Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافقنامه فاینانس ۱۰۰ درصدی پروژه ساخت کارخانه فرآوری طلا و مس شادان بین شرکت کارند صدر جهان و کنسرسیومی شامل دو شرکت چینی و شرکت ایرانی به ارزش ۴۸ میلیون یورو امضا شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام شرکت کارند صدر جهان، توافقنامه فاینانس ۱۰۰ درصدی پروژه ساخت کارخانه فرآوری طلا و مس شادان میان شرکت «کارند صدر جهان» و کنسرسیومی شامل دو شرکت چینی سیتیک(Citic ) و ژینهای (Xinhai ) و شرکت ایرانی «میم تیم» امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برآوردهای اولیه، ارزش این توافقنامه ۴۸ میلیون یورو است.

شرکت کارند صدر جهان یکی از شرکت‌های هلدینگ توسعه معادن صدر جهان بوده و این هلدینگ نیز زیرمجموعه سرمایه‌گذاری خوارزمی به شمار می‌رود.

شرکت سرمایه‌گذاری سیتیک نیز یک شرکت دولتی چینی بوده طی ۲۵ سال گذشته در ایران فعال بوده است. شرکت مهندسی ژینهای نیز زیر نظر سیتیک فعالیت می‌کند. شرکت ایرانی میم تیم نیز در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارد.

این توافقنامه به صورت EPCF یا به عبارتی شامل مهندسی پایه، مهندسی جزییات، ساخت کامل، احداث ساختمان، نصب ماشین‌آلات، راه‌اندازی خط تولید، تست، تولید و تامین مالی است که طبق توافقنامه ۲۰ ماه به طول می‌انجامد.

شرکت سیتیک، فاینانسر ۱۰۰ درصدی این پروژه همچنین برای خرید محصولات کنستانتره طلا و مس اعلام آمادگی کرده است. مدیران ارشد هلدینگ معدنی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز از این پیشنهاد به دلیل کاهش ریسک نرخ ارز استقبال کردند.

برآوردهای اولیه حاکی از این است که پس از نصب ماشین‌آلات و راه‌اندازی کارخانه فرآوری طلا و مس، در فاز اول حدود یک تن شمش طلا و ۱۸ هزار تن کنستانتره طلا و مس استحصال شده و حدود ۱۵۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شود.

حفاری‌های اولیه معدن شادان جنوبی واقع در اطراف شهرستان بیرجند به میزان ۷ هزار متر منجر به صدور گواهی کشف ۱۵.۶ تنی طلای خالص از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد. اما با افزایش حفاری‌ها به ۱۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۵، شواهد و مدارک تازه‌ای برای وجود دستکم دو برابر این مقدار طلای خالص به دست آمد که به زودی به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور گواهی اکتشاف جدید ارایه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان

استاندار کرمان، گفت: معادن جدید در استان کرمان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث و در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان باید همه ظرفیت‌های استان به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه برق، گاز و مجموعه انرژی در استان کرمان با کمبودهایی روبه‌رو هستیم که باید توسعه داده شود، گفت: در واقع برق و گاز نیاز اولیه هر تولیدی است و در راستای جهش تولید نیاز است که در گام اول زیرساخت‌های آن فراهم باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 80 واحد تولیدی راکد در استان فعال شده است که امسال این تعداد باید بیشتر و مشکلات آنها پیگیری شود، افزود: تولید کارخانه‌های استان کرمان باید به ظرفیت اسمی برسد و طرح‌های توسعه در خطوط تولید جدید لازم است.

وی با بیان اینکه معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان اهمیت زیادی دارد و حتماً این مهم را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام است.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استانساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

وی با بیان اینکه تقویت و ایجاد واحدها و صنایع کوچک بسیار مهم است و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌کند، گفت: اگر بتوانیم صنایع پایین دستی را احداث کنیم، زنجیره تولید در استان کرمان تکمیل می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان باید کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان و از تولیدات داخلی تهیه و خریداری کنند، افزود: معادن جدید در استان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود، گفت: معادن کوچک مقیاس استان به مردم واگذار می‌شود که ظرفیت خوبی است، استان کرمان یک استان معدنی است و باید این ظرفیت فوق‌العاده را توسعه داد.

فداکار با بیان اینکه متاسفانه با تمام ظرفیت‌های معدنی موجود اکتشافات خیلی کم بوده که نیاز است توسعه داده شود، چرا که تنوع مواد معدنی در استان زیاد است، ادامه داد: معادنی که روی آنها کار نشود اعمال ماده 200 می‌شود و آنها را پس می‌گیریم و به افرادی واگذار می‌کنیم که توانایی کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ اقتصادی که در بانک‌ها است نیز یک ظرفیت خوب است، بیان کرد: از این محل می‌توان به سایر صنایع و تولیدکنندگان با مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام استان تسهیلات پرداخت کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان تاریخی است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان وجود دارد، گفت: توسعه گردشگری در استان نیز ضرورت دارد و حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رصد پروژه‌های بزرگ در دست اقدام است و مشکلات و موانع آن پیگیری و برطرف می‌شود، افزود: سه ورزشگاه در استان کرمان توسط شرکت مس در حال ساخت است و ورزشگاه مس رفسنجان تا آخر هفته افتتاح می‌شود.

فداکار با بیان اینکه ورزشگاه مس شهدای کرمان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: پیمانکار این پروژه تغییر کرده و شرکت ملی مس تامین مالی آن را انجام داده و امیدواریم امسال با پیگیری انجام شده این ورزشگاه که در مرکز استان است به نتیجه برسد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در کارخانه اعلام شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است
  • یک شرکت کارگزاری بیمه، پنجمین شرکت فرعی زیرمجموعه ثفارس!
  • ارتقا طرحهای توسعه و سرمایه گذاری مس در معادن خرد
  • افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد
  • طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود