Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@06:30:00 GMT

هوای پایتخت سالم است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۱۲۸۲

هوای پایتخت سالم است

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تداوم هوای سالم در پایتخت خبر داد و گفت: شرایط کیفی هوای سالم تا فردا ادامه می‌یابد.

ایران آنلاین / حسین شهبازی اظهار کرد: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران بر برقراری شرایط کیفی هوای سالم در روز جاری، یکشنبه دلالت کرده و انتظار می‌رود تا روز دوشنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وضعیت جوی تهران تاکید کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز نسبت به دیروز است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی با تداوم روند کاهشی میزان ناپایداری جوی طی فردا (۶ آذر) از سرعت باد کاسته و تنها در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در روز سه‌شنبه (۷ آذر) کمابیش ادامه خواهد داشت.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: دمای تهران طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت. وی در پایان گفت: شاخص کیفیت هوای تهران طی  ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ و در شرایط سالم بود و اکنون پایتخت باشاخص ۶۵ همین شرایط را تجربه می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد

مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۹ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۲ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی اضافه کرد: کیفیت هوای تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد درشرایط سالم تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • هوای تهران در مدار سلامت