پروژه باز هم اگر تا هفته آینده انجام نشود باز عصبانی خواهم شد اگر هرمشکلی است به من بگویید تا پیگیری کنم و هرکدام از مدیران بتواند در خدمت رسانی به مردم از دیگری پیشی بگیرد مدیر نمونه معرفی خواهم کرد.)

 

کاروان نماینده شهرستان رودسر و املش و مدیران ادارات شهرستان به سمت میلاش رفت ، در این مسیر مشکلاتی از قبیلپیگیری از منابع طبیعی برای حل مشکل قسمتی از جاده روستای مازی بن – میلاش ، قسمتی از زمین های اهالی در روستای زیاز که میراث فرهنگی سند زده است، آسفالت ۴ کیلومتری روستای میلاش مطرح شد.

 

در مسیر بازگشت از ۸ روستای منطقه محروم اشکور ، نماینده مجلس ومدیران شهرستانی بازدیدی از روند پروژه سدپلرودداشتند و در جریان پیشرفت آن و مشکلاتی که در مسیر اجرای این پروژه ملی قرار دارد ، قرار گرفتند . هم اکنون پیشرفت سد پلرود ۵۷/۵ درصد می باشد ، تملک زمین های اطراف سد پلرود که در صورت انجام در سال ۹۷ آبگیری خواهد شد.

 

نقطه پایانی سفر امروز بازدید از پروژه ۴ بانده آسفالت مسیر رحیم آباد به طول لات بود که برخی از مشکلات اهالی نیز در این بازدید مطرح و پیگیری های لازم صورت گرفت.

 

گفتنی است دیدار با خانواده شهید مسلم حسن زاده ، ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس «شهیدیوسف یوسف زاده» و «علی بابااکبری» و حضور در منزل مرحوم «رسول مهدی زاده» و شرکت در مجلس ترحیم روستای لامشکن از برنامه های جانبی امروز بود.












 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی‌کیا: در روزهای پایانی سال تعداد پروازها افزایش پیدا کند

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در واکنش به کمبود و گرانی بلیت هواپیما گفت: برای رفع این مشکلات باید سلسله اقداماتی همچون افزایش میزان و ساعت پروازها و قطارها صورت گرفته و منظم‌تر هم شوند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر توجه به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری است که به نظارت جدی احتیاج دارد؛ در این بین در صورت کمبود می توان از ظرفیت بخش‌هایی از سپاه، ارتش و ناجا استفاده کرد تا مردم دچار مشکل نشوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پروازها در روزهای پایانی سال، انتظار می رود سازمان هواپیمایی تدابیر بهتر و درست تری داشته باشد که از جمله آن افرایش پروازها است تا بخشی از مشکل حل شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عملکرد سازمان هواپیمایی به بررسی مجدد نیاز دارد، گفت: با وجودی که بخشی از مشکل به فرسودگی ناوگان هوایی برمی گردد اما می توان با برنامه‌ریزی دقیق و متقن مشکلات را حل کرد لذا انتظار می رود سازمان هواپیمایی در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم گام بردارد.

حسینی‌کیا در پایان در جمع بندی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور تدابیری برای حل مشکل کمبود و گرانی بلیت هواپیما داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۱۵ هزار تخت اقامتگاهی ویژه نوروز در شهرستان رودسر
  • مشکل آبرسانی درددل اهالی روستای باباپیر تویسرکان شد
  • رودسر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است
  • ۱۲ روستای سبزوار با جمعیت ۱۰۰۰ ‌نفری آب شرب ندارد
  • ابلاغیه ۴۸ ساعته انضباطی به استقلال و پرسپولیس!
  • ابلاغیه 48 ساعته انضباطی به پرسپولیس و استقلال!
  • نوروز فرصت مناسبی برای شناساندن موقعیت گردشگری رودسر است
  • رونمایی از «سفره آسمونی» در شهرستان رودسر
  • مشکل برق روستای کنار سیاه بخش فین حل شود
  • حسینی‌کیا: در روزهای پایانی سال تعداد پروازها افزایش پیدا کند