Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@07:46:18 GMT

از قیمت‌های کاذب تا خارج شدن سرور

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۲۳۸۶

از قیمت‌های کاذب تا خارج شدن سرور

پول‌نیوز-حمله به فروشگاه‌ها در روزهای حراج‌های 70 درصدی، تنها مختص ایرانی‌ها نیست. یک جست‌وجوی ساده با کلید واژه «black Friday » یا  همان جمعه سیاه در سایت‌ها به شما نشان خواهد داد که هنوز هم تخفیف‌های بزرگ می‌تواند صف‌های طولانی پشت در فروشگاه‌های بزرگ ایجاد کند.
آمریکای شمالی بنیان گذار جمعه سیاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعه سیاه در همه جهان، نامی است که بر آخرین جمعه ماه نوامبر گذاشته‌اند و در این روز فروشگاه‌های حقیقی و مجازی چوب حراج بر اجناس خود می‌زنند.
جمعه سیاه آنقدر مناسبت محبوبی است که حتی از یک روز خارج شده است و تبدیل به یک هفته و گاهی یک ماه شده است.
اما چه شد که سوم آذر ماه در ایران تبدیل به جمعه سیاه شد؟ خلا‌های موجود در فرهنگ کشور و عدم برنامه‌ریزی درست برای اختصاص دادن یک روز به روز حراج در میان ایرانی‌ها، آن‌ها را پذیرای نه تنها جمعه سیاه بلکه هر مراسم غربی دیگری کرده است.
از طرفی، جمعه سیاه در ایران محدود به فروشگاه‌های آنلاین شده و تا امروز پا را از این فراتر نگذاشته است. جمعه و شنبه‌ای که گذشت، سایت‌هایی مثل دی‌جی کالا و بامیلو برخی اجناس خود را با 80 درصد تخفیف به عرضه گذاشتند اما این همه ماجرا نیست.
تنها چند ساعت از آغاز جمعه سیاه اینترنتی در ایران گذشته بود که مردم با انتشار  اسکرین‌شات‌هایی در فضای مجازی ثابت کردند که قیمت برخی کالاها به دروغ کاهش یافته است. حتی ماجرا به اینجا ختم نشد و در برخی موارد مشاهده شد که قیمت نهایی در حراج بیش از قیمت کالا در ماه گذشته بوده است.

عدم توانایی و کشش سرور‌های داخلی  و فراهم نبودن زیرساخت‌های فنی برای میزبانی گسترده‌‌ از کاربران مشکلات دیگری بود که کام ایرانی‌ها را تلخ کرد. ساعت 12 و 15 دقیقه بامداد جمعه، سرورها از دسترس خارج شدند  و صورت حساب بسیاری نیمه‌کاره ماند. شاید به همین علت بود که مسئولان این فروشگاه اینترنتی تصمیم گرفتند گزینه پرداخت آنلاین را به طور کلی حذف کرده و بستر ساز مشکلات تازه‌ای برای مشتریان شوند!
برخی کاربران هم در توییتر خود نوشته‌اند: اگر پاوربانک adata می‌تواند با قیمت 50 هزار تومان هم فروخته شود، چرا نرخ مصوب آن 100 هزار تومان است؟
اگرچه برخی سایت‌ها هنوز تخفیف‌های خود را لغو نکرده‌اند اما به هر حال جمعه سیاه ایران با همه اما و اگرها گذشت. سوالی که شاید توسط رسانه‌ها در این چند سال مطرح شده و هربار هم بی‌جواب مانده این است که چرا ایرانی‌ها باید آلوده این رسم غربی شوند؟ چرا با گذشت این همه سال از انقلاب هنوز جای خیلی از مراسم در کشور ما خالی است؟

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۰۰ فروشگاه نوشهر

دریافت 58 MB

آدینه حسین عمویی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی ملی بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ فروشگاه در شهرستان نوشهر در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای سه ماهه طرح فجرانه گفت: طرح جدیدی به نام یسنا نیز مربوط به مادران دارای فرزندان شیرخوار است.

کد خبر 6096283

دیگر خبرها

  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۰۰ فروشگاه نوشهر