Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس تکالیف تعریف شده در بخش الزام های امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه های ارتقای امنیت را برای توزیع کنندگان برنامه های سامانه ها هوشمند تهیه و منتشر کرد.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: برای تهیه توصیه های ارتقای امنیت مطالعه های دقیقی با کمک صاحب نظران انجام گرفت و در نشست مشترک با مدیران کسب و کارهای مرتبط در بخش توزیع و انتشار برنامه های کاربردی تلفن همراه و اخذ نظر مشورتی و دیدگاه ها و دغدغه های ایشان، نخستین بسته تهیه و نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید هادی سجادی یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارها برای اجرای این توصیه نامه را نداشتن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود: مقرر شد تا زمان تامین و تکمیل شدن آزمایشگاه های مربوط به هریک از توزیع کنندگان محتوا، مرکز ماهر با درنظر گرفتن اولویت هایی نظیر اهمیت برنامه و تعداد مخاطبان، ارزیابی های لازم را انجام و در صورت وجود مخاطرات احتمالی، مراتب را به تولید کننده و توزیع کننده برنامه به صورت مستقیم اطلاع دهد.
وی اضافه کرد: این توصیه نامه در سه بخش تهدیدهای توزیع برنامه ها، توصیه های امنیتی برای رفع این تهدیدها و استانداردهای فنی دنیا برای امن سازی برنامه های کاربردی موبایلی منتشر شده است.
سجادی ادامه داد: علاقه مندان برای دریافت متن کامل این الزام ها می توانند از طریق سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران یا سایت مرکز ماهر اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات الزام های اساسی در طراحی برنامه های تلفن همراه (Appها) را تدوین کرده است.
محمد جواد آذری جهرمی افزود: مسائل مهمی مانند رعایت سطوح دسترسی و رعایت حریم خصوصی در این توصیه نامه وجود دارد.
وی ادامه داد: فروشگاه برنامه‌های تلفن همراه این الزام ها را بررسی و با اعطای نشان به کاربر نهایی رعایت آنها در برنامه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنند.
(app) مخفف Application است که به نرم افزار یا برنامه رایانه ای بویژه در بستر تلفن همراه گفته می شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRANeco
اقتصام*2078*1961*
تنظیم:محمد مهدی بهرامی* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، علی دلگیر از پایان عملیات ارتقاء تکنولوژی سایت همراه اول روستای محروم زالوغال در شهرستان سرخس و اتصال کامل اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتباطی پایدار، پرسرعت و با کیفیت برای همه روستاییان هم استانی گفت: اپراتور همراه اول، از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال سایت موجود خود در روستای محروم زالوغال از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس را به فناوری نسل چهارم همراه ارتقاء داد.

وی در ادامه افزود: با تکمیل این پروژه، ۱۶۶ خانوار ساکن در این روستا، با جمعیتی معادل ۶۲۰ نفر، ضمن اتصال به اینترنت پرسرعت نسل چهارم از خدمات متنوع و موجود در بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

دلگیر بیان کرد: امسال همه روستاهای بالای بیست خانوار باقی مانده در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند