Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده ارتش پاکستان طی تماس تلفنی با نخست وزیر این کشور دولت و تظاهرات کنندگان را به عدم خشونت و مصالحه دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اکسپرس نیوز، متعاقب درگیری شدید بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی پاکستان در اسلام آباد، ژنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده ارتش این کشور طی تماس تلفنی با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان، تظاهرات کنندگان و دولت اسلام آباد را به حفظ آرامش و پرهیز از خشونت دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که درگیری بین نیروهای امنیتی پاکستان و مردم هیچ کاری را از پیش نخواهد برد.

لازم به ذکر است که ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز ۲ روز گذشته اعلام کرد که دولت اسلام آباد هر تصمیمی در خصوص این اعتصاب بگیرد ارتش به آن احترام خواهد گذاشت و حل این مشکل به عهده دولت است.

وی گفت: ما متوجه مشکلی که سبب شده پایتخت پاکستان شاهد اعتصاب ۳ هفته ای حزب «لبیک یا رسول الله» باشد هستیم و به دلیل مشکلات متعددی که از بسته شدن معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها به وجود آمده، امیدواریم که این مسئله زودتر حل و فصل شود.

سخنگوی ارتش پاکستان بیان کرد: ما می‌خواهیم این اعتصاب با مذاکره به پایان رسیده و برای پایان دادن به آن هیچ خشونتی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: ارتش و دولت پاکستان برای ایجاد امنیت پایدار در کشور دوشادوش هم ایستاده‌اند و در اموری که به دولت پاکستان مربوط می‌شود ما تابع نظرات آنها هستیم.

سخنان وی در حالی مطرح می شود که «خورشید شاه» رهبر اپوزیسیون در پارلمان پاکستان اعلام کرده بود دولت برای حل مشکل اعتصاب از ارتش کمک بگیرد.

گفتنی است که دیروز نیروهای امنیتی پاکستان برای مقابله با معترضان حزب «لبیک یا رسول الله» که از ۲۰ روز گذشته اقدام به تحصن و برگزاری تظاهرات در اسلام آباد کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد و تظاهرات کنندگان در پاسخ به این اقدام به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند که منجر به درگیری های شدید شد.

در جریان این درگیری ها که در شهر فیض آباد واقع در اسلام آباد پایتخت پاکستان به وقوع پیوسته است، ۱۰۰ نفر زخمی شده اند که ۵۶ نفر از آنها نظامی و مابقی شهروندان عادی هستند.

پلیس برای جلوگیری از درگیری بیشتر اقدام به بازداشت تظاهر ات کنندگان کرده است و طی ۶ ساعت گذشته ۱۵۰ نفر بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است که اعتصاب حزب لبیک یا رسول الله پس از آن شروع شد که لایحه‌ای مبنی بر اصلاح قانون ختم نبوت در پارلمان پاکستان تصویب شد.

در پاکستان گروه‌هایی که خاتمیت نبی گرامی اسلام(ص) را قبول ندارند مجاز به هیچگونه فعالیتی نیستند و مردم این کشور با اقتدار از این قانون حمایت می‌کنند.

در حال حاضر دولت اسلام آباد مدعی است این لایحه رد شده و هیچ کس موافق تصویب آن نیست ولی اعتصاب کنندگان مصرانه به دنبال استعفای وزیر قانون پاکستان هستند.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان

مسئولان وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان برای مدیریت روند اخراج پناهجویان تشکیل می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان وزارت امور مهاجرین حکومت طالبان از ایجاد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان، پس از آغاز مرحله‌ دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از سوی دولت اسلام‌آباد خبر دادند.

«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی این وزارتخانه گفت شمارش دقیق پناهجویان بازگشته از پاکستان و ارائه خدمات در خاک افغانستان بخش‌هایی از این طرح خواهد بود.

حقانی افزود در تمام ورودی‌های مرزی، کمیته‌های مختلفی چون بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، خدمات و کمیته ثبت وجود دارد تا به پناهجویان اخراجی خدمات ارائه کنند.

«عبدالجبار تخاری» سرکنسول افغانستان در کراچی نیز در این‌ باره گفت حکومت مرکزی پاکستان روند شمارش دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ای‌سی‌سی) را در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله کراچی آغاز کرده است.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستآغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • ایجاد ساختار مشترک کابل و اسلام آباد برای بازگشت مهاجرین افغانستانی