Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@13:02:17 GMT

ماجرای قوم نوح از زبان مولانا

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۹۰۲۵

ماجرای مسخره کردن قوم نوح و ساختن کشتی توسط حضرت نوح (ع) را در اینجا بخوانید.به گزارش بلاغ،به گزارش افکارنیوز، یکی از مورخین و تاریخ نگاران بزرگ بشریت، پروردگار عالم و کتاب مقدس قرآن کریم است که با بیان روایت های مختلف، تاریخ اسلام را ورق می زند.   مولانا در کتاب مثنوی، ماجرای ساختن کشتی توسط حضرت نوح (ع) و ماجرای مسخره قوم را چنین بازگو می‌کند:   مشرکان برای مسخره کردن حضرت نوح (ع) به گرد او جمع شده بودند؛ و می‌گفتند: شگفتا! در بیابانی که چاه و آبی وجود ندارد، این مرد کشتی می‌سازد، زهی نادانی و ابلهی!   یکی می‌گفت: ای پیر! سوار کشتی شو و با شتاب حرکت کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دومی می‌گفت: پر و بالی هم برای آن بساز.   سومی می‌گفت: دنباله کشتی که می‌سازی کج است.   چهارمی می‌گفت: آری! پشت این کشتی کج و ناهموار است.   پنجمی می‌گفت: ای آقای کشتی ساز، پس پالانش کو؟!   شِشُمی می‌گفت: درست دقت کن، پایش هم کج است.   هفتمی می‌گفت: نه بابا! کشتی نمی‌سازد، این مشک تو خالی است.   هشتمی می‌گفت: این حمار را چه کسی سوار شود؟!   نُهمی می‌گفت: این حمار چگونه جو می‌خورد؟ زیرا حمار بدون خوردن جو، باری به منزل نمی‌رساند.   دَهَمی می‌گفت: ای پیر! مگر بی‌کار هستی، یا پیرو و فرتوت شده‌ای و عقل از سرت پریده است.   حضرت نوح (ع) در مقابل همه آن گفتار بیهوده، بیش از یک پاسخ نداشت، به آنها می‌فرمود: «کشتی سازی من در بیابان بی آب، به دستور خداوند است، و این مسخره‌ها و نیشخند‌ها از اهمیت کار من نمی‌کاهد.»   نوح اندر بادیه کشتی بساخت صَد مثَل گو از پی تَسخُر بتاخت   در بیابانی که چاه و آب نیست می کند کشتی چه نادان ابلهی است   آن یکی می‌گفت: این کشتی بتاز و آن یکی می‌گفت: پَرش هم بساز   آن یکی می‌گفت: دنبالش کژ است وآن یکی می‌گفت: پشتش کژمژ است   آن یکی می‌گفت پالانش کجاست؟ و آن یکی می‌گفت: پایش کژ چراست؟   آن یکی می‌گفت کاین مشکی تهی است وآن یکی می‌گفت: این خر بهر کیست؟   آن یکی می‌گفت: جو چون می خورد؟ ورنه بارت کی به منزل می برد؟   آن یکی می‌گفت: بی کاری مگر یا شدی فرتت و عقلت شد ز سر   او همی‌گفت: این به فرمان خداست این بِچُربَکها نخواهد گشت کاست

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد

با استقبال فوق العاده مخاطبان و عبور فروش فیلم «مست عشق» از ۱/۵ میلیارد تومان، آنونس رسمی فیلم در فاصله ۱ روز مانده تا آغاز اکران رونمایی شد.

به گزارش عصرایران، «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از مهمترین فیلم‌های غیرکمدی است که می‌تواند بار دیگر مخاطب سینما را با این ژانر آشتی دهد و رکورد‌های فروش را جا به جا کند.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • (ویدئو) تیزر رسمی فیلم «مست عشق» منتشر شد
  • امروز با مولانا: نیست مرا را جز تو دوا ای تو دوای دل من
  • اعتراف کارشناس اسرائیلی به مسخره شدن توسط ایرانی‌‎ها | ببینید
  • فیلم| کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل:ایرانیان پاسخ ما را مسخره می‌کنند و از این بازی پیروز بیرون آمدند
  • ببینید | کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل: ایرانیان ما را مسخره می‌کنند
  • (ویدئو) آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • کاریکاتور/ پاسخ مسخره!
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!