Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان گفت: در حال حاضر با استفاده از سلول‌های بنیادی ظرفیت درمان ۶۰ نوع بیماری در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مرتضی ضرابی ظهر امروز در سومین نشست «تبیین اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف» در اردبیل اظهار داشت: خون بند ناف بیش از سایر منابع سلول های بنیادی در دسترس است و با توجه به اینکه ذخیرسازی خون بند ناف نوزاد یک بیمه بیولوژیک است به همین خاطر اقدام به این امر می‌تواند مایه آرامش خانواده‌ ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذخیره‌سازی خون بند ناف را به خاطر داشتن سلول‌های بنیادی به همه افراد جامعه توصیه و تصریح کرد: برای ذخیره خون بند ناف خانواده‌هایی که فرزندان بیمار دارند مساعدت‌های ویژه‌ای چون انجام آزمایش رایگان، تخفیف و تقسیط پرداخت هزینه از سوی بانک خون بند ناف رویان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان بیان کرد: علی‌رغم این‌که سلول‌های بنیادی، ظرفیت درمان ده‌ها بیماری را دارند اما در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌هایی نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی که منشا خونی دارند به کار گرفته می‌شود.

ضرابی با اشاره به اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد بیان کرد: امروز موفق شدیم نخستین نشست خارج از مرکز استان را در شهرستان مشگین‌شهر برگزار کنیم و نشست امروز با متخصصان اطفال نیز از این موارد است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خون بند ناف نوزاد، از متخصصان اطفال و زنان و زایمان خواست برای اطلاع‌رسانی این امر مهم و تشویق خانواده ها برای عضویت در بانک خون بند ناف مشارکت کنند اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، 15 نوابر به عنوان روز جهانی خون بند ناف اعلام شد تا اهمیت استفاده از این زباله بیولوژیک و دور ریختنی را نشان دهند.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان تصریح کرد: خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی با منشأ خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون در جهان 35 هزار عمل پیوند با بهره گیری از سلول‌های بنیادی انجام شده است.

ضرابی با بیان اینکه هرکس تطابق HLA داشته باشد می‌تواند از نمونه‌های ذخیره شده سلول‌های بنیادی خون بند ناف استفاده کند بیان کرد: محققان معتقدند امکان درمان حدود 80 نوع بیماری با سلولهای بنیادی بند ناف وجود دارد و در حال حاضر نیز با استفاده از سلول‌های بنیادی ظرفیت درمان 60 نوع بیماری در کشور وجود دارد.

اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد فرهنگ‌سازی شود

در این نشست معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هدف از برگزاری نشست تخصصی «تبیین اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد» را آشنایی با تکنولوژی پیوند از سلول‌های بند ناف و فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی آن عنوان کرد.

افشین فتحی با اشاره به سلول‌ های بنیادی خون بند ناف نوزاد اظهار کرد: خون بند ناف نوزاد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریز می‌تواند نقش موثری در سلامت آینده فرزندان مان داشته باشد چرا که این فرصت فقط یک بار می‌تواند در زندگی هر فرد پیش بیاید.

وی بر ضرورت همکاری‌های لازم با دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در اردبیل تاکید کرد و گفت: اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل به خوبی برای خانواده ها تبیین نشده است لذا از همکاران و پزشکان به ویژه متخصصان زنان و زایمان و کودکان درخواست داریم در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر مهم به عموم مردم سهیم باشند.

فتحی با اشاره به ذخیره سازی عمومی و خصوصی خون بند ناف نوزاد، بیان کرد: امکانات و تجهیزات علمی لازم برای ذخیره‌سازی و انجام پیوند از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور فراهم شده است که باید با همت پزشکان و انجام فعالیت های علمی و فرهنگی، بهره‌گیری از این سلول ها به عنوان یک ضریب اطمینان در بین مردم توسعه یابد.

در ادامه این نشست پریسا رضایی مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در اردبیل با اشاره به آغاز فعالیت این دفتر از سال 1387 در استان گفت: به همت این دفتر تاکنون بیش از 600 نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است که سه نمونه از این تعداد تا پایان سال 1396 به خواهر و برادر نوزادان عضو این بانک پیوند زده خواهد شد.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید باران در استان گفت: با توجه به عدم وقوع بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب آب باران در ۶ سد استان بوشهر فراهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، علی محمدی در نشست ستاد بحران استان بوشهر با اشاره به هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در جنوب استان بوشهر، از آماده‌باش شرکت آب منطقه‌ای این استان در این شرایط جوی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه 28 فروردین، استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی این استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی‌های موثر دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه در استان‌های همجوار بوشهر بارش باران به همراه دارد، گفت: وجود بارش باران در استان‌های همجوار احتمال وقوع سیلاب از حوضه‌های بالادست، استان بوشهر را تشدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه 6 سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی مؤثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در 6 سد استان بوشهر از جمله رئیس علی دلواری، تنگ ارم، اخند، باغان، خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه‌های  ساخت سد در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب قرار دارند.

محمدی از احتمال وقوع سیلاب، میان حوضه‌های استان خبر داد و تأکید کرد: ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم داشته باشند.

وی با تأکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث از هرگونه تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر هرگونه ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی در شرایط جوی یاد شده را غیرمجاز دانست.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • ۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • آخرین آمار ذخیره‌سازی ۲۲۰ نمونه خون بند ناف در استان مرکزی ارائه شد