Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > جهان - بعید است که عربستان در لیست تعطیلاتی شما قرار داده باشد، اما این کشور تلاش می کند که آن را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران، این پادشاهی هرساله میزبان میلیون ها مسلمان در مکه است، اما حالا می خواهد گردشگران معمولی را هم جذب کند.

شاهزاده محمد بن سلمان، رییس کمیته گردشگری و میراث ملی عربستان به سی ان ان مانی گفت: هدف اصلی مردمی هستند که می خواهد به معنانی واقعی این کشور را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزاده گفت: عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2018 اولین ویزای توریستی خود را صادر کند. ویزای این کشور در گذشته تنها به افرادی که برای کار یا بازدید از مکان های مقدس قصد سفر به عربستان را داشتند، محدود بود.

جذب گردشگر یکی از طرح های دولت برای کاهش وابستگی به نفت است. هدف این طرح هم سالانه 30 میلیون بازدیدکننده تا سال 2030 است؛ یعنی تعدادی بیشتری از 18 میلیون مسافر در سال 2016. این کشور می خواهد تا سال 2020 به هزینه های سالانه گردشگری 47 میلیارد دلاری برسد.

برای رسیدن به این هدف هم چندین پروژه بلندپروازانه در ماه های اخیر عنوان شده است. عربستان در حال برنامه ریزی برای ایجاد استراحتگاه هایی در کناره ساحل شنی دریای سرخ و پارک تفریحی Six Flags تا سال 2022 است.

ابتکار دریا سرخ از چشم ریچارد برانسون، میلیاردر معروف هم پنهان نماند. جایی که شامل بازدید از مقبره های باستانی در مداین صالح که یک سایت میراث جهانی یونسکو است، می شود.

شاهزاده محمد بن سلمان که رشد اقتصادی را رهبری می کند، یک برنامه برای کلان شهر 500 میلیارد دلاری در مرز عربستان سعودی، مصر و اردن هم دارد.

نیکولا کوسوتیچ، مدیر ارشد پژوهشی Euromonitor می گوید: عربستان سعودی به دلیل درجه حرارت مطلوب، میراث تاریخی و فرهنگی، زیبایی های طبیعی و حیات دریایی غنی پتانسیل های فوق العاده ای برای گردشگری دارد. اما این کشور، توسط کشورهایی با وضعیت ناپایدار سیاسی احاطه شده، جایی که امنیت همیشه مساله بوده است.

وضعیت کنونی بزرگترین چالش برای رویای گردشگری عربستان سعودی است. حتی روز سه شنبه، وزارت امور خارجه امریکا هشدارهایی درباره سفر به این کشور اعلام کرد. در هشدار امریکای تهدیدهای گروه های تروریستی مانند داعش آورده شده است.

وزارت امور خارجه امریکا گفت: تهدیدات تروریستی در سراسر عربستان سعودی، از جمله شهرهای بزرگ آن مانند ریاض، جده و ظهران ادامه دارد.

با این حال ممکن است گردشگران خارجی به دلیل عدم اطمینان از برخورد عربستان در هنگام بازدید از مناطق این کشور، از رفتن به آنجا منصرف شوند. چندین دهه است که عربستان سعودی قوانین سختگیرانه در مورد مدل لباس پوشیدن و جدایی جنسیتی اجرا می کند.

در حال حاضر سرگرمی های کمی در این کشور وجود دارد. سینماها و تئاترهای عمومی ممنوع است. این کشور اولین کنسرت موسیقی خود را امسال برگزار کرد که تنها مردان مجاز به حضور در آن بودند.

اما پادشاهی به نابودی «ایدئولوژی های افراطی» و «اسلام میانه رو تر» وعده داده است و الان هم نشانه هایی وجود دارد که این محدودیت ها در حال برطرف شدن است.

زنان حق رانندگی دارند و از سال بعد مجاز به حضور در بزرگترین ورزشگاه های ورزشی می شوند. همچنین حضور زنان و مردان با هم در کنفرانس های بزرگ امسال ممکن شد.

مسافران مسلمان خاورمیانه و فراتر از آن، یک بازار بالقوه بزرگ هستند. مسترکارت در گزارشی تخمین زده است که تا سال 2020، 156 میلیون مسافر مسلمان وجود خواهد داشت. این میزان از 121 میلیون مسلمان مسافر سال 2016 بیشتر است. این گروه هرسال 220 میلیارد دلار هزینه می کنند.

به احتمال زیاد دولت ریاض موفق به ساختن صنعت گردشگری داخلی خود خواهد شد.  به گفته محمد بن سلطان، گردشگران سعودی که از خارج از کشور دیدن می کنند، بزرگترین هدف هستند. به طور مثال در سال جاری 1.2 میلیون سعودی از دبی بازدید کرده اند.

 

35224

کلید واژه‌ها : گردشگری - عربستان - نفت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟