Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@15:33:42 GMT

برداشت زودهنگام نفت از یاران جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۶۹۴۰

برداشت زودهنگام نفت از یاران جنوبی آغاز شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه اندازی ۶ حلقه چاه میدان یاران جنوبی و برداشت روزانه ۱۰ هزار بشکه از این میدان خبر داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه اندازی ۶ حلقه چاه میدان یاران جنوبی و برداشت روزانه ۱۰ هزار بشکه از این میدان خبر داد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از شرکت متن، سید نورالدین شهنازی زاده با اعلام این خبر توضیح داد: میدان یاران جنوبى میان میدان مجنون عراق و آزادگان جنوبى قرار دارد، ١٠ هزار بشکه نفت تولید شده در یاران جنوبی پس از استخراج به منیفولد هفت میدان آزادگان جنوبى انتقال داده می شود سپس همراه با نفت آزادگان جنوبى به مبادى صادرات می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه «در بخش‌های مختلف توسعه میدان نفتی یاران جنوبی بیش از ۷۵ درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده شده است»، گفت: ۱۸ حلقه چاه در این میدان مشترک نفتی از سوی شرکت‌ ملی حفاری ایران و پیمانکاران داخلی، حفر شده است.
به گفته شهنازی زاده، از این تعداد چاه، ۱۵ حلقه در لایه‌ی سروک و سه حلقه چاه در لایه‌ی گدوان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت متن با بیان اینکه «مقدمات امضای قرارداد توسعه میدان نفتی یاران شمالی و جنوبی به صورت یکپارچه به‌زودی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا محقق می شود»، تصریح کرد: فعالیت‌های مقدماتی یکپارچه سازی این میدان‌ها در مرحله مذاکره و در قالب تفاهم‌نامه HOA صورت خواهد پذیرفت.
میدان نفتی یاران جنوبی یکی از طرح‌های مشترک با کشور عراق است که در غرب رودخانه‌ی کارون و در فاصله‌ ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع شده است. موقعیت مخزن این میدان میان میدان نفتی آزادگان جنوبی و میدان مجنون عراق واقع شده است.
میزان نفت درجای این میدان ۶۴۵ میلیون بشکه است که در ۲ لایه سروک و گدوان قرار دارد و منابع مالی توسعه این میدان مشترک از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک زدن یک معترض توسط پلیس اسرائیل (+فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان