Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المیادین، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء عراق اعلام کرد: ما به دمشق پیشنهاد داده‌ایم که از طریق "گردان آزادی جولان" در آزادی جولان سوریه از اشغال اسرائیل مشارکت داشته باشیم. این گردان با گروه‌های مسلح در سوریه جنگیده است.

وی افزود: داعش از نظر نظامی در سوریه و عراق از بین رفته است هرچند که در برخی مخفیگاه‌ های دو کشور حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکعبی افزود: حضور داعش در صحرای غربی الانبار خطر بزرگی علیه عراق است.

وی تأکید کرد: ما علیه هرگونه حمله اسرائیل که حزب‌الله لبنان را هدف قرار دهد، می‌ایستیم. حزب‌الله به ما برای مقابله با اشغالگری آمریکا و داعش مشورت‌های زیادی داد.

الکعبی تأکید کرد: حضور نیروهای عراقی وابسته به النجباء در سوریه با موافقت دمشق صورت می‌گیرد و مثل حضور غیرقانونی آمریکا نیست. ما به ساکنان حلب برای آزادی مناطقشان کمک زیادی کردیم.

وی افزود: مردم عراق با درج نام جنبش النجباء در لیست تروریسم آمریکا مخالفت کردند. این جنبش از زمان اشغال عراق به دست آمریکا در سال ۲۰۰۳ در برابر اشغالگران آمریکایی ایستاده است.

الکعبی آمریکایی‌ها را متهم کرد که مانع پرواز جنگنده‌های عراقی بر فراز "وادی حوران" و "وادی الغدر" در غرب صحرای الانبار می‌شوند.

وی رهبری اقلیم کردستان عراق را به پناه دادن به پیروان تفکرات افراطی و تکفیری متهم کرد و گفت: گروه‌های تروریستی مثل داعش و النقشبندیه و جیش المجاهدین و القاعده در اربیل تجمع می‌کردند.

الکعبی همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک را نماینده طرح آمریکا دانست.

وی به واشنگتن نسبت به هرگونه حماقتی علیه جنبش النجباء هشدار داده و افزود: ما با آمریکا در هر مکانی مقابله خواهیم کرد.

الکعبی تأکید کرد: نیروهای نظامی وابسته به النجباء تا زمانی که به مقابله با گروه‌های تروریستی مثل گروه "الزنکی" مورد حمایت آمریکا نیاز باشد در سوریه باقی خواهند ماند.

جولان سوریه آزادسازی النجباء

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه