Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@10:57:17 GMT

چه جای خوبی است، دنیا!

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۱۲۰۹

چه جای خوبی است، دنیا!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: قالَ علیٌّ(ع) و قَد سَمِعَ رجُلا یَذُمُّ الدُّنیا:حضرت نشسته بود دید یک شخصی در میان جمع دارد مذمّتِ دنیا را می‌کند. حضرت فرمود:ایُّها الذامُّ للدنیا المُغترُّ بغُروُرِها

 

ای کسی که دنیا را مذمت می کنی و تو را غرورِ دنیا گرفته و فریب داده است و داری بدی دنیا را هم می‌گویی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدعه کردی، با باطل‌ها رفیق شدی و حالا داری بدی آن را هم می‌گویی.

 

نگاه کنید که حضرت امیر(ع) وقتی از چیزهای بد سخن می‌گوید، انگار بی حیاست. ببینید که چگونه شکافت و او را جلوی همگان بی‌آبرو کرد. اگر الان بود می‌گفتند بیچاره را له کردی.

 

ثُم تذُمُها تو خود بر دنیا می‌پری آیا آن وقت مذمّت آن را می‌کنی؟


آیا تو مغرور دنیا شده‌ای و آن گاه آن را مذمّت می‌کنی؟ ببینید که او را چه کرد؟ حال او هر که بود، شیطان بود، یا غیر آن. سپس حضرت، خود دنیا را تعریف می‌کند. گوش بدهید تا بدانید که اینجا برای شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) و اهل ایمان چقدر بزرگ و چه جای خوبی است، بلکه جایی بهتر از اینجا نیست.

 

گوش بدهید، دلتان را هم بدهید. گوش مثل گیرنده صدا است. اصل کار، دل است. حواستان به دلتان باشد. گوش مثل میرکوفون است. می‌خواهید آن را بدهید یا ندهید. من را ببینید و دلتان را بدهید. زیرا دل از راه چشم هم کار می‌کند، بلکه بیشرت کار می‌کند. انَّ الدنیا دارُ صدقٍ برای چه کسی؟ لِمَن صَدَقَها برای آنکه بگوید خدای مهربان، ما را ساخت تا او را عبادت کنیم، یاد او کنیم،‌دور باشیم تا قویت سلامت شدیم نزدیک برویم. ما در اینجا صورتاً از خدا دوریم. در دنیا شهوات و خواهش‌های طبیعت هست دارُ صِدقٍ لِمَن صدقها دار یعنی خانه. اینجا خانه صدق است برای کسی که تصدیق کند که خدا اینجا را آفریده است تا در آن مکثی کنیم، یکدیگر را زیارت کنیم، خودمان را بسازیم، آن وقت به حضور برویم.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!

به گزارش "ورزش سه"، آنگه پوستکوگلو می‌گوید که پس از جدایی هری کین از تاتنهام، او مثل یک اردک به‌نظر می‌رسید.
کین، رکورددار گلزنی تاتنهام، یک روز قبل از اولین بازی پوستکوگلو در لیگ برتر در ماه اوت به بایرن مونیخ فروخته شد و جدایی او حتی پیش از شروع فصل باشگاه را از مسیر خارج کرد.

هشت ماه بعد، تاتنهام جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در دستان خود دارد. پوستکوگلو قبلاً در مورد تأثیر جدایی کین روی او و تیم صحبت نکرده بود، اما در مصاحبه جدیدی گفت: «فکر می‌کنم این نقطه شروع برای ما بود. چون روز قبل، بازی با برنتفورد، به معنای واقعی کلمه اینجا نشسته بودم، و او تازه رفته بود.

بنابراین، شما در حال شروع یک فصل هستید و مهم‌ترین فرد این باشگاه فوتبال، به تازگی و در آستانه اولین بازی،‌ اینجا را ترک کرده است.

به یاد دارم که واقعاً یک تلاش زیرکانه انجام دادم. خودم را مثل یک اردک پیر نشان دادم که در بالای آب بسیار زیبا به نظر می‌رسد، و اگر اتفاقی بدی رخ داد، در زیر آب رخ می‌داد و مطمئن می‌شدم کسی به آن توجه نمی‌کند، به‌خصوص بازیکنان.

بازیکنان هرگز نگران نبودند، کاری که می‌توانستند را انجام دادند. ما عالی بودیم، هری کین هم در مونیخ کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌داد. باورنکردنی است.»

دیگر خبرها

  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • (ویدئو) پرسپولیس مجبور است اینجا بیاید، ببازد و برود!
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!