Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@18:02:11 GMT

عجیب ترین میوه ها و سبزیجات در دنیا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۵۸۴۰

عجیب ترین میوه ها و سبزیجات در دنیا

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، در این نوشتار با ۱۰ عجیب ترین میوه و سبزیجات از سراسر جهان آشنا خواهید شد و از شناختن این عجایب خوراکی که اشکال بسیار زیبایی هم دارند شگفت زده خواهید شد.

۱. چریمویا
نه، چریمویا نوعی آرتیشوی عجیب و غریب نیست! چریمویا یک میوه‌ی قلبی شکل و بومی ‌امریکای جنوبی است که با نام “کاستارد اپل” نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بیرون این میوه سفت و پر از چاله چوله است، اما گوشت داخل آن نرم و خامه‌ای مانند خردل است. مارک تواین چریمویا را به عنوان یک میوه‌ی ” بسیار لذیذ” توصیف می‌کند. طعم یک چریمویای رسیده ترکیبی از آناناس و موز است.

۲. پومیلو
این میوه ممکن است مانند یک گریپ‌فروت غول‌پیکر به نظر برسد، اما پومیلو چیزی فراتر از آن‌چه چشم می‌بیند، است. پومیلو که بومی آسیا است، میوه‌ای بسیار بزرگی است و پوستی بسیار ضخیم دارد که به گوشتی تازه از جنس مرکبات متصل می‌شود. این میوه‌ی فوق‌العاده که شیرین‌تر از گریپ‌فروت است، گزینه‌ای عالی برای کنار صبحانه، روی سالاد یا بخشی از یک سالاد میوه‌ی خوشمزه است!

۳. جابوتیکابا (انگور برزیلی)
این میوه که به اندازه یک آلو است، عطر و طعم انگور را دارد. جابوتیکابا که اغلب انگور برزیلی نامیده می‌شود به دلیل شیوه‌ی رشد آن روی درخت عجیب و غریب و منحصر به فرد است. بر خلاف بسیاری از میوه‌ها که بر روی یک نرم‌ساقه رشد می‌کنند، انگور برزیلی به طور مستقیم روی تنه‌ی درخت و شاخه‌های آن رشد می‌کند. این میوه را می‌توان چید و به صورت خام مصرف کرد، می‌توان در تهیه‌ی ژله از آن استفاده کرد یا می‌توان با آن شربت تهیه کرد.

۴. خربزه شاخدار (خیار افریقایی)
این میوه ممکن است شبیه چیزی از فضا به نظر برسد (و در حقیقت، این میوه حتی در برنامه‌ی علمی تخیلی پیشتازان فضا هم استفاده شده بود)، اما خربزه‌ی شاخدار در واقع در جنوب افریقا، کالیفرنیا و نیوزیلند رشد می‌کند. این میوه‌ی عجیب و غریب به رنگ زرد است و پوسته‌ی بیرونی زبر و به رنگ سبز روشنی آن را پوشش می‌دهد و داخل آن ژله مانند است و دانه‌های خوراکی دارد. این میوه عطر مرکبات را دارد و طعم آن ترکیبی از خیار، لیمو و موز است.

 ۵: کلم رومی
آیا این گیاه خوراکی گل کلم است؟ بروکلی است؟ شما ممکن است کلم رومی را به هر دوی این کلم‌ها شباهت بدهید، اما این کلم عجیب و غریب سزاوار این است که به تنهایی به رسمیت شناخته شود. خیلی سخت است که بتوانید با دیدن ظاهر این “ماده‌ی غذایی ناصاف و پرپیچ” با آن رنگ سبز روشن و مارپیچ‌های زیبایی که دارد اسیر و گرفتار نشوید. بعضی‌ها طعم آن را ترکیبی از بروکلی و گل کلم توصیف می‌کنند که عطر و بوی آجیلی دارد. اما اجازه ندهید که شکل پیچیده‌ی آن شما را بترساند – به راحتی می‌توانید آن را بپزید، درست همان‌طوری که گل کلم و کلم بروکلی را می‌پزید.


۶: اوگلی

این جواهر گرمسیری از جامائیکا ظاهر چندان زیبا و جذابی ندارد. اما عطر و طعم فوق‌العاده‌ی اوگلی که به شکل اشک است، ظاهر نه چندان جذاب آن را جبران می‌کند. داخل این میوه مانند پرتقال است، اما طعم و مزه‌ی آن ترکیبی از نارنگی و گریپ‌فروت است. شما می‌توانید آن را به صورت خام مصرف کنید یا آب آن را بگیرید و یک نوشیدنی طراوت‌بخش داشته باشید.
 

۷: میوه‌ی اژدها

پیدا کردن این میوه‌ی بسیار زیبا و جذاب به لطف پوست بیرونی آن که به رنگ صورتی روشن است و فلس‌های سبز رنگی که دارد، چندان دشوار نیست. میوه‌ی اژدها که بومی‌ امریکای مرکزی و جنوبی است، با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود. این میوه را ممکن است با پوست زرد رنگ نیز پیدا کنید. این میوه گذشته از اینکه آبدار و طراوت‌بخش است، منبع خوبی از فیبر و ویتامین C هم محسوب می‌شود. میوه‌ی اژدها عطر ملایمی مانند گلابی دارد و مانند کیوی دانه‌هایی ترد به رنگ سیاه دارد. و با وجود ظاهر وحشی‌اش، هنگامی‌ که پای خوردن آن به میان می‌آید، مهارت خاصی مورد نیاز نیست: خیلی ساده آن را از وسط به دو نیم برش بزنید و با یک قاشق گوشت داخل آن را خارج کنید، یا آن را خرد کنید و داخل سالادتان بریزید.

۸. سیب زمینی شیرین بنفش
صفحه نمایش را تنظیم نکنید – این سیب‌زمینی منحصر به فرد، در واقع، بنفش است. سیب‌زمینی شیرین بنفش که بومی اوکیناوا، ژاپن (و اغلب به عنوان “سیب زمینی شیرین اوکیناوا” نامیده می‌شود) است، رنگ منحصر به فردی دارد و در هاوایی بسیار محبوب است. نکته‌ی جالب در مورد سیب‌زمینی شیرین بنفش این است که سبب تعجب آدم می‌شود – شما متوجه خاص بودن آن نخواهید شد مگر این‌که پوست آن را بکنید. سیب زمینی شیرین بنفش، مانند سیب‌زمینی شیرین معمولی، منبع خوبی از ویتامین A و C است. و این نوع سیب‌زمینی یک ماده‌ی غذایی چند منظوره محسوب می‌شود، چرا که به هر حال سیب‌زمینی است و می‌توانید آن را برای تهیه‌ی غذاهایی چشم‌نواز و زیبا در میهمانی شام بعدی‌تان استفاده کنید.

۹. دوریان یا خارگیل
“دوریان” که به عنوان پادشاه میوه‌ها معروف است، از آن خوراکی‌هایی است که یا خیلی دوست خواهید داشت و یا از آن متنفر خواهید بود. همه‌ی چیزهایی که در مورد ظاهر این میوه وجود دارد، از پوست خاردار آن گرفته تا بوی وحشتناکی که دارد (در واقع این میوه در برخی از مکان‌های عمومی ‌در سنگاپور به دلیل بوی نامطبوعی که دارد، ممنوع است) سبب می‌شود که برای امتحان کردن آن کمی مردد باشید. اما برای کسانی که جرأت امتحان کردن آن را دارند، پاداش، یک میوه‌ی خامه‌ای و کاستارد مانند است با ترکیب منحصر به فردی از طعم‌هایی که برخی از دوستداران این میوه آن را با موز و وانیل مقایسه می‌کنند. خواه شما طرفدار این میوه‌ی واقعا عجیب و غریب باشید و خواه نباشید، نمی‌توان انکار کرد که یک بار خوردن آن به هر حال تجربه‌ی متفاوتی است.


۱۰: کاکله یا رازیانه‌ی آبی

اگر به این فکر می‌کنید که آن گیاه عجیب و غریب که شکلی بین مارچوبه و کاکتوس دارد در سالاد شما چه کار می‌کند، نگران نباشید – این گیاه احتمالا کاکله است. کاکله که با نام رازیانه‌ی آبی، مارچوبه‌ی دریایی یا لوبیای دریایی نیز شناخته می‌شود، در دو نوع موجود است: دریایی و قلیا. اگر چه این گیاه به راحتی به صورت خودرو رشد می‌کند، اما می‌تواند در مزارع آب شور نیز پرورش داده شود. رازیانه‌ی دریایی که سایه‌ی خیره‌کننده‌ی سبز و عطر و طعم شوری دارد، یک گیاه ترد است که بسته به ذائقه‌ی شما می‌تواند به صورت خام یا بخارپز خورده شود.

 

بازده


 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

بدن طی فرآیندی پروتئین‌ها را تجزیه کرده و به آمینو اسیدها تبدیل می‌کند. آمینو اسیدها ترکیب‌های ارگانیکی هستند که برای ایجاد پروتئین‌های جدید با یکدیگر ادغام می‌شوند. در حقیقت پروتئین‌ها و آمینو اسیدها عناصر اساسی شکل گیری سلول هستند.

منابع حیوانی تنها عامل تامین کننده پروتئین به حساب نمی‌آیند بلکه مواد خوراکی دیگری همچون آجیل، حبوبات، غلات و برخی سبزیجات منبع مهم تامین پروتئین مورد نیاز برای افرادی هستند که از خوردن مواد گوشتی پرهیز می‌کنند.

سایت «هلث لاین» در مطلبی به معرفی برخی از سبزیجات حاوی مقدار قابل توجهی از پروتئین پرداخته‌ است:

- سبزیجات سبز تیره‌رنگ و خام: اسفناج و کلم حاوی میزان فراوانی پروتئین هستند. سبزیجات سبز تیره رنگ منبع غنی از دیگر مواد مغذی مهم از جمله کلسیم، پتاسیم و بتاکاروتن نیز به حساب می‌آیند. در فرآیند طبخ، میزانی از مواد مغذی موجود در سبزیجات از بین می‌روند اگرچه در این فرایند آسیبی به پروتئین وارد نمی‌شود. هر چند بهتر است این نوع از سبزیجات را به منظور حفظ مواد مغذی آن به صورت خام مصرف کرد.

- کلم بروکلی: این سبزی که به شکل یک درخت کوچک به نظر می‌آید حاوی ارزش غذایی فراوانی است و وجود میزان کافی از پروتئین در آن برای حفظ استحکام بدن و رشد آن اهمیت دارد. همچنین این سبزی منبع غنی از ویتامین A و C به حساب می‌آید.

- آووکادو: آووکادو، یک ماده غذایی کامل با 14 ماده معدنی مفید برای تحریک رشد بدن مثل آهن و مس است که برای خون سازی مفیدند یا سدیم و پتاسیم موجود در آووکادو تعادل شیمیایی بدن را حفظ می‏‌کنند. این خوردنی که گاهی آن را به عنوان میوه هم مصرف می‌کنند به دلیل نداشتن نشاسته، قند خون را در طول روز متعادل نگه می‌‏دارد و بنابراین برای افراد دیابتی و افراد دچار هیپوگلیسمی (افت قند خون) مناسب است.

آووکادو از نظر چربی خیلی غنی است در حالی که سایر میوه ها و سبزی ها این طور نیستند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین‏ A، ویتامین‏‌های گروه B و غنی از آنتی اکسیدان‏‌هایی مثل ویتامین E ،C و لوتئین (رنگدانه گیاهی) است.

- ذرت: این ماده خوراکی منبع سرشاری از پروتئین و همچنین حاوی میزان فراوانی کاروتنوئید است. سبزیجات حاوی این ترکیب به کاهش خطر ابتلا به «دژنراسیون ماکولا» که یک عارضه چشمی است، کمک می‌کند.

- سیب زمینی: سرخ کردن سیب زمینی پروتئین آن را از بین نمی‌برد و پختن یا آب‌پز کردن آن محتویات کالری موجود در سیب زمینی را پایین می‌آورد.

- نخود فرنگی: مصرف این ماده خوراکی به دلیل دارا بودن میزان بالایی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، فیبر خوراکی و منیزیم برای حفظ سلامت توصیه می‌شود.

- باقلا: باقلا نیز همچون تعداد زیادی از سبزیجات دیگر به دلیل دارا بودن پروتئین می‌تواند منبع مناسبی برای تامین نیاز بدن به این ماده مغذی باشد.

- عدس پخته: عدس که در دسته حبوبات قرار دارد سرشار از پروتئین است. در حقیقت 30 درصد از کالری عدس از پروتئین آن ناشی می‌شود و مصرف آن به دلیل دارا بودن فیبر خوراکی، مواد معدنی و ویتامین B توصیه می‌شود.

- نخود: از ویژگی‌های نخود نیز که در گروه حبوبات قرار دارد، دارا بودن حجم بالایی از پروتئین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین