Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@10:46:18 GMT

مدرنیته و آنارشیسم جنسی؛ بیدار باشیم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۷۴۶۴

مدرنیته و آنارشیسم جنسی؛ بیدار باشیم

اول؛ تقابل تجدد و سنت، امروزه دیگر یک پدیده‌ی روشنفکری نیست، یک رخداد خیابانی است. دهستانها و آبادیها به تبع بخشها؛ شهرستانها به تبع کلان شهرها؛ و شمال تهران به تبع خرده شهرهای اروپای شرقی!! این تراژدی البته ویژه ایران نیست - که ایران مقاومترین مرز از جهان "در حال توسعه" است.

کشاکش سنت و تجدد سالهاست که فرهنگهای "نه غربی" را در کش و قوس دارد و مدرنیسم، سایه‌ی شوم تشویش خود را با فروش مدلهای بنجل "مدرنیته"ی خود، از سر سنتهای انسانی "دگرغربیان" برنمی‌دارد و "اخلاق کیشی" آنان را مدام تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم؛ "تنازع بقا"، تحفه‌ی فرهنگ فرنگ است، برای کوچه و برزن ما. ارزشهای سرمایه‌داری شده است جایگزین "نان حلال" و "دامن پاک" و "حرمت والدین"؛ ارزشهای سرمایه‌داری بر محور "تنازع بقا". اصل بر "برتر بودن" است در رقابتهای اقتصادی و همه‌ی ساحتهای اجتماعی.

سوم؛ اخلاق، دائر مدار بر "موفقیت" تعریف می‌شود؛ و "موفقیت لیبرال" اصل اول عرفان مدرن و اخلاق مدنی متجدد است. موفقیت بر پایه‌ی پیروزی بر رقبا، سایرین و اطرافیان؛ و این یعنی همان اصالت برتر بودن و شکلی نوین و صورتی مدرن در پوشش اصطلاحی روانشناسانه از همان "تنازع بقا".

چهارم؛ "رفتار جنسی" برای رشد فرد و جامعه در کانون خانواده و لذتی معقول برای توازن غرایز، دیگر کم‌کم دارد، افسانه می‌شود. روابط جنسی در فرهنگ مدرنیسم، همه چیز هست الا غریزه‌ای در خدمت انسان. صنعت هست، سینما هست، تجارت هست، سیاست هست، دادخواستی حقوق بشری برای دیپلماسی هست. و این یعنی حقیقت معنای "ولنگاری". رفتار جنسی بشر تابعی است از سیاست و تجارت و بازیگری است برای "رسانه‌ای شدن" و "رسانه‌ای ماندن" انسان. "انسان رسانه" باید تن به رفتار جنسی دهد، اما آن گونه‌ای که رسانه تعریف می‌کند .در این بازی، مدرنیسم بازی‌اش را پیش می‌برد، و سکس در هزار توی آنارشیسم می‌غلطد و "انسان"، خسته از بی‌انضباطی‌های جنسی...

+ بیشتر ببینید: "لایف‌استایل" خودی خار داشت، سندروم "مدرن‌فمیلی" گرفتیم

پنجم؛ و در پرده‌ی آخر، اصل "جنسیت"، ابزاری می‌شود برای احقاق حقوق "مدرنیسم". آزادی جنسی، برابری جنسیتی، هویت جنسیتی، تبعیض جنسیتی، توازن جنسیتی، بی‌قراری جنسیتی، آشفتگی جنسیتی و دهها نظریه‌ی دیگر و در نهایت، "پایان جنسیت". پایانی برای آغاز استیلای "تنازع بقا" و جهانی‌سازی فرهنگ و یکسان‌سازی فرهنگی که خود را "آقا"ی فرهنگها می‌داند. و ما تنها، رهگذری در این راه!

ششم؛ "راه "فقط این است : ایران، باید که بیدار شود...

*رضا حقیقی؛ پژوهشگر مؤسسه احیاگران تمدن فاخر

انتهای پیام/*

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند

ایسنا/کرمانشاه یک فوق تخصص طب خواب گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه‌ها هم یاد می‌گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

دکتر حبیب الله خزایی با بیان اینکه موضوعی که امرزوه خیلی از خانواده‌ها با آن روبرو هستند بحث دیر خوابیدن بچه‌ها است، عنوان کرد: معمولا موضوع دیر خوابیدن بچه‌ها در خانواده‌هایی بیشتر دیده می شود که نظم خاصی برای شروع خواب و یا بیدار شدن ندارند.

این روانپزشک افزود: اگر جزو آن دسته از خانواده‌ها هستیم که تا دیر وقت بیدار می مانیم و نظم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن نداریم، نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان به موقع بخوابند و به موقع بیدار شوند.

خزایی با توصیه به خانواده‌ها برای داشتن یک نظم خاص برای خوابشان، گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه ها هم یاد می گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در خانواده هایی که نظم خاصی برای خوابد ندارند، معمولا توصیه و یا اجبار به فرزندان برای زود خوابیدن جوابگو نیست. اگر با رفتارمان به فرزندانمان یک الگوی مناسب خوابیدن و بیدار شدن نشان دهیم، بیشتر مورد توجه فرزندان قرار گرفته و از آن تبعیت می کنند.

خزایی با بیان اینکه معمولا فرزندان از الگوی خواب والدین خود تبعیت می کنند، عنوان کرد: حفظ بهداشت خواب در خانواده به بهبود وضعیت خواب بچه‌ها می تواند کمک زیادی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند