Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به مضرات قاچاق کالا بر بدنه جامعه و اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در سطح عرضه کالای قاچاق به‌صورت جدی وارد نشدیم و آمادگی کامل برای جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح بازار کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ارسلان میری صبح امروز در نشست سالانه بیسج اصناف استان کرمان اظهار داشت: قاچاق کالا باعث کاهش اشتغال داخلی و تضعیف تولید‌کنندگان داخل کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد در مورد مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند از قاچاق کالا در کشور به‌عنوان یک پدیده شوم یاد کردند و امروز نیز بر مبارزه با این پدیده شوم تاکید دارند.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در مجموع قاچاق کالا باعث شکاف طبقاتی در جامعه و اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود افزود: بدترین پیامدهای بد قاچاق کالا، پیامد اجتماعی آن است که بیشتر از هر چیز اهمیت دارد و ناهنجاری‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قوانین مبارزه با قاچاق کالا در کشور ناکارآمد هستند و باید در این قوانین بازنگری شود خاطر‌نشان کرد: مصرف کالای قاچاق بر اساس فتوای برخی مراجع حرام است.

میری با بیان اینکه هر جنس خارجی قاچاق نیست و جنسی قاچاق است که از مبادی غیر‌رسمی وارد کشور شده باشد گفت: نظام کنترلی در مرزها باید توسعه پیدا کرده و مبارزه با قاچاق کالا از مرزها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا بهداشت عمومی جامعه را نیز تهدید می‌کند افزود: اکثر جنس‌های کشف‌شده قاچاق از جمله مواد غذایی و مواد آرایشی بهداشتی، کالاهایی هستند که کیفیت مناسب نداشته و مصرف این کالاها، جان انسان را به خطر می‌اندازد.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در بحث گوشی‌های قاچاق موبایل اقدامات خوبی انجام شد تصریح کرد: در سطح عرضه کالای قاچاق به‌صورت جدی وارد نشدیم و آمادگی کامل برای جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح بازار کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آنها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 6081214

دیگر خبرها

  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری