Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - حمید نجف، با بیان اینکه کارگاهها و ساختمانهای زیادی نظیر پلاسکو در کشور و تهران هستند که دیر یا زود به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد، گفت: ساختمان آلومینیم در خطر ریزش است، ولی آیا با وجود اخطارهایی که برای تخلیه این ساختمان داده شده کسی آن را ترک کرده است؟

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع حوادث کار، افزود: طبعا به منظور حفظ اشتغال نیروهای کار این ساختمان باید اقدامات لازم در خصوص جابه جایی و اختصاص مکان مناسب صورت گیرد و بازسازی ساختمان به سرعت آغاز شود، ولی متاسفانه زمانی به این نتیجه می‌رسیم که حادثه پلاسکو تکرار و رها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی عدم آموزش نیروی کار و ضعف بازرسی و نظارت بر کارگاهها را دو عامل موثر در وقوع حوادث کار دانست و افزود: اجبار نیروی کار به رعایت نکات ایمنی و حفظ جان نیروی کار در درجه اول و بازرسی و نظارت بازرسان کار در درجه دوم ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی یا معدنی بحث منافع شخصی موجب می‌شود تا توجه به موضوع ایمنی کمرنگ شود و کارفرما به دلیل کاهش هزینه‌ها از تجهیزات یا مصالح استاندارد استفاده نمی‌کند و حادثه کار رخ می‌دهد.

نجف درعین حال داشتن کلاه ایمنی، رعایت بهداشت محیط کار، حضور بازرسان کار، استانداردسازی، توجه به نکات ایمنی و حفاظتی و آموزش نیروی کار را از مهمترین عوامل جلوگیری از وقوع حوادث کار برشمرد.

وی با بیان اینکه اگر کارفرما مجبور به کاری نشود به آن تن نمی‌دهد، گفت: در چنین شرایطی بحث شبکه‌های نظارتی و سازمان بازرسی و بازرسان کار اهمیت پیدا می‌کند تا به سرعت وارد عمل شوند و از وقوع حوادثی نظیر پلاسکو که نوشداروی بعد از مرگ سهراب بود، جلوگیری کنند.

این کارشناس اقتصادی برخی موازی کاری‌ها را در وقوع حوادث کار موثر خواند و گفت: در جریان حادثه پلاسکو به دلیل موازی کاری‌ها متولی ساختمان مشخص نبود به همین دلیل هر کدام از نهادهای مربوطه اعم از صدور جواز، بازرسی و نظارت، ارزیابی و مهندسی ساختمان دیگری را مقصر جلوه می‌دادند در حالی که اگر ساختمانی فرسوده است یا بافت آن دچار نارسایی شدیدی است و می‌تواند خطر آفرین باشد باید بلافاصله وارد عمل شد.

نجف در پایان بخشی از حوادث کار را ناشی از وجود دغدغه‌های نیروی کار دانست و گفت: بخشی از ایمنی کار بار روانی دارد. زمانی نیروی کار از نظر حقوق و درآمد تامین نیست و از نظر معاش در وضعیت مناسبی قرار ندارد یا ذهن او به دلیل نگرانی از پایان قرارداد و نبود امنیت شغلی درگیر است در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت جریان کار در یک کارگاه به شکل مطلوبی دنبال شود، لذا باید به دغدغه‌ها و نگرانی‌های نیروی کار هم توجه کنیم و آنها را به حداقل برسانیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد صادقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته، ۵۷ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۲۴ درصد از جان باختگان به عابران پیاده تعلق دارد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر پیرامون علل جان باختن موتورسواران در تصادفات اظهار داشت: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی، ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: از هموطنان، خانواده‌ها و افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند تقاضا می‌کنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.

سرهنگ صادقی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی و تردد در زمان‌هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند، برشمرد و گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: ۸۹ درصد جان باختگان موتورسیکلت افراد مذکور هستند و ۱۱ درصد باقیمانده شامل ترک نشین است.

وی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران است را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است. اما در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا سه تا پنج نفر هم قرار می‌گیرد.

وی به رانندگان توصیه کرد تا در مناطق مسکونی برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند و در محل‌های عبور عابران پیاده حق تقدم عبور را رعایت و ایمن رانندگی کنند..

کد خبر 6100757

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • آموزش جنایت و روابط نامشروع ماحصل اخبار حوادث بدون پیوست!
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است