Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:19:19 GMT

مشهد قطب سوم پیوند پانکراس در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۷۰۳۹

مشهد قطب سوم پیوند پانکراس در کشور

دکتر محسن علی اکبریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک پیوند پانکراس به ترتیب زمان راه اندازی در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور شامل شیراز، تهران و مشهد انجام می شود.
وی ادامه داد: نخستین پیوند پانکراس در شمال شرق کشور بر روی یک بیمار 29 ساله که به علت دیابت دچار نارسایی کلیه شده بود هفته پیش با موفقیت صورت گرفت و اینک حال عمومی بیمار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیوند پانکراس در این دانشگاه با فراهم شدن تجهیزات لازم و کمک سه میلیارد ریالی نیکوکاران در مرکز پیوند کبد واقع در بیمارستان تخصصی پیوند اعضا منتصریه مشهد انجام می شود.
وی تعداد پیوندهای کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از زمان تاسیس تاکنون طی کمتر از دو سال گذشته 157 پیوند عنوان کرد که تعداد قابل توجهی به شمار می رود.
این پزشک فوق تخصص پیوند کبد و پانکراس افزود: بیمارانی که پیوند پانکراس می شوند بین 10 تا 15 روز در بیمارستان تحت مراقبت قرار خواهند بود و پس از آن مرخص می شوند.
دکتر علی اکبریان ادامه داد: پیوند پانکراس(لوزالمعده) یک جراحی پیچیده است که برای بیماران مختلف شامل بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و یا بیمارانی که بر اثر دیابت دچار نارسایی کلیه شده اند بطور همزمان همراه با پیوند کلیه انجام می شود.
لوزالمعده یا پانکراس غده‌ای 100 گرمی، پهن و دراز است که در قسمت فوقانی شکم و پشت معده قرار دارد.
پانکراس همزمان یک غده درون ریز که ترشحات آن با نام هورمون وارد جریان خون می‌شوند و هم یک غده برون ریز که ترشحات آن به خارج از بدن هدایت می‌شود است که آنزیمها و مواد دیگری ترشح می‌کند که بطور مستقیم وارد محیط روده شده و به هضم پروتئین، چربی و کربوهیدرات کمک می‌کند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند