Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:19:38 GMT

تازه های نشر در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۸۹۲۵

تازه های نشر در هفته ای که گذشت

تهران - ایرنا - «مه مانی» نوشته احمد درخشان، «استپ بی انتها» نوشته استر هوتزیگ و «سحابی خرچنگ» اثر اریک شوویار به تازگی منتشر شدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، رمان 223 صفحه ای «مه مانی» را انتشارات هیلا در شمارگان 660 نسخه و به بهای 150 هزار ریال در قطع رقعی منتشر کرده است.
پشت جلد این کتاب آمده است: رفت ایستگاه و منتظر ماشین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه خبری از مینی بوس بود، نه روی نیمکت انتظار کسی دیده می شد. صدایی از پشت سرش شنید. برگشت و مردی را توی پیاده رو دید که پیر و فرسوده مچاله شده بود و چندک زده بود روی زمین. بقچه ای را بغل زده بود و چشمانش خالی از گرمی زندگی بود.
لباس های پیرمرد رنگ و رورفته و پوسیده به نظر می رسید. انگار نور تند و مستقیم سالیان تارو پودش را به نیش کشیده باشد، کافی بود دست بهشان بزنی تا از هم وا بروند. پیرمرد سرش را خاراند و دستش را توی بقچه کرد و نان خشکی بیرون آورد و سق زد. چق چق جویدن نان خشک در فضای خالی و سوت و کور میدانگاه پیچید و در دل شیری کور مه فرو رفت.

** «استپ بی انتها»
«استپ بی انتها» نوشته استر هوتزیگ نویسنده آمریکایی لهستانی تبار است که به خاطر این کتاب نامزد دریافت جایزه کتاب ملی برای ادبیات نوجوانان و هم‌طراز با اثر مشهور یادداشت‌های روزانه آنه فرانک، یک دختر جوان شناخته شد.
این کتاب را شهلا طهماسبی ترجمه و انتشارات آفرینگان در 279 صفحه، شمارگان یک هزار و یکصد نسخه با قطع رقعی و بهای 170 هزار ریال منتشر کرده است.
در متن پشت جلد این کتاب آمده است: درسال 1941، استر رودمین 10 سال داشت که روس ها او و خانواده اش را دستگیر و به سیبری منتقل کردند، این داستان واقعی پنج سال از زندگی آنهاست که در تبعید گذشت. داستان این که چگونه روحیه شان را حفظ کردند و شجاعت به خرج دادند با این که پا برهنه و گرسنه بودند.
این کتاب سند زنده ای است از خصوصیت ترمیم پذیری روح انسان و به منزله « سند انسانی برجسته و اثری بزرگ و تاثیر برانگیز که مدت ها در خاطره هر خواننده ای باقی می ماند» تحسین بر انگیز است.

** «سحابی خرچنگ»
این کتاب 167 صفحه ای را که اریک شوویار نویسنده فرانسوی درباره موجودی متفاوت و عجیب به نام کراب نوشته مژگان حسینی روزبهانی ترجمه کرده ؛ کتابی که انتشارات ققنوس آن را در 770 نسخه و بهای 120 هزار ریال در قطع رقعی منتشر کرده است.
پشت جلد این کتاب و در معرفی آن آمده است: کراب موجودی متفاوت و عجیب و برای خودش کسی است و درعین حال یکی از بی شمار هیچ کسان روی زمین، یکی مثل همه ما.
کراب با یک زن نامرئی زندگی می کند، دریک کلام، شیرین ترین و نازنین ترین زن نامرئی که خیلی دلرباتر از بقیه است.
دروغ نگویم، بین همه زن هایی که هیچ وقت ندیده، همانی است که نبودنش بی رحمانه تر از همه عذابش می دهد.کراب دلش نمیخواهد بختش را با بخت هیچ کس عوض کند. این عشق زندگی اش را نورانی می کند. او خوشبخت ترین مرد دنیاست.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب شعر «من خیالم تخت است» سروده پیوند فرهادی به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل ۱۰ قطعه شعر به نام‌های «قدری تفکر»، «صفحه‌ی گم شده»، «تلاش هم از من»، «جهانگرد»، «لالایی»، «تولد»، «دل‌خور»، «بی تو من هیچم»، «باند فرود» و «افطار» است.

کتاب شعر «من خیالم تخت است» با تصویرگری محمدعلی عدیلی برای گروه سنی نونهال (بالای ۹ سال) مناسب است.

در یکی از شعرهای این کتاب به نام «بی تو من هیچم» که عنوان کتاب هم از مصرعی از آن گرفته شده آمده است؛

پیچ‌هایی کوچک / چوب‌هایی ساده / تا به هم وصل شدند / تخت شد آماده / من شنیدم می‌گفت / تخته‌ای با یک پیچ / دوستت دارم چون / بی تو من هیچم هیچ / گرچه کوچک هستی / کارت اما سخت است / تا تو پیشم هستی / من خیالم تخت است.

این‌کتاب با ۲۴ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6084477 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • جزییات تازه از سرنوشت دختر فوت‌شده در متروی تجریش
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد