Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@02:35:11 GMT

افزایش سیستم ایمنی بدن بابادام

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۵۹۳۱

بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر، همراه با تعداد زیادی از مزایای سلامتی است. فقط یک مشت بادام حدود یک هشتم نیاز ما به پروتئین روزانه را تامین می کند. ناطقان: منافع بهداشتی بادام در طول قرن ها ثابت شده است و این منافع بالقوه عبارتند از کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

یک مطالعه که در سال ۲۰۰۵ در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا به چاپ رسید، نشان داد که مصرف بادام منجر به افزایش سطح ویتامینEدر رژیم غذایی و جریان خون می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر آسیب ها دفاع می کند و مانع از گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بالا می شود.

 

بادام باعث چاقی نمی‌شود: بر خلاف باورهای رایج بادام و کلا تمام میوه ‌های صدفی باعث چاقی نمی ‌شوند. مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و غیره با وجود اینکه حاوی چربی هستند اما در عین ‌حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی‌ های زیاد را مهار می ‌کنند.

 

بادام برای گیاه ‌خواران: بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می ‌شود. به همین دلیل می ‌تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره تغذیه نمی‌ کنند مناسب باشد.

 سیستم ایمنی بدن را با بادام افزایش دهید

بادام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن: بادام حاوی مواد مغذی و خواص آنتی ‌اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازه‌ یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی ‌اکسیدان پولی فنول به بدن می‌ رساند.

 

بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان: محققان گروه تغذیه دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در تماس است.

 

بادام و بیماری قلبی: این خوراکی همراه با سایر آجیل و دانه های دیگر منجر به بهبود سطوح چربی خون می شود و برای قلب مفید است. شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی شامل بادام منجر به رفع بیماری های قلبی می شود. همچنین بادام منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در جریان خون شده و کاهش فشار خون و بهبود جریان خون را به دنبال دارد.

 

بادام خام یا بو داده؟ بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولا از چربی ‌های مضر استفاده می ‌شود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کنید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.

 

بهتر است بادام را با پوست بخورید: پوست نازک بادام سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق‌ العاده‌ای دارد. توصیه بر این است که بادام را با پوست نازک آن میل کنید.

  منبع: میزان برچسب ها: سیستم ایمنی ، بادام ، ویتامین ها

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آن‌ها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آن‌ها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپید‌های پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آن‌ها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپید‌ها را درک کنند. آن‌ها دریافتند که لیپید‌های بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپید‌های اولیه‌ای که آن‌ها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آن‌ها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP‌ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

دیگر خبرها

  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا