Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان گفت که تروریست ها و دشمنان مردم ما به رغم همه تحرکات جنایت کارانه و تلاش هایی که کرده اند، امروز نسبت به هر زمان دیگری ناکام تر شده اند.

به گزارش ایرنا، «محمد سرور دانش» روز شنبه در مجلس نمایندگان افغانستان و در جریان معرفی 12 تن از وزیران پیشنهادی دولت وحدت ملی برای جلب آرای اعتماد برای نامزدهای وزرات افزود : همه نقشه های جنگی و سیاسی تروریست ها و از آن جمله تلاش های آنها مبنی بر ایجاد تفرقه و افزایش بی اعتمادی در میان اقوام کشور نقش بر آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در مقابل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در این سالها از آموزش فنی و تجهیزات کافی برخوردار شدند و اکنون از نگاه روحی ، تجهیزات و روحیه معنوی در موقعیت برتر قرار دارند.
دانش گفت که در بخش روابط و مناسبات خارجی، افغانستان اکنون در جایگاه مناسب و شایسته خود قرار دارد و تعهدات دولت به جامعه بین المللی در محورهای مختلف در حال اجرا است و پیشرفت های خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی گفت که جامعه بین المللی هم در مقابل در مناسبت های مختلف، حمایت های بی ‎دریغ سیاسی، امنیتی و مالی خود را از دولت و مردم افغانستان اعلام داشته است .
معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان گفت که دولت برای تأمین صلح شرافتمندانه و عادلانه از هیچ کوششی دریغ نمی کند و مسیر گفت و گو همچنان به روی مخالفان باز است.
پس از آن که در پایان سال مالی 1395 در افغانستان مشخص شد که وزارت خانه نتوانسته اند بیش از 50 درصد بودجه تخصیصی خود را بر اساس برنامه های تعیین شده هزینه کنند، شماری زیادی از وزیران کابینه دولت وحدت ملی از طرف مجلس سلب صلاحیت شدند و شماری نیز از طرف دولت برکنار شدند و طی یک سال گذشته 14 وزارتخانه افغانستان از مجموع 18 وزارتخانه توسط سرپرست اداره می شد.
دانش امروز با حضور در مجلس نمایندگان «طارق شاه بهرامی» را برای وزارت دفاع، «ویس احمد برمک»، را به عنوان نامزد وزیر کشور، «محمد شفیق گل آغا شیرزی» را برای وزارت امور اقوام و قبایل، «یما یاری»، را به عنوان نامزد وزارت فواید عامه، «مصطفی مستور» را برای وزارت اقتصاد، «نجیب الله خواجه عمری» را برای وزارت آموزش عالی ، «نرگس نهان» را برای وزارت معادن و نفت ، «فیض الله زکی» را برای وزارت کار و امور اجتماعی، «شهزاد گل آریوبی» را به عنوان نامزد وزارت مخابرات و فناوری و اطلاعات ، «محمد حمید طهماسی» را به عنوان نامزد وزارت حمل و نقل، «نصیر احمد درانی » را نامزد وزارت کشاروزی، آبیاری و دامداری و «مجیب الرحمن کریمی» را به عنوان نامزد وزارت توسعه روستایی معرفی کرد.
دانش به مجلس وعده داد که بزودی دولت نامزد های وزارت خانه های امور خارجه و آموزش و پرورش را برای سمت وزیر به مجلس معرفی کند.
آساق*291*1104*انتشاردهنده*1577*حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند