Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@02:22:46 GMT

مصرف پتاسیم خطر سکته مغزی را به تعویق می اندازد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۸۱۴۸

مصرف پتاسیم خطر سکته مغزی را به تعویق می اندازد

رکنا:موز سرشار از پتاسیم است و علاوه بر سلامت قلب به سلامت همه عضوهای بدن کمک می کند.پتاسیم برای سلامت زنان حائز اهمیت است.

قلب یک عضله است و پتاسیم به تحریک این عضله برای انقباض و پمپاژ خون به سراسر بدن کمک می کند.موز میوه ای سرشار از پتاسیم است، که این ماده معدنی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب Heart دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود پتاسیم موجب می شود شریان ها عملکردی مطابق با آن چه انتظار می رود، نداشته باشند. اما آیا مصرف یک موز در روز می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند؟
به گزارش  "ایزی هلث آپشنز"، قلب یک عضله است و پتاسیم به تحریک این عضله برای انقباض و پمپاژ خون به سراسر بدن کمک می کند. پتاسیم به حفظ ریتم قلب و فشار خون دیاستولیک (فشاری که قلب برای پمپاژ خون از طریق شریان ها ایجاد می کند) سالم کمک می کند.

همچنین، پتاسیم به عنوان یک رگ گشا عمل می کند، و با ایجاد آرامش در رگ های خونی در سراسر بدن، به جریان آزادانه خون، با کاهش احتمال شکل گیری لخته های خون و انسدادهایی که به سکته مغزی منجر می شوند، کمک می کند.به تازگی نیز نتایج برخی پژوهش ها نشان داده اند که بدون پتاسیم کافی، شریان های شما ممکن است تبدیل به استخوان شوند.

شواهد نشان می دهند که پتاسیم در پیشگیری از سکته مغزی و حمله قلبی نقش مهمی ایفا می کند. مطالعه ای که در سال 2017 در دانشگاه آلاباما روی موش ها انجام شد، نشان داد، آنهایی که با یک رژیم غذایی کم پتاسیم تغذیه شده بودند، سختی و سفتی بیشتری در شریان ها را تجربه کرده اند، در شرایطی که موش های تغذیه شده با یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم کاهش در این شرایط را نشان دادند.

زنان توجه داشته باشند: کاهش خطر سکته مغزی و فشار خون بالا مطالعات مختلفی در زمینه اهمیت پتاسیم برای سلامت قلب و شریان ها صورت گرفته است. به طور خاص، نتایج یک مطالعه فواید مهم این ماده معدنی برای زنان را نشان داده است.

طی این پژوهش پژوهشگران به مدت 11 سال 90 هزار زن در بازه سنی 50 تا 70 سال را مورد مطالعه قرار دادند. آنها میزان پتاسیم مصرفی در رژیم غذایی هر نفر و این که آیا طی دوره زمانی مطالعه سکته مغزی داشته اند یا خیر را مورد بررسی قرار دادند.

زنانی که بیشترین میزان پتاسیم را مصرف کرده بودند، 12 درصد احتمال کمتری داشت تا دچار سکته مغزی شوند و همچنین 16 درصد احتمال کمتری داشت که سکته مغزی ایسکمیک، شایع‌ترین نوع سکته مغزی، را تجربه کنند. سکته مغزی ایسکمیک زمانی رخ می دهد که یک شریان منتهی به مغز مسدود می شود.

پیوند بین یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و کاهش خطر سکته مغزی در میان زنانی که فشار خون بالا نداشتند، قوی‌تر بود. این نشان می دهد که پتاسیم ممکن است در پیشگیری از فشار خون بالا و سکته مغزی پیش از بروز آنها، موثرتر باشد.

جدا از اثرات مثبت روی سلامت قلب، پتاسیم فواید بسیار دیگری در زمینه حفظ و ارتقا سلامت و عملکرد بدن دارد، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تثبیت قند خون. سطوح کافی پتاسیم از افت قند خون که موجب سردرد، لرز، و برای افراد مبتلا به دیابت Diabetes افزایش و کاهش ناگهانی و ناسالم سطوح انسولین می شود، پیشگیری می کند.

پیشگیری از گرفتگی عضله. بیشتر گرفتگی های عضلانی در نتیجه سطوح پایین پتاسیم شکل می گیرند، که این شرایط به نام هیپوکالمی شناخته می شود. مصرف یک عدد موز در روز می تواند به پیشگیری از این گرفتگی های عضلانی دردناک کمک کند.

کاهش اضطراب و استرس. پتاسیم یک تنظیم کننده هورمون است، از این رو در تنظیم استرس و اضطراب و آثار آنها بر بدن نقش دارد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌

لازم است به منظور افزایش میزان اثربخشی مکمل‌ها، آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌ها ضروری است، زیرا اثربخشی ویتامین‌ها می‌تواند گاهی اوقات تحت تأثیر زمان مصرف آن‌ها قرار بگیرد؛ بعضی از ویتامین‌ها زمانی که همراه غذا یا قبل از خواب مصرف شوند، عملکرد بهتری دارند، در حالی که بعضی دیگر از ویتامین‌ها زمانی که اول صبح با آب مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند، در ادامه به بهترین زمان مصرف مکمل‌ها می‌پردازیم:

منیزیم

لازم است برای جذب و استفاده بهینه بدن از مکمل منیزیم، آن را قبل از خواب مصرف کنید، مصرف منیزیم قبل از خواب باعث آرامش می‌شود، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به ریکاوری و آرامش عضلات نیز کمک می‌کند.

ویتامین B

توصیه شده است ویتامین B صبح هنگام با معده خالی مصرف شود، در این صورت ویتامین به بهترین شکل جذب بدن می‌شود و از عملکردهای مختلف بدن مانند تولید انرژی، متابولیسم و سلامت سیستم عصبی حمایت می‌کند.

ویتامین D3

بهترین زمان مصرف ویتامین D3 صبح‌ها پس از مصرف غذاهای حاوی چربی‌های سالم است، مصرف این ویتامین با غذاهای سرشار از چربی‌های سالم، جذب آن را افزایش می‌دهد و حداکثر اثربخشی در زمینه حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی را تضمین می‌کند.

کلسیم

بهتر است کلسیم صبح‌ها پس از غذا مصرف شود و به صورت ایده‌آل با ویتامین D3 یا K2 برای جذب بهینه همراه شود، در این صورت سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی ارتقا پیدا می‌کند.

روی

مکمل روی باید با معده خالی هنگام صبح یا بعدازظهر مصرف شود، البته در صورتی که مصرف آن در شرایط یادشده باعث بروز مشکلات معده می‌‎شود، می‌توان آن را پس از غذا خوردن مصرف کرد؛ اطمینان از زمان‌بندی مناسب مصرف روی می‌تواند مزایای آن را بهینه کند و مشکلات گوارشی بالقوه را به حداقل برساند.

آهن

مکمل آهن که برای تقویت استخوان‌ها و هموگلوبین خون ضروری است، باید با معده خالی قبل از غذا مصرف شود، بهترین زمان مصرف آن نیز صبح‌ها است، برخی افراد با مصرف این مکمل دچار حالت تهوع می‌شوند، بنابراین این افراد باید مکمل آهن را بعد از غذا مصرف کنند.

کد خبر 746784

دیگر خبرها

  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است