Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای سنج و دمام هنوز در گوش این شهر طنین‌انداز است؛ همچنان شهر رنگ رخت سیاه از تن خود نزدوده و این بار در سوگ امام عسکری(ع) می‌نشیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هشت روز پیش بود که مشهد در سوگ امام هشتم یکدست سیاه‌پوش شد و شاهد حضور بیش از 4 میلیون عاشق امامت و ولایت در جوار بارگاه منور رضوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای سنج و دمام هنوز در گوش این شهر طنین‌انداز است؛ همچنان شهر رنگ رخت سیاه از تن خود نزدوده و این بار در سوگ امام عسکری(ع) می‌نشیند.

مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت(ع) است که از سراسر جهان گرد بارگاه نورانی امام مهربانی‌ها و ولی‌نعمت ما ایرانیان جمع می‌شوند.

هشتم ربع الاول سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(ع) است که این روز در میان شیعیان به دو دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اول به دلیل بزرگداشت سالگرد شهادت امام یازدهم شیعیان و دوم به دلیل آغاز امامت امام مهدی(عج) است.

به گفته حجت‌الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های حرم مطهر رضوی برای شب شهادت امام عسکری(ع)، این مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌‏شود.

وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت یازدهمین امام شیعیان؛ امام حسن عسکری(ع) یکشنبه 5 آذر، بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود و تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: در این برنامه حجت‌الاسلام شریعتی‏‌تبار در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان سیره و سخنان امام حسن عسکری خواهد پرداخت و در ادامه مداحان خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه زنی می‏‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: ویژه برنامه روز شهادت این امام مظلوم در روز دوشنبه از ساعت 9:30 تا 13:30 با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌‏شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه‌‏های معرفت، جوانه‌‏های معرفت، سخنرانی در مسجد گوهرشاد و همچنین برگزاری سخنرانی ویژه خواهران از دیگر برنامه‏‌های روز شهادت امام حسن عسکری(ع) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد