Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، جن چنان که از مفهوم لغوی این کلمه به دست می آید -موجودی است ناپیدا که وجود آن را قرآن کریم تصدیق کرده و مشخصاتی را نیز برای آن معرفی نموده است از جمله این که:

 

الف) از شعله آتش آفریده شده اند.


ب) مانند انسان دارای تکلیف و مسوولیت هستند؛ یعنى مکلف است وهدف او بندگى خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند متعال در آیه 56 سوره ذاریات می فرماید:«وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» ؛« جن و انس را جز براى پرستش خود نیافریده‌ ام.»

 


ج) حساب و کتاب و جزاء دارند .

 


د) گروهی از آن ها مومن و گروهی کافر و دارای افراد خوب و بدند لذا بدان آن ها به جهنم می روند.

 


ه) طائفه جن همانند تمام انسان‌ ها در مسیر مراحل تکاملى و کسب سعادت دنیا و آخرت محتاج پیامبر است لذا از پیامبران الهى نمى‌ توانند بى بهره باشند. از همین رو خداوند متعال برای هدایت آن ها پیامبرانی ارسال نموده است .

 


 و) برخى از جنیان به خدمت پیامبر اکرم رسیده ‌اند و قرآن را گوش داده‌ اند و به آن ایمان آورده ‌اند. و پس از پیامبر خدا (صل الله علیه و آله ) تحت ولایت و امامت ائمه (ع) قرار دارند.


با توجه به مقدمه گفته شده معلوم می شود که نماز نیز بر جنیان واجب می باشد همان گونه که آیات 17و 18 سوره روم نیز شاهدی بر این مساله است آنجا که خداوند متعال می فرماید:« فَسُبْحانَ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِیًّا وَ حِینَ تُظْهِرُونَ‌» [8]؛« خدا را بستایید بدان هنگام که به شب در مى ‌آیید و بدان هنگام که به صبح درمى‌ آیید. سپاس او راست در آسمان ها و زمین، به هنگام شب و به هنگامى که به نیمروز مى‌ رسید.»

 

 

برخی از مفسیرین در تفسیر این آیات با استناد به روایت ابن عباس بیان داشته اند:


اولا: مراد از تسبیح و حمد که خداوند متعال در این آیات بدان دستور داده نمازهاى پنج گانه می باشد.


ثانیا: جمله« فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» گویای آن است که این خطاب شامل تمام موجودات اعم از ملائکه، جن و انس می باشد .


بنابراین همانگونه که نماز به عنوان یک عبادت بر انسان ها واجب است بر جنیان نیز واجب می باشد.

 

بیتوته

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ»

عملیات موشکی و پهپادی فرزندان جان برکف امت اسلام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم منحوس صهیونیستی و عبور این رژیم جنایتکار از خطوط قرمز و قوانین بین الملل و بر اساس اعمال حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران محقق شد. 

این عملیات غرورآفرین و بازدارنده به منظور تنبیه رژیم متجاوز که وعده صادق رهبری مقتدر و فرزانه انقلاب اسلامی بود، موجب عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام و شادی قلوب همه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان شد.

«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» وعده صادق خداوند متعال و بشارتی به تمامی ملت های مسلمان و مستضعف جهان است که نصرت الهی قطعی است و به اذن پروردگار به زودی جهان، شاهد زوال و نابودی رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی خواهد بود. 

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دلاورمردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همدلی و ایستادگی ملت های آزادی خواه جهان در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، از درگاه خداوند متعال برای مبارزان و مجاهدان جبهه مقاومت، سلامتی و توفیق ثبات قدم در مسیر آزادی قدس شریف را مسئلت دارم.

حمید شهریاری
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماز مسیر عبودیت خداوند است
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • عملیات «وعده صادق» محکم‌ترین سیلی به صهیونیست‌ها بود
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • شکست گنبد آهنین تحقق آیه ۱۷ سوره انفال است
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • سیلی پشت سیلی بر صورت اسرائیل نواخته می‌شود
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • وعده خداوند متعال برای پیروزی اسلام بر کفر و استکبار حتمی است