Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مجمع نمایندگان کارگران ‌اصفهان گفت: عدم امنیت شغلی و نبود قراردادهای دائم سبب شده بسیاری از کارفرمایان استان در بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها به دلایل رکود و مشکلات اقتصادی دست به تعدیل نیرو بزنند.

مجتبی مولیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه رکود، فشار مضاعفی بر جامعه کارگری متحمل کرده است، اظهار داشت: بیش از 10 تا 15 درصد از کارگاه‌های صنعتی در واحدهایی که هنوز مشغول فعالیت هستند، نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و این مسئله دغدغه‌هایی برای جامعه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آماری از تعطیلی و یا تعدیل کارگران در استان اصفهان  وجود دارد گفت: اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و به طور طبیعی از دیگر استان‌ها بیشتر متحمل این زیان شده است.

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان با اشاره به افزایش تعدیل نیروی کارگری در اصفهان با نبود قراردادهای دائم، تاکید کرد: عدم امنیت شغلی و نبود قراردادهای دائم سبب شده بسیاری از کارفرمایان استان در بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها به دلایل رکود و مشکلات اقتصادی دست به تعدیل نیرو  بزنند.

وی پیرامون اینکه کاهش تولید، بدون شک کاهش نیروی کار را در پی دارد، افزود: تا زمانی که دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت نکند، بیشترین فشار حاصل از مشکلات اقتصادی با تعدیل نیرو، کاهش مزد و نبود امنیت شغلی و رعایت نکات ایمنی که مستقیم با جان کارگران در ارتباط است بر دوش کارگران است.

تعیین حداقل دستمزد کارگران بر مبنای شاخص تورم

مولیانی یکی از دغدغه‌های گروه‌های کارگری را فاصله زیاد تورم و حداقل دستمزدها دانست و اظهار داشت: با این دستمزد ،کارگران و شرایط اقتصادی حاکم نمی‌توان زندگی کرد البته اگر اسم آن را بتوان زندگی گذاشت.

وی با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران باید بر مبنای شاخص تورم و همچنین به اندازه‌ای باشد که زندگی خانواده 4 نفره را تأمین کند، گفت: حقوق کارگران کفاف 10 روز زندگی آن ها را نمی‌دهد.

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان پیرامون تعیین دستمزد‌های کارگران در بودجه 97 اظهار داشت: دولتمردان باید افزایش منطقی دستمزد کارگری را در دستور کار قرار دهند تا شئونات کارگران حفظ و مشکلات معیشتی آنها برطرف شود.

تعطیلی 15 درصدی واحدهای کوچک با 80 درصد ظرفیت تولید

وی در پاسخ به این سئوال که تعداد واحدهای صنعتی کوچک در استان چقدر است، بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد واحدها نداریم اما 15 درصد واحدهای فعال  که بالای 80 درصد ظرفیت در سال‌های گذشته فعال بودند، تعطیل شده‌اند.

مولیانی با انتقاد از اینکه به کارگران ساختمانی با حداقل دستمزدها و قراردادهای موقت ظلم بسیاری شده است، گفت: آمار دقیقی از بیکاری کارگران ساختمانی در استان نداریم، اما درصد بیکاری این افراد بسیار است.

افزایش آمار بیکاری کارگران ساختمانی با نبود ساخت و ساز در کشور

وی اضافه کرد: به دلیل کاهش ساخت و ساز در کشور و  استان بسیاری از پیمان‌کاران ساختمانی دست از کار کشیده‌ و در کارهای دیگر فعالیت دارند.

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان با ابراز تاسف از اینکه رکود اقتصادی سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی در سطح کشور و اصفهان شده است، افزود: عدم برنامه‌ریزی دقیق، نبود حمایت‌های واقعی و شعار بدون عمل از دیگر علل رکود اقتصادی در کشور است.

وی تاکید کرد: در ماه‌های پایانی سال که  مسئله حقوق کارگران مطرح می‌شود، امیدواریم رکود اقتصادی، دستمزدها را تحت‌تاثیر خود قرار ندهد و بهانه‌ای برای عدم افزایش نباشد.

مولیانی افزود: جامعه کارگری انتظار دارد دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارفرما به شعار حمایت از صنایع، تولیدات داخلی و کارگران که گرداننده چرخ اقتصاد کشور هستند، جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

R41346/P1361/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود