Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: جهت بین‌المللی کردن این دانشگاه طرحی در دست داریم و گام‌هایی نیز جهت انعقاد چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه های خوب دنیا برداشته شده است.

به گزارش ایسنا، محمود مهرمحمدی امروز (شنبه) در نشست خبری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تربیت معلم در حال حاضر مظلوم واقع شده است که این مظلومیت هم بُعد علمی و هم بُعد اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بُعد علمی باید تلاش کنیم که مظلومیت را به محوریت تبدیل کنیم. در محیط‌های علمی کشور بحث تربیت معلم باید به بحث جدی تبدیل شود و از جمع صاحب‌نظران استفاده کنیم تا نابرخورداری از پشتوانه پژوهشی و نظری را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: نیازمند افزایش اعتبار در تربیت معلم هستیم. این اعتبار از ورطه نظری به علمی تبدیل خواهد شد که در 6 سال گذشته در این زمینه به موفقیت رسیده‌ایم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، افزود: با کمک رسانه‌ها می‌توان در مظلومیت اجتماعی پیروز شد.  امیدورام در آینده شاهد اتفاقات بهتری در تربیت معلم باشیم و در سایه تربیت معلمان بهتر، شرایطی را برای نقش تحولی معلمان فراهم کنیم.

مهرمحمدی با اشاره به جلب توجه صاحب نظران در این سمپوزیوم ادامه داد: با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی کمکی برای خروج از این شرایط نامطلوب خواهیم داشت و باعث درگیرشدن صاحب‌نظران داخلی و جلب مشارکت اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و کار علمی در حوزه تربیت معلم خواهد شد.

وی با اشاره به ایده‌های نوآورانه ادامه داد: اگر ایده‌ها اجرایی نشود باید مطرح شود، زیرا نیاز داریم تا نوآوری زنده بماند زیرا اگر نتوانیم ایده‌های نوآورانه را مطرح کنیم باید همه محیط‌ها را در حوزه اجرا بر باد رفته بدانیم. بنده اعتقادی به عدم طرح ایده‌ای که قابل اجرا نیست ندارم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ایده ها را مطرح می‌کنیم تا اجرایی شود، افزود: برای اجرایی کردن اهداف خود مدیران مدارس را درگیر خواهیم کرد و اعتقاد داریم که مهمترین نقش را در مدارس مدیران دارند.  از این رو نیاز است تا بر روی این گروه تمرکز شود تا این افراد بتوانند با پشتیبانی از معلمان اجازه دهند برای معلمان به عنوان عناصری که قصد دارند عامل تغییر و تحول باشند فرصتی برایشان مهیا شود.

مهرمحمدی با بیان اینکه نگاه ما به تربیت معلم شمول لازم را ندارد، ادامه داد: سعی داریم تازه واردهای عرصه تعلیم و تربیت را از جذب  شدن  روند فعلی آموزشی  دور سازیم و برای آن ها  رویه‌هایی را تعریف کنیم. اعتقاد دارم ایده اصالت دارد و البته باید زمینه را برای اجرای ایده‌ها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معلمان باید نوآور و خلاق باشند، تصریح کرد: باید باور کنیم که خلاقیت در بدنه آموزشی مانند روح در بدن است و دانش آموز باید فرصتی برای تمرین خلاقیت داشته باشد. به صورت مستقیم مسئولیتی برای ایجاد ظرفیت خلاقیت در مدیران نداریم و در حال حاضر در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت رفتارهای خلاقانه مدیران مدارس در دستور کار وجود دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در خصوص طرح های حمایتی از ایده‌ها گفت: ایده‌ها در دانشگاه‌های مختلف مطرح خواهد شد و حمایت اول در کار مطالعاتی اتفاق خواهد افتاد و سپس برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

وی در همین خصوص افزود: آمادگی حمایت از ایده‌ها در سطح تبیین پژوهشی را داریم و در حال حاضر تعداد قابل توجه رساله دکترا با محوریت تربیت معلم در دانشگاه‌های مختلف در دستور کار است. ما هم از  این رساله‌های دکترا حمایت می‌کنیم و اگر طرح‌های پژوهشی پیشنهاد شود حتما حمایت می‌کنیم.

مهر محمدی گفت: البته باید به ظرفیت کرسی یونسکو اشاره کنم که برای پیشتیبانی از ایده‌های جدید در حوزه تربیت معلم دارای ظرفیت است و از این طریق و با ایجاد این نوع حساسیت‌ها می توانیم به ایده‌های جدید دست پیدا کنیم. به شدت اعتقاد داریم که فرایندها باید مرتبا مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرند و در این راستا از هیچ ایده ای غفلت نمی کنیم تا بتوانیم جریان تربیت معلم در کشور را بین همه علاقه مندان معلمان و استادان ترویج دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سئوالی در خصوص تبدیل نشدن حکم سرپرستی‌اش به ریاست گفت: اختیار این امر به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این که مورد تایید شورا قرار نگرفتم قابل کتمان نیست البته اگر فکر کنید که حکم من از سرپرستی به ریاست تبدیل نشده بنده یک رفتار دیگری بروز می دادم یا اتفاقات غیر قابل تصوری را در دانشگاه می‌دیدید. هیچکدام قابل دفاع نیست و بنده در این مدت از تمام ظرفیتم استفاده کردم.

وی در خصوص بحث بین‌المللی کردن دانشگاه نیز گفت: در جهت بین‌المللی کردن دانشگاه طرحی در دست داریم که در مرحله تصویب است و در این راستا نیز تفاهم نامه‌هایی نیز به امضاء رسیده است. با دانشگاه مالزی تفام‌نامه‌ای امضا شده و در سایه این تفاهم نامه نیز تعدای از دانشجویان به مدت دو هفته به ایران آمدند و در برنامه‌ای مشابه تعدادی از دانشجویان ما به مالزی رفتند. همچنین تفاهم‌نامه در سفر به ژاپن داشتیم و همچنین تفاهم نامه ای با دانشگاه فنلاند  ترکیه و چین نیز فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول مسابقه جهانی طراحی معماری آینده غذا در کالیفرنیا آمریکا را کسب کردند.
این گروه علمی دانشجویی متشکل است: از مریم صفی‌وند، فاطمه امیری‌زاده و محمدصابر حیدری (اعضای گروه طراحی)، دکتر منصور یگانه (استاد هدایت گروه طراحی) و دکتر نغمه متولیان (دستیار هدایت گروه طراحی).

دیگر خبرها

  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • ایده ای خلاقانه برای مبارزه با تقلب در امتحانات: کلاه های ضد تقلب در فیلیپین (فیلم)
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی