Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آورده سرمایه گذاران خارجی در ایران مصادره نمی شود اما به دلیل ضعف و محدودیت شاخص ها و مشخصه های اقتصادی، امنیت سرمایه گذاری در کشور به طور کامل تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامحسین شافعی شامگاه شنبه در نشست «معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران» افزود: نگاه ما به سرمایه گذاری خارجی فقط تامین منابع مالی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مسئول، بهبود تراز تجاری، دستیابی بنگاه های داخلی به مهارت های مدیریتی و فنی جدید، تسهیل در انتقال فناوری و ایده های نو بویژه در بخش تولید و استفاده از دانش روز برای ارتقای کیفی کالاها و افزایش بازارهای صادراتی کشور سایر اهداف ترسیم شده در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی است.
شافعی اضافه کرد: بر پایه برآوردها ایران تا سال 2025 به نقطه تمرکز و بارانداز راهگذرهای حمل و نقل در منطقه تبدیل می شود اما متاسفانه از نظر زیرساختی رتبه پنجاه و هفتم را بین 137 کشور جهان داریم؛ همچنین رتبه کیفیت زیرساخت ریلی کشور 42 و جایگاه کیفیت جاده هایمان 71 است.
وی وجود بازار بزرگ 600 میلیون نفری در کشورهای همسایه و اطراف، گستره جغرافیایی ایران به عنوان دومین کشور بزرگ منطقه، برخورداری از سالیانه 2800 تا سه هزار ساعت آفتابی و همچنین 300 روز آفتابی در دو سوم وسعت کشور را از مزایای کشورمان برای جذب سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد.
وی افزود: تاکنون 67 کشور جهان به طرح بزرگ احیای جاده ابریشم پیوسته اند و موقعیت ویژه اقتصادی ایران در آینده را باید در چارچوب این طرح مهم جست وجو کرد.
به گزارش ایرنا، نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در حالی شامگاه شنبه آغاز شد که قرار است 380 طرح سرمایه گذاری از 26 استان در قالب 9 میزگرد تخصصی ارائه شود.
سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح ها 1090 هزار میلیارد ریال معادل 40 میلیارد یورو است.
این نشست با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما مکان برگزاری این نشست چهارروزه است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام*3065*1961*
خبرنگار: محمد ملک دار*انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی تیموری رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، کنترل و نظارت بر خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی با ایجاد تورهای ایست و بازرسی و راه اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس، به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: کامیون موصوف حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: برابر اظهار کارشناسان ارزش کالای مکشوفه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 6080539

دیگر خبرها

  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز