Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:11:30 GMT

پیام صوتی شهید خیرالله صمدی برای دخترش

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۷۸۲۴

پیام صوتی شهید خیرالله صمدی برای دخترش

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید خیرالله صمدی از شهدای مدافع حرم که در عملیات اخیر آزادسازی البوکمال به شهادت رسید، دو روز قبل از شهادت صدای خود را در قالب یک فایل صوتی برای دختر 7 ساله‌اش ضبط کرده بود. آنطور که شهید صمدی در این فایل صوتی گفته، این فایل صوتی در شهر تدمر ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید صمدی در این فایل صوتی در توضیح شرایط جنگ می‌گوید که تا صبح آن روز تا 23 کیلومتری البوکمال پیشروی کرده‌اند و قرار است به زودی این شهر را از اشغال تروریست‌ها خارج کنند.

شهید صمدی در این فایل صوتی به دخترش می‌گوید که 160 کیلومتر از منطقه عملیاتی عقب آمده است تا این فایل صوتی و عکس‌هایی که در آن روز با سردار سلیمانی گرفته بود را یرای دخترش بفرستد.

شهید مدافع حرم همچنین در این پیام به دخترش قول می‌دهد که با شکست دادن داعش، نسل آنها را از بین ببرد و به زودی نزد او بازگردد. اما متأسفانه این امر محقق نشد و داغ دیدار دوباره پدر همیشه بر دل این فرزند شهید باقی ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام /

پیام صوتی شهید مدافع حرم برای دخترش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار «کتابِ فریدون رهنما» و «آرش شیواتیر»

«کتابِ فریدون رهنما» نوشته‌ سعید عقیقی و «آرش شیواتیر» نوشته‌ مهرداد صمدی منتشر شدند.

به گزارش ایسنا، «کتابِ فریدون رهنما» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۶۲ هزار تومان در انتشارات «رُشدیه» در دسترس علاقه‌مندان ادبیات و سینما قرار گرفته است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «کتابِ فریدون رهنما» نوشته‌ سعید عقیقی، نویسنده، منتقد و مدرس مطرح سینماست که پژوهش و نوشتن در حوزه سینما، فرهنگ و ادبیات از جمله فعالیت‌ها و علایق دیرین و همیشگی اوست. او همچنین در مقام فیلمنامه‌نویس و کارگردان، آثار ماندگاری مانند «شب‌های روشن»، «صداها»، «هفت‌پرده» و «داستان دوست» را در کارنامه‌اش دارد.

فریدون رهنمای شاعر، نویسنده و فیلمساز، چهره‌ای مهم، نوگرا و اثرگذار در زمینه‌ فرهنگ و هنر ایران است که در طی ادوار حضور و فعالیت فرهنگی‌اش، همواره شخصیتی جریان‌ساز بوده و با شیوه‌ای مدرنیستی اما متکی بر غنای فرهنگ ایرانی، به خلق آثاری متفاوت و بحث‌انگیز پرداخته است.

سعید عقیقی در مقدّمه‌ این کتاب در توصیف مختصر کارنامه‌ کاری او می‌نویسد: «این کتاب، یادنامه نیست. گزارشی است تحلیلی از فکر و کارِ یکی از پیشگامانِ نوزایی سینمای ایران که شعر سرود و فیلم مستند و داستانی ساخت و مقاله نوشت و ترجمه کرد و درس داد و سخنرانی کرد و کتاب سینمایی درآورد و با نسلِ پیش و پس از خود همراهی کرد و با تعدادی از همنسلانش رفیق شد و با عدّه‌ای جنگید و توانست بخش کوچکی از افکارش را پیاده کند و کمی پس از نمایشِ دومین فیلم بلند سینمایی‌اش که هیچ اکران عمومی نداشت، درگذشت.»

این کتاب با رویکردی جامع و منسجم، فصل‌هایی از عمر هنری پُربار فریدون رهنما را مدنظر داشته است که علاوه بر تمرکز تحلیل‌گرایانه بر دو فیلم مهم او، دیگر جنبه‌های زندگی هنری و شخصی او را نیز کاویده است.

سعید عقیقی در بخشی از متن کتاب می‌نویسد: «ما به رهنما مدیونیم. او در کنار خِرد و جسارت تجربه‌اندوزی و ممکن ساختنِ تجربه‌ها، کوشید صراحت را در مباحثه جا بیندازد؛ کوششی که انگیزه‌ اصلیِ طرح مباحث این کتاب بوده است. رهنما در گفت‌وگو با هوشنگ حسامی که در سخنانش ستایش و تذکّرِ کاستی‌ها را به هم آمیخته، انتقادهای او را می‌پذیرد، بی‌جهت جدل نمی‌کند و گوش می‌دهد. دستِ اوست که در همین فیلم می‌نویسد: «داستان بر سر زرنگی‌ها/ و بند و بست‌های پُشت پرده نیست/ داستان بر سرِ آن است/ که این جهان تنفّس‌پذیرتر گردد..»

همچنین کتاب «آرش شیواتیر» نوشته‌ مهرداد صمدی،  با تیراژ ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۲۰ هزار تومان با همکاری انتشارات «رشدیه» و «روزن» در دسترس دوستداران ادب و فرهنگ قرار گرفته است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «آرش شیواتیر» نمایشنامه‌ای است در چهارده سِن با طرح‌ها و تصویرسازی‌هایی از بهمن محصص که به اسطوره‌ آرش و نبرد ایران و توران با نگاهی نو و قلمی یگانه می‌پردازد و پس از نزدیک به نیم قرن، روی انتشار دیده است.

در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب به قلم علی عابدین (مدیر انتشارات روزن) آمده است: «سال ۱۳۴۵ بود که سازمان رادیو و تلویزیون ملّی ایران به بهمن محصص سفارش داد برای اولین دوره‌ جشن هنر شیراز در شهریور ۱۳۴۶، نمایشی آماده کند. محصص از دوستش مهرداد صمدی خواست نمایشنامه‌ای درباره‌ اسطوره‌ آرش بنویسد که حاصل آن، نمایشنامه‌ای در چهارده سن با نام «آرش شیواتیر» شد...»

این نمایش اما هرگز اجرا نشد و نمایشنامه‌ مهرداد صمدی می‌رفت تا به سرنوشت دیگر آثار خواندنی اما منتشرنشده‌ نویسندگان مهم ایرانی بپیوندد. علی عابدین، مدیر انتشارات «روزن» و دوست و همیار بهمن محصص و مهرداد صمدی، با اشتیاق و انگیزه‌ای خستگی‌ناپذیر بر آن شد تا این اثر را از تحمیل چنین سرنوشتی که به‌نظر محتوم می‌آمد، رها کند و اینگونه با تلاش‌های پیگیر و مؤثر شانزده‌ساله‌اش، این اثر را برای چاپ و انتشار آماده کرد.

او پس از انتشار کتاب، در یادداشتی در صفحه‌ شخصی‌اش نوشته است: «بار سنگینی که حدود شانزده سال قبل با گرفتن یک نسخه‌ متن نمایشنامه از محصص بر دوش من قرار گرفت، سرانجام به مقصد رسید.. .از روزی که مقدمه‌ این کتاب را نوشتم تا حال که کتاب چاپ شده، ابراهیم گلستان که کمک کرده بود بتوانم بعد از سال‌ها دوباره با صمدی صحبت کنم و دوست سالیان سال و نزدیک صمدی و محصص بود از میان ما رفت. درنتیجه این یادداشت را به یاد و با احترام به مهرداد صمدی، بهمن محصص و ابراهیم گلستان که در کنار ما نیستند، به پایان می‌برم.»

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روبینیو: محکومیت به تجاوز؟ اگر یک ایتالیایی سفید پوست بودم، تبرئه می‌شدم!
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • روزنه‌گشایی به سبک ظریف؛ آقای دیپلمات چه کسانی را «اصلاح‌طلبان تندرو» می‌خواند؟
  • پایان تصویربرداری تله فیلم داستانی چرخه روزگار در ساری
  • دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم
  • قهرمان‌سازی و سابقه‌زدایی از ظریف
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند | صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • انتشار «کتابِ فریدون رهنما» و «آرش شیواتیر»