Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از قوه قضائیه ، هیات رئیسه مجلس و کمیسیون عمران درخواست می کنم که نتایج صریح رسیدگی به پرونده حادثه قطار سمنان- تبریز را هر چه سریع‌تر اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، احمد علیرضا بیگی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج گفت: سحرگاه یک سال پیش در چنین روزی در اثر حادثه تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان 50 نفر از زوار امام رضا (ع) جان باختند که این حادثه یکی از پرخسارت ترین حوادث ریلی کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران در 24 آذرماه سال 95 به استحضار نمایندگان رسید، افزود: در بند (ج) این گزارش صدور احکام قضایی و جزایی از قوه قضائیه درخواست شده بود و از دولت خواسته شده بود که اقدامات لازم برای برکناری و عزل مدیرانی که در این حادثه مقصر بودند مبذول دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری دادستان سمنان از اعلام جرم علیه 4 نفر از مقامات کشوری مقصر در این حادثه خبر داد و همین مقام قضایی اسفند سال گذشته از صدور قرار عدم صلاحیت و ارجاع آن به دادسرای تهران خبر داده بود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه از سوی دیگر پرداخت دیه از سوی بیمه موکول به اعلام رضایت اولیای دم شده بود، یادآور شد: ملت و نمایندگان ملت، خواستار تعیین مقصران و برخورد با آنها هستند، حتی اگر موضوع رضایت از جانب اولیای دم اتفاق افتاده باشد، جنبه عمومی موضوع باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا موارد مشابه تکرار نشود و درس عبرت برای مدیران خاطی کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه سیاسی در برخورد با مقصران حادثه آزاردهنده است، افزود: آوردن وزیر برای جلسه استیضاح با کارشکنی هیات رئیسه مواجه بود و متاسفانه با همین نگاه سیاسی تمام قد پشتیبان وزیر راه قرار گرفتند و اعتبار خود را در گرو حمایت از خاطیان این فاجعه بزرگ ملی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل وقت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که خود را مقصر اصلی این فاجعه اعلام کرده بود و مستعفی شده بود، چند ماهی است که پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرده و به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شده است، ادامه داد: این نگاه پشتیبانی سیاسی با جنایت برخورد قطار، برخوردی متفاوت با حادثه پلاسکو رخ داد و برای حادثه پلاسکو و جانباختگان آن اعلام عزای عمومی شد و این حادثه بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما برای حادثه قطار سعی در لاپوشانی و به فراموشی سپردن حادثه شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از قوه قضائیه ، هیات رئیسه مجلس و کمیسیون عمران درخواست می کنم که نتایج صریح رسیدگی را هر چه سریع تر اعلام کنند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم نمی دانم به خانواده های قربانیان درباره این حادثه تألم بار چه پاسخی دهم و به مادری که از جنازه تنها فرزندش هیچ چیزی باقی نمانده و از بنده سوال می کند که کجا برای فرزندش اشک بریزد؟، چه پاسخی دهم.

علیرضا بیگی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت ادامه داد: به حاج قاسم سلیمانی و به ولایت پذیری این سردار سرافراز افتخار می کنیم. زمانی که 3 سال پیش از حاج قاسم سلیمانی سوال می کنند که رمز موفقیت شما که به عنوان یک شخصیت برجسته در جهان اسلامی شناخته شده اید، چیست؟ پاسخ می دهد که هر آنچه که از لسان مبارک مقام معظم رهبری شنیدم، با ایمان آن را کلمه حق و راه پیروزی دانستم و در راستای تحقق آن جدیت داشتم.

وی با بیان اینکه این پیروزی حقانیت یک تفکر و نگرش را به اثبات رساند، تصریح کرد: اینکه تکیه بر قدرت درون زا، ضامن پیروزی است و اگر در عرصه اقتصادی اوضاع مان هر روز بدتر از دیروز است، به دلیل عدم تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه توسط دولت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتضای امروز اقتصاد کشور، قاسم سلیمانی و تفکر قاسم سلیمانی است تا فرمایشات مقام معظم رهبری را با ایمان و اخلاص عملی کند، افزود: پیام باارزش این پیروزی این است که فتح و ظفر در گرو پایبندی به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است و هر چه از این آرمان ها فاصله بگیریم، انتظار پیروزی توقع بیجایی است.

وی با بیان اینکه چگونه می توان باور کرد که انقلاب اسلامی وزرای هزارمیلیاردی را در دولت خود پذیرا باشد، ادامه داد: آنانی که پرونده تعارض، پرونده منافع شخصی شان با منفافع عمومی، آشکار و واضح است، لذا با این تفاسیر انتظار گشایش اقتصادی عبث و دست نیافتنی است.

علیرضا بیگی یادآور شد: امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی را طلب می کند، پدید آوردن اقتصاد رانتی امروز یکی از آفت های اقتصادی کشور است و موضوع برندینگ سوخت نیز یکی از همین آفت های رانتی است که وزارت نفر بر اجرای آن اصرار دارد، در حالی که بنزین دارای قیمت تکلیفی است و در عین حال کالای واحدی بوده که امکان رقابت با محصولات دیگر را ندارد.

وی با بیان اینکه به بهانه رقابت خصوصی سازی، شرکت ملی پالایش و پخش دریافت بنزین از انبارهای شرکت نفت به جایگاه های عرضه سوخت را می خواهد به این شرکت ها واگذار کند، افزود: این یعنی یک حاشیه پرسود از قرار لیتری 25 تومان که برای آنها در نظر گرفته شده که با احتساب 80 میلیون لیتر مصرف روزانه ضرب در 365 روز سال، درآمد یک هزار میلیارد تومانی را برای این شرکت ها را به همراه دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر نفت در کمیسون انرژی بر توقف اجرای این طرح متعهد شد، ادامه داد: مصاحبه های بعدی حکایت از اصرار شرکت ملی پالایش و پخش بر ادامه این طرح ناصواب دارد، لذا بنده به همراه تعدادی از همکاران سوالی را در این باره به کمیسیون انرژی ارائه دادیم و مصرانه پیگیر این سوال بوده تا جلوی این اقدام رانتی وزارت نفت گرفته شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به هموطنان در استان کرمانشاه، تصریح کرد: هم میهنان ما در کرمانشاه بدانند که ایران پشتیبان آنها بوده و کرمانشاه باید به صحنه وحدت ملی برای پیشتیبانی از مردم مصیبت دیده تبدیل شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده فراجا اعلام کرد: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

حمایت مجلس از اجرای طرح نور

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

آقاتهرانی اضافه کرد:‌خوشبختانه فراجا با ملاحظاتی که برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن مدنظر قرار می‌دهد، منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم. همچنین امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

حفظ کرامت و جایگاه بانوان سرلوحه کار فراجا در حوزه عفاف و حجاب است

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار فراجا همواره شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه مردم به ویژه بانوان است. در راستای پیگیری اجرای قانون مربوط به حوزه عفاف و حجاب مهمان فرمانده محترم کل انتظامی شدیم و دو موضوع، فلسفه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست صمیمانه بود.

وی گفت: اخذ گزارش و البته تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات به موقع و هوشمندانه فراجا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و انجام مسئولیت های قانونی در اجرای طرح نور پلیس اولین موضوعی است که بر آن تاکید داریم.

سخنگوی این کمیسیون با تاکید بر این که حقیقتا فراجا یکی از ۳۲ دستگاهی است که با شجاعت و شهامت و با شناخت دقیق مسئله ناهنجاری های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه بانوان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و پای کار آمده است، افزود: دستگاه بزرگ انتظامی کشور در مدت اجرای این طرح وجه کامل پلیس مقتدر مهربان را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی کمیسیون فرهنگی همواره از اقدامات شایسته و خوب فراجا حمایت می‌کند و معتقدیم قوای سه گانه باید در اجرای این طرح در کنار فراجا قرار گرفته و به صورت ویژه این سازمان را حمایت کنند.

راستینه با اشاره به این که جامعه ما شریف و عفیف است، گفت: مردم ما خانواده دوست هستند و می‌دانند دشمن با ترویج ناهنجاری‌ها در جامعه، کشف حجاب زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این که بایستی با افراد معلوم الحال که با اهداف مغرضانه اخلاقیات جامعه اسلامی ما را هدف گرفته‌اند، برخورد شود، گفت: لزوم حمایت از فراجا ضروری است و مردم فهیم ما باید به اجرای قانون پایبند باشند. اختلاف نظر برخی از افراد جامعه در نوع پوشش نباید به عدم تمکین قانون منجر شود و ما معتقدیم که همه دستگاه ها در این موضوع پای کار باشند و فراجا را در اجرایی سازی قانون حمایت کنند و جامعه ما الگو و نمونه ای در تراز جامعه اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است