Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:00:47 GMT

تولید 79 درصد زعفران کشور در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۶۸۹۵

تولید 79 درصد زعفران کشور در خراسان رضوی

‍‍‍‍‍‍

79درصد زعفران کشور را خراسان رضوی تولید می کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: این استان با حدود 256 تن تولید زعفران  و 82 هزار هکتار سطح زیر کشت، رتبه نخست کشور  را دارد
رسولیان افزود: تولید زعفران  در هر هکتار حدود یک اشتغال دائم را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت:در برنامه ششم توسعه ، افزایش عملکرد  زعفران به 7-6 کیلوگرم در هکتار و میزان تولید آن تا سقف 450 تن درسال پیش بینی شده است

سرپرست حوزه امور اقتصادی استانداری افزود: پروانه های بهره برداری بسته بندی زعفران در سطح استان  114 فقره با ظرفیت 235 تن در سال است.

رسولیان گفت:مشهد  با 34 واحد، گناباد با  15 واحد، کاشمر با  11 واحد و تربت حیدریه  با  10 واحد شهرستان هایی هستند که  که بیشترین ظرفیت را در این خصوص دارند.  

  او افزود:در سال 96 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 29 هزار میلیون ریال معرفی شده اند که در مرحله بررسی و عقد قرارداد با بانک است.

.سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت درسال 1395 براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود 203 تن زعفران  به ارزش 286 میلیون دلار صادر شده است.

دانلود دانلود

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی درگرو حمایت از بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید برای حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری دست به دست هم دهیم و تلاش نمائیم چرا که ۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است و بنا به اظهار سازمان برنامه و بودجه ۹۰ درصد سهم رشد اقتصادی استان متعلق به این بخش است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم استان متحول شود، باید در کنار بخش خصوصی واقعی بیاستیم و مانع زدایی و تسهیل گری نمائیم که این بخش با شتاب بیشتری رو به جلو برود تا بتوانیم آذربایجان را از لحاظ اقتصادی به جایگاه اصلی خود برسانیم.

کلامی خاطرنشان کرد: این بخش با سرمایه گذاری‌هایی که انجام می‌دهد به نوبه خود باعث ارتقا رفاه، امنیت و عمران جامعه می‌شود و یکی از دلایلی که تبریز و آذربایجان شرقی نسبت به برخی شهرهای دیگر توسعه یافته به واسطه حضور بخش خصوصی کارآمد، فعال و با درایت است.

کد خبر 6056767

دیگر خبرها

  • پلمب ۲۵۵ واحد صنفی گران‌فروش و متخلف از ابتدای سال
  • ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی معطل ۲۵ هزار میلیارد ریال نقدینگی
  • اشتغال‌زایی در اشجع‌باتری اردبیل از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت
  • گزیده عملکرد اقتصادی دولت در سال «مهار تورم، رشد تولید» | جدیدترین وضعیت تورم، نرخ بیکاری و تولید را ببینید
  • کسب رتبه چهارم کشوری در تبدیل پروانه‌های کاغذی به الکترونیکی
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی، محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402
  • توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی درگرو حمایت از بخش خصوصی است
  • مبارزه بر سر چند هکتار برف
  • ایران ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین می‌کند