Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-یک عضو اصولگرای کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که هدف آمریکا از اعمال فشار به ایران دریافت امتیاز بیشتر است، تاکید کرد که ترامپ به‌دنبال پول است و باتوجه به این‌که آمریکا بزرگترین بدهکار اقتصادی جهان است، رییس‌جمهور این کشور می‌خواهد با ایجاد تنش بیشتر در جهان، فروش تسلیحاتش را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود بهمنی در واکنش به تلاش برخی بانک‌های چینی و دیگر کشورهای شرق آسیا برای اعمال محدودیت‌های جدید بانکی علیه تجار ایرانی که در پی سفر اخیر رییس‌جمهوری آمریکا به این کشورها مطرح شد، گفت: مسئله این است که تحریم‌های ما مربوط به امروز و دیروز نیست؛ ما بیش از سی و چند سال است که تحریم هستیم.

وی افزود: با این حساب باید صرفاً مدیریت کنیم که چگونه با وجود این تحریم‌ها، کارمان را پیش برده و به اهداف خودمان برسیم. چرا که به اصطلاح «نیش عقرب نه از ره کین است...» درواقع آمریکا به‌دنبال این است که از هر راهی ما را تحت فشار قرار دهد و با این اوصاف باید تمهیداتی بیاندیشیم که این فشارها و تحریم‌ها را مدیریت کنیم.

نماینده اصولگرای ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس در واکنش به این سوال که باتوجه به آن‌که اعمال تحریم‌های بانکی مغایر برجام است و حال این اقدامات ازسوی چین به‌عنوان یکی از طرفین اصلی مذاکرات هسته‌ای و همچنین به‌عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران انجام می‌شود، آیا امکان پیگیری حقوقی وجود دارد، گفت: به هر حال نمی‌توانیم کشوری را تحت فشار قرار دهیم که چرا با فلان کشور دوست شده است.

نمی‌توانیم ایراد بگیریم که چرا عربستان برای اعمال فشار به ما ۵۰۰ میلیارد دلار به آمریکا پول می‌دهد

وی افزود: شاهدیم عربستان سعودی ۵۰۰ میلیارد دلار به آمریکا پول می‌دهد که ما را تحت فشار قرار دهد؛ فکر می‌کنید به لحاظ حقوقی این امکان وجود دارد که بگوییم چرا عربستان از آمریکا تسلیحات خریده است؟! این امکان میسر نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعمال چنین فشارهایی علیه ایران را اتفاقی طبیعی و قابل پیش‌بینی دانست و گفت: راه‌حل ما همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند و اگر به‌جای امروز ۳ یا ۵ سال پیش در این مسیر اقدام می‌کردیم، ذخایر ارزی‌مان را حفظ کرده و هزینه‌هایمان را به‌درستی مدیریت می‌کردیم، امروز هیچ نگرانی خاصی از این مسائل نداشتیم.

هدف آمریکا از اعمال فشار به ایران دریافت امتیاز بیشتر است

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اعمال این محدودیت‌های بانکی مقطعی، و صرفاً پس‌لرزه سفر ترامپ به شرق آسیا باشد، گفت: اگر این محدودیت‌ها هم موقت باشد، فردا سراغ محدودیتی دیگر می‌روند. هدف آمریکا از اعمال این فشارها صرفاً دریافت امتیاز بیشتر است.

ترامپ به‌دنبال پول است

رییس بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد اضافه کرد: ترامپ به‌دنبال پول است و فقط «پول» را می‌خواهد؛ چرا که وضعیت اقتصادی آمریکا بسیار خراب و آشفته است.

آمریکا بزرگترین بدهکار اقتصادی جهان است

وی افزود: امروز آمریکا بزرگترین بدهکار اقتصادی جهان است و ترامپ سعی دارد با این اقدامات شرایط اقتصادی این کشور را سر و سامان دهد و در این راستا چاره‌ای جز افزایش فروش تسلیحات خود نمی‌بیند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ترامپ برای افزایش میزان فروش تسلیحات ناچار است رو به بحران‌آفرینی بیاورد، ظلم و جوری علیه کشورهای دیگر اعمال کند و به هر اقدامی دست بزند تا به‌زعم خود، آمریکا را از این بحران نجات دهد.

ترامپ می‌خواهد با ایجاد تنش فروش تسلیحاتش را افزایش دهد

بهمنی در پایان با تاکید بر این‌که قطعاً راه‌های بسیاری برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا وجود دارد، گفت: ترامپ باوجود آن‌که راه‌های بسیاری برای بهود اوضاع اقتصاد آمریکا پیش‌رو دارد، فعلاً این راه را برگزیده که با ایجاد تنش و بحران در جهان، میزان فروش تسلیحات کشورش را افزایش دهد و ما نیز باید مراقب این مسئله بوده و مهم‌تر از آن، اقتصاد خودمان را مقاوم کنیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت تاریخ قانونی برای تبدیل همه پروانه‌های کسب به شناسه یکتا است، گفت: پس از این تاریخ به صورت تدریجی شاهد قطع خدمات دولتی و حکومتی به واحدهای صنفی بدون شناسه یکتا خواهیم بود. - اخبار اقتصادی -

امیر سیاح رئیس مرکز  ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص صدور تنها 300 هزار شناسه یکتا برای حدود دو میلیون واحد صنفی دارای پروانه و امکان تمدید بازه در نظر گرفته شده در صورت عدم دریافت شناسه توسط تعداد قابل توجهی از اصناف گفت: 25 اردیبهشت ماه تاریخ تعیین شده در قانون است و نمی‌توان آن را تمدید کرد. علت این است که در قانون زمان دقیق تعیین شده است.

نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها

وی در خصوص راهکار پیش‌بینی شده گفت: قرار است تا پس از این تاریخ به صورت تدریجی شاهد قطع خدمات دولتی و حکومتی به واحدهای صنفی بدون شناسه یکتا باشیم. علت ایجاد محدودیت تدریجی این است که ما قصد ایجاد نارضایتی نداریم بلکه می‌خواهیم مردم را نسبت به دریافت شناسه یکتا ترغیب کنیم.

سیاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از ابتدای سال 1401 یک میلیون و 400 هزار پروانه کسب به شناسه یکتا تبدیل شده است. امیدوار هستیم که در بازه حدود 4 هفته باقی مانده سایر پروانه‌های کسب باقی مانده که حدود دو میلیون واحد هستند نیز شناسه یکتای خود را دریافت کنند.

دو دلیل فرآیند سخت دریافت مجوز جایگاه‌های سوخت

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم تسهیل صدور درخواست‌های مجوز ایجادجایگاه‌های سوخت جدید گفت: جایگاه‌های سوخت شرایط خاصی دارند که سبب شده تا هیئت مقررات زدایی بپذیرد مراحل دریافت مجوز آنها سخت باقی بماند. یک مسئله این است که شرکت نفت می‌گوید بیشتر از ظرفیت تولید در حال توزیع هستیم و جایگاه جدید ایجاد نشود.

بحث دیگر این است که اگر جایگاه جدیدی ایجاد شد باید نظارت انجام شود تا شاهد قاچاق سوخت نباشیم. عزیزان شرکت پالایش و پخش قول دادند تا خرداد ماه معیارهای تشخیص صدور مجوز جدید را سامانه‌ای کنند. تا کنون معیارها مشخص بود اما توسط کارشناس بررسی می‌شد.

اهمال‌کاری دستگاه‌ها در اتصال به درگاه ملی مجوزها ادامه داد

رئیس مرکز  ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در مورد مجوزهایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، مانند 13 مجوز حوزه میراث فرهنگی، گفت: برخی دستگاه‌ها در انجام وظایف خود اهمال کاری می‌کنند. امیدوار هستیم کار به برخورد کشیده نشود و این دستگاه‌ها به احترام شعار سال، دستور رئیس جمهور و کارآفرینانی که در این شرایط به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • آشوبی: به چند دلیل شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است
  • امیرعبداللهیان: ۶ ماه خویشتنداری کردیم اما اسرائیل سیگنال غلط دریافت کرد | هیچ مکان اقتصادی و جمعیتی را نزدیم
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است