Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@14:00:46 GMT

هشدار بانک مرکزی درباره یک موسسه اعتباری غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۲۷۹۴

هشدار بانک مرکزی درباره یک موسسه اعتباری غیرمجاز

بانک مرکزی با اعلام اینکه «موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء» فاقد هر گونه مجوزی برای فعالیت از سوی این بانک است نسبت به سپرده‌گذاری و یا همکاری با آن هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: بانک مرکزی با اعلام اینکه «موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء» فاقد هر گونه مجوزی برای فعالیت از سوی این بانک است نسبت به سپرده‌گذاری و یا همکاری با آن هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  با وجود اینکه فعالیت تمامی موسسات بزرگ غیرمجاز به پایان رسیده و می‌توان گفت که هیچ یک از موسسات مالی و اعتباری که قبلا به طور گسترده‌ای فعالیت می‌کردند اکنون هیچ گونه فعالیتی در بازار پول ندارند، اما همچنان هستند موسسات و یا صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که به طور غیرمجاز و بدون مجوز فعالیت در بازار رسمی پول به کار خود ادامه می‌دهند.

در مدت اخیر بانک مرکزی طی اطلاعیه‌هایی اسامی چند موسسه اعتباری غیرمجاز را اعلام و نسبت به سپرده‌گذاری در آن‌ها هشدار داده بود.

در تازه‌ترین اعلام بانک مرکزی از موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء نام برده شده و ظاهرا این موسسه در برخی مناطق اقدام به انتشار غیرقانونی اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری می‌کند. این در حالی است که موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء هیچ گونه مجوز از بانک مرکزی نداشته و تمام واحد‌های آن تحت هر عنوانی غیرقانونی است.

طبق اعلام بانک مرکزی اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری منتشر شده از سوی این موسسه که همراه با درج عبارت جعلی «تحت نظارت بانک مرکزی» در قبال خرید اموال منقول و غیرمنقول عموم مردم به آن‌ها واگذار شده هیچ گونه اعتبار و ارزشی نداشته و مغایر با قوانین و مقررات است. از این رو مردم باید برای جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود از هر گونه ارتباط با این موسسه به ویژه افتتاح سپرده و اخذ گواهی در قبال فروش اموال منقول و غیرمنقول خود جدا خودداری کرده و از پذیرش گواهی‌های موصوف از اشخاص ثالث تحت هر عنوانی پرهیز کنند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز بانک مرکزی نسبت به فعالیت چند موسسه دیگر هشدار داده و نام‌هایی همچون حافظ، دانشگاهیان علم و صنعت، آینده‌سازی میهن، کشاورزی توسعه البرز و واحد اعتباری ولیعصر را به عنوان موسسات فاقد مجوز از بانک مرکزی اعلام و تأکید کرده بود که هرگونه سپرده‌گذاری در آن‌ها با تعهدی از سوی این بانک همراه نیست.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص نامه انجمن ها به رهبر انقلاب در خصوص سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد با حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی رقم بخورد زیرا پس از سال ها تجربه، اثبات شده که ارز چند نرخی فساد آور است.

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت اظهار داش: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه های لازم از سوی دولت و مجلس برای افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم شود اما کماکان سیاست های بر ضد این شعار کماکان در اقتصاد وجود دارد.

وی به سیاست های ارزی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ارز چند نرخی مشکلات زیادی به همراه دارد و فساد آور است و از طرفی هم انگیزه لازم را از تولیدکنندگان می گیرد.

وی افزود: لذا باید سازوکارهایی تعبیه شود تا مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی و مردم در اقتصاد بیشتر شود زیرا با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، همچنان سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد یکی از راهکارهای اصلی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی است.

کد خبر 6094072 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد