Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@21:28:57 GMT

قزوین ۱۲۰۰ شهید بسیجی تقدیم انقلاب کرده است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۳۸۴۷

قزوین ۱۲۰۰ شهید بسیجی تقدیم انقلاب کرده است

قزوین_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایرثارگران استان قزوین گفت: این استان، ۱۲۰۰ شهید بسیجی تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت: آحاد مردم انقلابی ما، بسیجی هستند و این روحیه‌ی بسیج است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منشا برکات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای بسیجی از آغاز جنگ تحمیلی، مدافع واقعی اسلام و ایران اسلامی بودند و تاکنون نیز در جبهه‌های مختلف، بویژه در فرامرزی دفاع از حریم اسلام، حماسه‌آفرینی کرده و می‌کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در طول دفاع مقدس استان قزوین یک هزار و ۲۰۰ شهید بسیجی تقدیم انقلاب اسلامی نموده که بیشترین فراوانی را نسبت به سایر اقشار داشته است.

حقایق‌پور، تعداد جانبازان بسیجی در استان قزوین را بیش از دو هزار نفر عنوان و بیان کرد: از آنجایی که آمار قابل توجهی از رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیروهای بسیجی جان برکف بودند به همین میزان جانبازان بسیجی نیز بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

این مسوول ضمن گرامیداشت هفته‌ی بسیج گفت: اگر چه هر ساله در این هفته، یاد و خاطره‌ی رزمندگان، جانبازان و شهدای بسیجی را گرامی می‌داریم، ولیکن بسیج واژه‌ی فراموش ناشدنی ملت ما در تمامی ایام سال بوده و امروز به برکت حضور آنان است که ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه بسیج نمادی از انسان مومن، فداکار و با گذشت است، گفت: همه ارزش‌های والای انسانی در بسیجی بودن خلاصه می‌شود و شهدای ما نیز با همین روحیه‌ در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با رسیدن به اوج کمال و معرفت به مقام بلند شهادت نایل شدند.

وی افزود: شهدا و رزمندگان با جانفشانی‌های خود در هشت سال دفاع مقدس تفکر بسجی را مستحکم کردند و امروز جوانان ما با چنین تفکری در جبهه‌های مختلف حضور می‌یابند و دشمنان را شکست می‌دهند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد

هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا آن شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.

امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.

امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.

امامقلی افزود: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.

رئیس حوزه هنری گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.

رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.

وی بیان کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.

امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی پای کار بیایند.

رئیس حوزه هنری گفت: موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است