Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:10:26 GMT

کاهش ۲ درصدی صادرات در سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۰۱۱۴

کاهش ۲ درصدی صادرات در سال جاری

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از کشور انجام شد که از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال گذشته عقب بوده و شاهد کاهش دو درصدی هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار در حوزه حجم صاردات کشور، رکورد زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل افت شدید قیمت‌های جهانی کالا موفق نشدیم در حوزه ارزشی نیز رکورد داشته باشیم، اظهار کرد: سال گذشته از نظر ارزشی در صادرات  ۳.۵ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۳۸ درصد رشد داشته‌ایم.

مودودی با بیان اینکه سال گذشته فضای پس از برجام باعث شد تا با کشورهای بیشتری تعامل صورت گیرد، تصریح کرد: امسال در هفت ماه ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از کشور انجام شد که از نظر ارزش در حوزه صاردات نسبت به سال گذشته عقب بوده و شاهد کاهش دو درصدی هستیم.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی براساس نیاز محلی، استانی و ملی ایجاد شدند و امروز می‌خواهند بین‌المللی شوند و برای تحقق این امر یکی از الزامات تحقق برنامه ششم توسعه این است که حداقل سالانه بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود که در این صورت قطعا ظرفیت برای صادرات بیشتر خواهد شد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور نیز گفت: صادرات به معنای تولید، اشتغال، تبدیل ارز و در نهایت درآمد ملی است.

سید جواد زمانی با اشاره به اینکه لازم است اراده‌ها به عمل تبدیل شود، افزود: هیچ کشوری رشد نمی‌کند مگر اینکه در گام نخست ضعف خود را باور کند.

وی هزینه بالای مواد اولیه، قوانین دست و پا گیر، عدم امنیت اقتصادی برای تولید کننده، عدم شناخت تولید کننده از بازارهای هدف را برخی از مشکلات موجود سر راه تولیدکنندگان کشور برشمرد.

زمانی حذف تحریم‌های خارجی، عمل‌گرایی در قانون و نپزداختن به مسائل حاشیه‌ای را از راهکارهای رفع موانع تولیدکنندگان مطرح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند