Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:42:52 GMT

الگو‌سازی، نقطه‌ی آغاز فرهنگ‌سازی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۷۶۳۲

الگو‌سازی، نقطه‌ی آغاز فرهنگ‌سازی

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز گیلان طی دیدار با مدیر‌کل کانون استان از رسالت‌ مجموعه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و محو چاله‌های فرهنگی سخن‌گفت و با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در بخش کودک و نوجوان، آینده‌ی کشور را تضمین می کند، افزود: فرهنگ‌سازی نیاز‌مند هم‌افزایی است و در این مسیر  می توانیم با همراهی و هم‌گرایی به تعریف قالب‌های تازه و ارتقای محتوایی برنامه‌های کودک و نوجوان محور بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ظهیری درعین‌حال شناخت اهداف بیگانگان و ضرورت جذاب‌سازی برنامه‌ها را مهم ارزیابی‌کرد و با اشاره ‌به نیاز‌های متفاوت کودک و نوجوان امروزگفت: نوجوانی دوران تحول ظاهری و درونی است  و از این رو نیازمند برنامه‌ریزی‌ هدفمندی هستیم که نگاهی ویژه به خواسته‌های مختلف کودک و نوجوان داشته باشد.

وی برهمین اساس معرفی کودکان و نوجوانان توان‌مند درحوزه‌های مختلف و تبیین دلایل توفیق آنان برای مخاطبان را شیوه‌‌ای اثر‌بخش در مسیر الگو‌سازی خواند و این امر را لازمه‌ی فرهنگ‌سازی توصیف‌کرد.

تاکید بر ضرورت عمق‌بخشی به برنامه‌ها و هم‌چنین بهره‌گیری ازکتاب به عنوان مهم‌ترین ابزار تربیتی ازدیگر محور‌های سخنان مدیر‌کل رسانه‌ی استانی بود و وی درپایان  ضمن اشاره‌ به پیشینه‌کانون اظهار‌کرد: این دیدار نقطه‌ی آغازی بر گسترش همکاری‌های متقابل است و در این مسیر از نشست‌کارشناسان دو دستگاه برای ترسیم برنامه‌های پیش‌‌رو استقبال می کنیم.    

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیر‌کل رسانه‌ی استانی به حوزه‌ی فرهنگ گفت: همکاری‌های دو سویه، بستر‌ساز بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی است و دراین میان هم‌افزایی کانون و صدا و سیما می‌تواند نقشی تاثیر‌گذار داشته‌باشد.

اسفندیار ضیائی در ادامه به ارایه‌ی گزارشی از چگونگی فعالیت‌ها و هم‌چنین گستره‌ی مخاطبان کانون پرورش فکری پرداخت و ضمن تاکید بر نگاه ویژه این مجموعه فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان تصریح‌کرد: همراه‌سازی خانواده‌ها ازدیگر اولویت‌ها است و برای حرکت در مسیر تحقق برنامه ششم توسعه و چشم‌انداز برنامه‌های سال 1404 کانون نیازمند همراهی و هم‌افزایی با تمامی مجموعه‌های فرهنگی هستیم.

اشاره به جایگاه رسانه در معرفی و مطالبه‌ی حقوق کودک و نوجوان، دیگر بخش سخنان مدیر‌کل کانون گیلان بود و وی با تاکید این موضوع که رسانه ملی  می‌تواند به جلوه‌گری بهتر و بیشتر فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کمک‌کند، اظهار‌کرد: صدا و سیما دانشگاه است و استفاده از ظرفیت‌های کانون و رسانه ملی نتیجه‌بخشی سرمایه‌گذاری درحوزه فرهنگ را دوچندان خواهدکرد.

 ضیائی درهمین زمینه از مربیان و اعضای توان‌مند و هم‌چنین برنامه‌های خلاقانه کانون سخن‌گفت و با بیان این‌که فعالیت‌های مراکز ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون می تواند به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های صدا و سیما ‌کمک‌کند اضافه‌کرد: پخش قصه‌گویی، معرفی کتاب ، سرود و نمایش‌های کتاب‌محور ازجمله‌ی این فعالیت‌ها است و بهره‌گیری از اعضا به عنوان مجری و استفاده از همکاران با سابقه کانون به عنوان کارشناسان برنامه نیز  درتحقق این مهم تاثیر‌گذارخواهدبود.

اشاره به جایگاه کانون به‌عنوان الگویی مناسب در زمینه کشف و پرورش خلاقیت و استعداد‌های کودکان و نوجوانان و نقش آن در معرفی الگو‌های مناسب به جامعه، بخش پایانی سخنان این مسوول فرهنگی بود و وی در این میان ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های فرهنگی هم‌چون صدا و سیما را بستر‌ساز حرکت موثر در این مسیر عنوان‌کرد.

 گفتنی است در این نشست که صبح امروز در محل صدا و سیمای مرکز گیلان صورت‌گرفت، معاونان و جمعی ازکارشناسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان حضورداشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

استاندار گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به رفع مشکلات پسماند گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در سالن اجتماعات شهرداری رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند گیلان خبر داد و اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و‌ سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در دست احداث است.

 وی با بیان اینکه آرامش خوبی در شهر رشت در ۲ سال گذشته حاکم است، گفت: همدلی و وحدت بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و چند سالی آرامش خوبی در سطح شهر رشت حاکم است لذا انتظار دارم این همدلی و وحدت ادامه‌دار باشد.

 استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در روند احداث تقاطع غیر همسطح در ۵ نقطه شهر رشت گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در پنج نقطه رشت یک اقدام جهادی و خوب بود که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف کرده و‌ دولت هم در کنار شهرداری است.

 عباسی با بیان اینکه در خصوص معضل ترافیک در برخی دیگر نقاط رشت باید اقدامی عاجل اتخاذ شود، افزود: در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقداماتی انجام شود زیرا مردم لایق ارایه بهترین خدمات هستند.

 وی با بیان اینکه دولت در کنار شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: در خصوص کنار گذرهای شهر رشت و خصوصاً مسکن مهر رشت باید کارهای کارشناسی انجام شود

 استاندار گیلان با تأکید بر اجرای درست طرح تفضیلی شهر رشت بیان کرد: طرح تفضیلی رشت نقش مهمی در توسعه شهری دارد که اگر درست تحقق پیدا کند می‌تواند بخش قابل توجه‌ای از مشکلات را برطرف کند.

 عباسی با ابراز خرسندی از الکترونیکی بودن خدمات شهری افزود: الکترونیکی کردن خدمات شهروندی در رشت بسیار به کاهش ازدحام در ادارات و در نتیجه کاهش ترافیک کمک می‌کند.

 وی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌ها در شهر رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی بوده که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در پنج نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است