Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ ژنرال خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه گفت: نیروهای مسلح ترکیه از حضور عناصر گروه گولن پاکسازی شده و ارتش از هر نظر قدرتمندتر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه گونش، ارتشبد خلوصی آکار در مراسم فارغ التحصیلی نظامیان بالیکسیر اظهار کرد: در تاریخ 15 جولای 2016 متاسفانه شاهد بزرگترین خیانت در طول تاریخ ترکیه بودیم اما این فتنه کودتای گروه فتح الله گولن، با تدابیر رجب طیب اردوغان و تلاش سایر مقامات دولتی، حمایت مردم و نیروهای امنیتی دفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آکار با اشاره به دفع سریع عناصر این گروه که سعی در نفوذ و به دست گرفتن کنترل ارتش را داشتند، افزود: نیروهای مسلح ترکیه از حضور عناصر سازمان تروریستی فتح الله گولن پاکسازی شده و ارتش از هر نظر قدرتمندتر شده است و عوامل نیروهای مسلح برای محافظت از پرچم و مرزهای این کشور که امانت ملت ترکیه است، شبانه روز به تلاشها و فداکاری های خود ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، فتح الله گولن که از سوی دولت ترکیه به عنوان متهم ردیف اول کودتای نافرجام سال گذشته این کشور معرفی شده، از 16 سال پیش در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است