Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@08:45:15 GMT

غبار محرومیت بر چهره روستای اهون بشاگرد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۸۱۴۵

غبار محرومیت بر چهره روستای اهون بشاگرد

روستای اهون به عنوان یکی از بزرگترین روستا های بشاگرد است که پس ازگذشت سال ها، مردم آن از نبود برخی امکانات اولیه همچون جاده ارتباطی مناسب،اینترنت و پوشش آنتن دهی تلفن های همراه ،بیکاری و کمبود آب رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،بشاگرد یکی از شهرستانهای استان هرمزگان است به مرکزیت شهر سردشت می باشد اما این منطقه فقط نام شهرستان را به یدک می کشد و بویی از امکانات  نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشاگرد شهرستانی غنی از پتانسیل های خدادادی و ظرفیت های نهفته است که توسعه زیر ساخت های نهفته آن می تواند تحولی بزرگ در شرق هرمزگان ایجاد کند.

اساس اقتصاد شهرستان بشاگرد به ترتیب بر کشاورزی، دامداری، صنایع دستی نهاده شده است و زندگی کپری در این منطقه از جمله جلوه های دیدنی این شهرستان به شمار می روند و این شهرستان دارای معادن از نوع، کرومیت، منگنز و مس و جاذبه های گردشگری است.

غبار محرومیت بر چهره روستای اهون بشاگرد

اما از طرفی دیگر اوج محرومیت در این شهرستان پر ظرفیت باعث شده که غباری از ناامیدی بر چهره جوانان این شهرستان بنشیند و در این تفکر باشند که چه روزی درد های آنها با پایان خواهد رسید.

هرچند که در دوران با شکوه انقلاب اسلامی باران برکات این انقلاب بر چهره پژمرده بشاگرد بارید و تا حدود زیادی محرومیت های این شهرستان را تسکین داد، اما باز هم روستاهایی در این اقلیم یافت می شود که هنوز در محرومیت کهنه و تاریخی به سرمی برند.

در شهرستان بشاگرد روستاهایی است که تاکنون از نگاه مسئولان مغفول مانده و هرچند این شهرستان مناطق محروم زیادی دارد اما محرومیت در برخی از روستاها موج می‌زند.

اهون یکی از روستاهای شهرستان بشاگرد استان هرمزگان است که در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در بین کوه ها چندان از لحاظ وسعت، رشد پیدا نکرده و هم اکنون غبار محرومیت این روستا را فراگرفته است.

کمبود آب در روستای اهون

اهون، یکی از بزرگ‌ترین روستای شهرستان بشاگرد است که اکنون غبار محرومیت بر چهره این روستا نشسته و جوانان برای اشتغال مجبور به مهاجرت شده‌اند و کمبود آب در این روستا یکی از مهم ترین مشکلات این روستا است که تاکنون مسئولان برای رفع این معضل چاره اندیشی نکرده اند.

مهاجرت بیش از اندازه اهالی روستای اهون به شهر باعث شده که مسئولان در بیشتر کارهای خود در جا بزنند و نتوانند عقبه این مشکلات را در آینده مدیریت بکنند.

عدم استاندارد جاده ورودی روستای اهون یکی دیگر از مشکلات این روستا است که یکی از دغدغه های مهم اهالی این منطقه است و جاده ورودی آن تا روستا ۴ کیلومتر فاصله دارد اما بعد از گذشت چندین سال هنوز مرمت نشده و رانندگان گلایه زیادی از این معضل دارند.

روستای اهون از آفتاب برجام بی نصیب ماند

روستای اهون  را شاید بتوان به صراحت یکی از بزرگترین  روستاهای شهرستان بشاگرد دانست که هنوز پس ازگذشت سالها ومدرنیته شدن امکانات رفاهی امروزی، مردم آن از نبود برخی امکانات اولیه همچون  جاده ارتباطی مناسب، قطعی مکرر اینترنت و پوشش آنتن دهی تلفن های همراه ،بیکاری و کمبود آب رنج می برند.

صابر حسن زاده، شورای روستای اهون شهرستان بشاگرد در گفتگوی اختصاصی با بشاگرد نیوز، اظهار کرد:جاده ورودی  اهون تا روستا حدود ۴کیلومتر است و در طول این مسیر ۱۲ آبنمای کاملاً فرسوده وجود دارد که از بین رفته و غیرقابل استفاده است و این وضعیت موجب سلب آسایش و اعتراضات پی در پی اهالی و رانندگان خط بشاگرد به میناب شده است.

وعده مدیر کل ورزش و جوانان استان در اهون بر زمین ماند

شورای روستای اهون، کمبود امکانات ورزشی را از دیگر مشکلات این روستا دانست و یادآور شد: یک سالن و یک زمین ورزشی در روستای اهون نیمه کاره رها شده است که برای تکمیل طرح‌های ورزشی این روستا نیازمند اعتبار است.

حسن زاده به وعده های مسئولان جهت تجهیز سالن های ورزشی روستایی اشاره کرد و گفت: مدیر کل ورزش و جوانان استان قول تجهیزات خانه ورزش روستایی رو به مردم این روستا دادند اما هنوز از وعده آن خبری نیست.

قطعی مکرر اینترنت و تلفن های همراه معضل همیشگی

وی به وضعیت مخابراتی این روستا اشاره کرد و گفت: اینترنت و تلفن های همراه این روستا با کوچکترین بارندگی قطع می شود و برای وصل آن بیش از یک ماه زمان می برد که مسئولان مجدد آن را وصل کنند و همچنین اینترنت این روستا به صورت مکرر قطع و وصل می شود که نیازمند است مسئولان برای رفع این مشکل اقدام جدی انجام دهند.

براساس این گزارش مردم  روستای اهون شهرستان بشاگرد حق استفاده و بهرمندی ازامکانات اولیه همچون جاده ،تکمیل پروژه های نیمه کاره ،اینترنت و پوشش تلفنی همراه و آب در این روستا رادارند که هنوز در پس توی وعده های مانده است باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر در پیشوا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران، بخشدار جلیل آباد در این باره گفت: هر سال ، همزمان با فصل بهار ، کوچ عشایر روستای قشلاق جلیل آباد به سمت ارتفاعات دماوند و سردسیر آغاز می شود.
بوالحسنی افزود: هر سال در اوایل اردیبهشت ماه اهالی روستا برای چرای دام هایشان به ارتفاعات دماوند کوچ می‌کنند و در مرداد ماه به سمت روستا باز می‌ گردند.
وی اضافه کرد: این قشر زحمتکش  مشکلاتی از جمله راه کوچ رو، غذای دام در زمستان و بیمه و مسکن  دارند که به زودی در مراجع بالادستی پیگیر  حل و رفع آنها می‌شویم.
در روستای قشلاق جلیل آباد به غیر از دام‌های سنگین موجود در روستا فقط ۵هزار دام سبک وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید
  • آغاز کوچ عشایر در پیشوا
  • خودنمایی گل‌های لاله در روستای شرب العین
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • خودنمایی گل لاله در روستای شرب العین
  • آب شرب خرانق با حفر چاه تامین می‌شود
  • افزایش ۱۷ درصدی تردد های ساعتی اصفهان
  • تأمین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه
  • مسدود شدن پل فلزی روستای دشتی