Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-19@23:23:41 GMT

شکست نفوذی ها و ائتلاف سعودی برابر قدرت ایران

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۷۰۵۵

شکست نفوذی ها و ائتلاف سعودی برابر قدرت ایران

به گزارش وانانیوز، 

حدود دو سال پیش در همین ایام بود که مدیران فوتبالی کشور عربستان در واکنش به اتفاقی که در تهران رخ داد آن را در بوق کرده و در روزهایی که AFC به دلیل ناامنی کشورهای افغانستان و عراق، رأی به برگزاری دیدارهای تیم های ملی و باشگاهی این دو کشور در خاک امن جمهوری اسلامی ایران داده بود، تهران و دیگر شهرهای کشورمان را برای رفت و آمد نمایندگان فوتبالی شان در لیگ قهرمانان آسیا ناامن توصیف کرده و از ورود به خاک میهن مان پرهیز کردند!

مسئولان فدراسیون آل سعودی همچنین از صدور روادید برای ورود تیم های ایرانی به خاک کشورشان هم ممانعت بعمل آوردند و AFC که در تنگنا قرار داشت برای برهم نخوردن نظم برگزاری مسابقاتش رأی به برگزاری دیدارها در کشور ثالث داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی نادر که تنها در این مورد و به خواست نامعقول عربستانی ها اتفاق افتاد.

در حالی که ممکن بود از همان ابتدای امر با ارائه مستندات کافی به فیفا این خواسته نامعقول سعودی ها را مردود کنیم اما متأسفانه و با نفوذ عده ای در این مهم، مسایل به گونه ای پیش رفت که ظاهرا ما خود این موضوع را پذیرفته ایم که خطایی از سوی کشورمان رخ داده است! در حالی که بارها و بارها اثبات شده مسایل سیاسی هرگز در مباحث ورزشی دخالت داده نمی شود اما گویا عده ای نفوذی در بدنه ورزش این باور را نداشته و نمی خواستند چنین موضوعی را بپذیرند و ترجیح می دادند نمایندگان کشورمان به جای بازی در ایران، در خاک بیگانه به میدان بروند!

در نهایت مدیران فوتبال کشورمان به یاری وزارت ورزش و دستگاه دیپلماسی با ارائه مستندات قابل دفاع از تابستان سال جاری در صدد رفع این محدودیت در میزبانی مسابقات تیم های کشورمان برآمدند تا هم هزینه اضافی به باشگاه های مان تحمیل نشود و هم نمایندگان کشورمان بتوانند از حضور پرتعداد تماشاگران فوتبالی در میزبانی ها بهره مند شوند. تاج رییس فدراسیون فوتبال کشورمان حتی برای این منظور تا مقر اصلی فیفا در سوییس هم رفت و در نهایت این همدلی در ورزش به ثمر نشست و تیر نفوذی ها به سنگ خورد.

به گزارش مشرق، این اشتباه در سال 2016 اتفاق افتاد و ادامه اش به 2017 هم کشید! برگزاری مسابقات در خاک عمان یا قطر سبب شده بود تا شرایط سختی برای نمایندگان کشورمان بوجود بیاید. البته فدراسیون امارات هم در همین فصل جاری به قصد خودشیرینی برای عربستان، قصد داشت با هدف در امان ماندن از بازی نمایندگانش در استادیوم 100 هزار نفری آزادی، از آب گل آلود ماهی بگیرد و با یک تیر دو نشان بزند تا خود را در جبهه آل سعود نشان دهد که کمیته مسابقات AFC با رأیی که در جلسه روز گذشته صادر کرد تیر هر دو کشور را به سنگ کوبید. رایی که بعید به نظر می رسد توسط هیئت رئیسه فوتبال آسیا به تصویب نهایی نرسد.

دفاع جانانه مهدی تاج از میزبانی کشورمان در جلسه ای که با حضور نمایندگان AFC و فدراسیون های خاورمیانه برگزار شد یکی از دلایل اصلی در این باره بود. گرچه حدود دو ماه پیش نیز مهدی تاج در گفت و گویی که با خبرنگار مشرق داشت درباره رأیی که فیفا درباره این موضوع صادر کرده گفت:«فیفا این پرونده را بررسی کرده و رأی خود را هم داده ولی نه ما می توانیم درباره متن آن حرف بزنیم نه کشور عربستان. چون در صورت باز شدن موضوع از سوی هر یک از ما مورد جرایم سنگینی از سوی فیفا قرار خواهیم گرفت. البته این را بگویم که نتایج مثبتی برای فوتبال کشورمان در حال رخ دادن است...» او همان زمان نیز نوید این روزها را داده بود.

رییس فدراسیون فوتبال که به اتفاق محمدرضا ساکت در این مدت تلاش های گسترده ای برای رفع این مشکل شروع کرده بودند در جلسه اخیر هم با اشاره به افت فاحش میانگین تعداد تماشاگران در غرب آسیا مسئولان AFC را متوجه این موضوع مهم کرد که کاهش تعداد تماشاگران چه ضررهایی به فوتبال غرب آسیا تحمیل می کند. او در مدت 12 دقیقه زمانی که برای صحبت در این جلسه داشت به درستی از حقوق فوتبال کشورمان دفاع کرد تا در رأی گیری با اکثریت آرا، حکم قبلی AFC را بشکند و آل سعود و دنباله اش امارات را ضرب فنی کند.

بی شک اگر الهلال امروز در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد بی ارتباط با این حربه کثیف آل سعود نیست که پرسپولیس را از میزبانی در آزادی محروم کردند. قطعا این تیم با خریبین یا با بدون این بازیکن هرگز مقابل بیش از 80 هزار تماشاگر حریفی گلوگیر برای بهترین پرسپولیس سالهای اخیر لیگ فوتبال ایران نبود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت انتخابی المپیک

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، در هفتمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در دور دوم تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت در خط آتش ایستادند.   در پایان دور دوم مقدماتی امیرمحمد نکونام با ۵۸۸ امتیاز و پوریا نوروزیان با ۵۸۷ امتیاز از راهیابی به فینال بازماندند.   در بخش بانوان فاطمه امینی با ۵۸۳ امتیاز، نجمه خدمتی با ۵۸۲ امتیاز و الهه احمدی با ۵۸۰ امتیاز از صعود به فینال بازماندند.

دیگر خبرها

  • شکست تیم فوتبال شمس آذر برابر استقلال
  • سپاه سدی آهنین در برابر دشمنان کشور است
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت انتخابی المپیک
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت
  • سامورایی‌ها با شمشیر کند به آسیا آمدند/ شکست ژاپن برابر قرقیزستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد