Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@17:36:50 GMT

امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی‌ها می‌طلبد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۵۵۳۷

امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی‌ها می‌طلبد

به گزارش جهان نيوز، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه قطار در سمنان و جان باختن 50 تن از هموطنانمان، اظهار کرد: این حادثه یکی از خسارت‌بارترین حوادث ریلی کشور بود.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون عمران مجلس در این مورد به استحضار نمایندگان رسید و در بند ج آن صدور احکام قضایی از قوه قضائیه درخواست شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا بیگی تصریح کرد: همچنین در این گزارش درخواست شده بود تا دولت اقدام لازم را برای برکناری مدیران خاطی انجام دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اعلام جرم دادستان سمنان علیه 4 نفر از مقامات کشوری مقصر در این حادثه، گفت: همین مقام قضایی سال گذشته از صدور قرار عدم صلاحیت و ارجاع آن به دادسرای تهران خبر داده بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خواهان تعیین  مجازات برای مقصران این حادثه و برخورد با آنان هستند، گفت: حتی اگر موضوع رضایت اولیا دم اتفاق افتاده باشد جنبه عمومی این حادثه باید مورد توجه قرار گیرد تا موارد مشابه تکرار نشود و درس عبرتی برای مدیران خاطی باشد.

علیرضا بیگی تاکید کرد: نگاه سیاسی در برخورد با مقصران حادثه، آزاد دهنده است و متاسفانه استیضاح وزیر با کارشکنی هیئت رئیسه مجلس مواجه شد و با همین نگاه سیاسی تمام قد از وزیر حمایت کردند و اعتبار خود  را در گرو حمایت از خاطیان این فاجعه بزرگ ملی قرار دادند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بیان کرد: مدیرعامل وقت راه آهن که خود را مقصر اصلی این فاجعه معرفی کرده بود چند ماهی است که پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرده و معاون حمل و نقل شهرداری شده است.

وی به حادثه پلاسکو تهران اشاره کرد و افزود: در برخورد با حادثه قطار و پلاسکو دو نگاه متفاوت را دیدیم، حادثه پلاسکو بسیار مورد توجه قرار گفت و برای جان باختگان این حادثه عزای عمومی اعلام شد ولی برای حادثه قطار سعی در لاپوشانی و به فراموشی سپردن دارند.

علیرضا بیگی با تاکید بر اینکه از دستگاه قضا، هیئت رئیسه و کمیسیون عمران اعلام صریح نتایج رسیدگی را خواستارم، گفت: به عنوان نماینده مردم نمی‌دانم به خانواده‌های قربانیان این حادثه چه پاسخی بدهم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به پیروزی جبهه مقامت بر گروه تروریستی داعش، گفت: ما به سردار سلیمانی و ولایت پذیری وی افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: سه سال پیش هنگامی که از حاج قاسم در مورد رمز موفقیت وی به عنوان شخصیتی برجسته در جهان اسلام سوال می‌کنند، وی پاسخ می‌دهد هر آنچه که از لسان مبارک رهبر انقلاب شنیده‌ام با ایمان آن را کلمه حق و راه پیروزی دانسته‌ام و برای تحقق آن جدیت  داشتم.

علیرضا بیگی با بیان اینکه  پیروزی بر داعش حقانیت یک تفکر و نگرش را به اثبات رساند، گفت: تکیه بر قدرت درونی ضامن پیروزی است و اگر در عرصه اقتصادی هر روز وضعمان بدتر از دیروز است به دلیل تحقق نیافتن منویات رهبری از سوی مسئولان امر به ویژه دولت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: اقتضای امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی و تفکر اوست که فرمایشات رهبری را با ایمان و اخلاص عملی می‌کند.

وی اضافه کرد: پیام با ارزش پیروزی بر گروه ترریستی داعش این است که فتح و ظفر در گرو پایبندی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است و هر چه از این آرمان‌ها فاصله بگیریم، انتظار پیروزی توقع بی جایی است.

علیرضا بیگی تصریح کرد: چگونه می‌توان باور کرد که انقلاب اسلامی وزرای هزار میلیاردی را در دولت خود پذیرا باشد و آنهایی که پرونده تعارض منافع شخصی‌شان با منافه عمومی آشکار و واضح است، با این تفاسیر انتظار گشایش اقتصادی دست نیافتنی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی را می‌طلبد، گفت: پدید آوردن فرصت‌های رانتی یکی از آفت‌های اقتصادی کشور است، موضوع برندینگ سوخت نیز از همین فرصت‌های رانتی است که وزارت نفت بر اجرای آن اصرار دارد.

وی گفت: در کمیسیون انرژی، وزیر نفت متعهد به توقف اجرای این طرح شد اما مصاحبه‌های بعدی نشان دهنده اصرار شرکت ملی پخش بر ادامه این طرح دارد.

علیرضا بیگی با اشاره به تقدیم سوال تعدادی از نمایندگان در مورد موضوع برندینگ سوخت به هیئت رئیسه، خاطرنشان کرد: این سوال به کمیسیون انرژی ارجاع شده است و مصرانه پیگیر آن هستم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» اظهار کرد: جهش یعنی اینکه سهم اقتصاد دولتی نصف شود و درصد بخش خصوصی و بخش تعاونی حداقل دو برابر شود. نمی‌گویم که این اتفاق یکساله رقم بخورد، اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: مشارکت مردمی در شعار سال یعنی اقتصاد خرد و بنگاه‌های کوچک مورد توجه باشد. در حال حاضر بعضی بخش‌های شهرک‌های صنعتی به درستی نمی‌کنند، برخی ظرفیت‌ها به افراد واگذار شده، اما فعال نیستند. یکی از تفاضا‌ها این است که تمام ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی در کشور فعال باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باید الگوی حکمرانی برای تولید داشته باشیم، اگر اقتصاد به مردم واگذار اقتصادشود دستاورد‌های بهتری خواهد داشت، مردم در این زمینه آمادگی دارند و اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: دولت باید اراده‌ای برای الگوی حکمرانی تولید داشته باشد و این در کشور ما امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو در کلاله
  • فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل است
  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»