Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته سراب با 14 درجه سانتی گراد زیرصفر و میانه با 7 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بود.

محمد اشجعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر هفته گذشته به آذربایجان شرقی، دمای هوا در این استان با کاهش 5 تا 15 درجه ای مواجه شد و سردی هوا در دو سه روز آینده تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در روزهای آینده وضعیت جوی هوای استان پایدار، گاهی با افزایش موقت ابر و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دمای هوا تبریز در 24 ساعت گذشته در گرمترین زمان به 5 درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین زمان به 7 درجه زیر صفر رسید، یادآوری کرد: دمای فعلی تبریز 3 درجه سانتی گراد بالای صفر و نسبت به روز گذشته در همین ساعت 5 درجه سانتی گراد افزایش یافته است.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارش به صورت برف بود و بیشترین بارش با 9/2 میلی متر از شهرستان مرند گزارش شده است.
وی گفت: در کلیبر 6/9 میلی متر، چاراویماق 2/3 میلی متر و تبریز 1.4 میلی متر بارش روی داده است.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت گاهی وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به تدریج از فردا شب و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید همراه رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و وقوع روان آب در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی تا فردا صبح روند افزایشی دما در استان ادامه داشته و هوا گرم‌تر می‌شود.


زارعی با بیان اینکه با توجه به شرایط ناپایداری جوی هشدار سطح زرد هواشناسی در استان صادر شده است، یادآور شد: بر این اساس پرهیز از سفرهای غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان، جابجایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان بین ۲۷ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است، خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۲۰ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084975

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی