Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@08:51:00 GMT

چگونه کیفیت پخش موسیقی گوشی خود را افزایش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۷۳۳۲

چگونه کیفیت پخش موسیقی گوشی خود را افزایش دهیم؟

اگرچه گوشی های امروزی لذت شنیدن موسیقی را بیش از پیش برای کاربران به ارمغان آورده اند، اما همه ی گوشی های هوشمند دارای اسپیکر با کیفیت یا بلندی سطح صدا برای ایجاد فضای استریو نیستند.

کلیک: این دو موضوع (کیفیت صدا و بلندی صدا) با قرار دادن اسپیکر ضعیف در گوشی های همراه به عنوان بزرگ ترین مانع، برای لذت بردن از صدای گوشی های هوشمند تلقی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا چند نکته برای کمک به بهبودی کیفیت صدا و افزایش بلندی صدا در اندروید وجود دارد.

محل قرارگیری اسپیکر خود را بشناسیم

ممکن است احمقانه به نظر برسد، ولی اولین نکته ای که لازم است بدانیم، این است که اسپیکر در جای گوشی هوشمند شما قرار دارد. بسیاری از گوشی ها دارای خروجی اسپیکر دو قلو می باشند، اما اغلب یکی از آنها منجر به تولید صدا می شود. سایر گوشی ها مانند اکسپریای جدید، یک خروجی اسپیکر میکروسکوپی دارد که شما ممکن است حتی متوجه آنها نشده باشید. بنابراین شما می توانید آهنگی را با این گوشی ها پخش کنید و با دست حفره های متعدد روی گوشی خود را بپوشانید تا محل خروج صدا (محل اسپیکر) را در این گوشی ها پیدا کنید. شیار کوچک در سمت راست لوگوی سونی را می بینید؟!

زمانی که بدانید اسپیکرهای گوشی شما در قسمت جلوی گوشی و در پایین و یا در قسمت پشت تعبیه شده است، شما می توانید تصمیم گیری های هوشمندانه ای در این مورد انجام دهید که چگونه برای گوشی های هوشمند خود موقعیتی فراهم کنید که اسپیکرها بهترین فرصت را برای درخشش به دست بیاورند.

زمانی که از گوشی خود استفاده می کنید، روی اسپیکرها را (با دست و یا هر شی دیگری) نپوشانید (یک اشتباه رایج در هنگام بازی با بلندگوی پایین نصب شده) و اسپیکر را به سمت خود قرار دهید.

محافظ گوشی را خارج کنید

اگر گوشی شما دارای یک محافظ است که بر روی کیفیت صدای خروجی اسپیکرها تاثیر می گذارد، محافظ را خارج کرده تا از این امر جلوگیری نمایید.

تمامی ارتعاشات درون گوشی شما توسط لایه اضافی از پلاستیک و یا لاستیک خنثی خواهد شد. تولید کنندگان چاره ای برای طراحی صدا در مورد این امر در نظر نگرفته اند.

همه ی گوشی ها دارای اسپیکری به این خوبی نمی باشند، بنابراین روی اسپیکرهای آنرا با چیزی نپوشانید.

یک EQ تهیه کنید

کنترل صوتی پیش فرض بر روی اکثر گوشی ها، به جز گوشی های سونی و وان پلاس 2، جامع نیست. برخی از آنها دارای یک EQ پایه می باشند، اما معمولا درون یک برنامه موسیقی پیش فرض کار می کنند و هیچ کنترلی بر صدایی که در برنامه مدیا پلیر (برنامه پخش کننده موسیقی) گوشی، پخش نشده باشد، ندارند.

یک برنامه موسیقی بهتر نصب کنید

شما گزینه جایگزینی برنامه بانک موسیقی با برنامه ای که قابلیت کنترل بیشتری بر صدا دارد را دارید. ما برنامه پاور رمپ و یا اکولایزر+ را توصیه می کنیم. هر دوی این برنامه ها فشرده شده و به همراه ترفند های صوتی، الگوها، تقویت صدای باس و موارد بیشتر ارائه می شوند. اکولایزر+، یک EQ پنج بانده فراهم می کند، در حالی که پاور رمپ یک EQ ده بانده با تنظیمات حرفه ای ارائه می دهد. شما با پرداخت چند دلار قادر به دسترسی کامل به همه ویژگی های عالی این برنامه خواهید بود و زمانی که این برنامه را بخرید، هرگز از خرید آن پشیمان نخواهید شد.5

گوشی خود را روت کنید

اگر گوشی شما روت شده باشد، گوشی شما قابلیت های بیشتری پیدا می کند ولی از طرفی امنیت گوشی شما به مراتب کاهش پیدا می کند. ارائه قابلیت روت کردن گوشی با یک برنامه فشرده با قابلیت فلش کردن مانند برنامه Viper4AndroidFX و Dolby Atmos، بدین معنی است که این برنامه ها می توانند کیفیت صدا و بلندی صدای خروجی را بر گوشی های روت شده مدیریت کنند که عملکرد این برنامه ها در گوشی های روت شده به مراتب بیشتر از گوشی های روت نشده می باشد.

گوشی روت شده به شما قابلیت کنترل بیشتری بر روی صداها می دهد. در وب سایت های مختلف، برای راهنمایی در مورد نحوه ی روت کردن گوشی های اندروید مختلف جستجو کنید.

از هدفون استفاده کنید

واقعیت ساده این است که بسیاری از اسپیکرها در بیشتر گوشی های هوشمند (به جز گوشی های اچ تی سی) برای دریافت صدای مناسب و با کیفیت، حتی با استفاده از یک برنامه موسیقی فانتزی یا EQ به اندازه کافی خوب نیستند. در این جاست که یک جفت مناسب هدفون می تواند مفید باشد (بعضی از تنظیمات صوتی در گوشی شما حتی ممکن است بدون هدفون کار نکند).

بهترین هدفون ها را بررسی کنید و تفاوت مجموعه ی مهمی از گوشی ها را ببینید که می توانند گوشی های هوشمند صوتی دلخواه شما باشند.

شما می توانید هندفون را جداگانه بخرید و یا از هدفون داخل بسته اصلی گوشی استفاده کنید.

حجم صدای اسپیکر را تقویت کنید

مجددا لازم به ذکر است که اگر گوشی شما روت شده باشد، برنامه های زیادی وجود دارد که می تواند بلندی صدای سیستم اندروید را با چند ترفند ساده افزایش دهد. اگر قصد ندارید که گوشی خود را روت کنید و یا با تبلیغات اکثر برنامه های تقویت کننده ی بلندی صدا در پلی استور قانع نمی شوید، هنوز لازم به ذکر چند نکته دیگر می باشد که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

اول از هر چیزی، بد نیست در مورد امواج صوتی سخن بگوییم. اگر شما گوشی خود را در گوشه ای از دیوار قرار دهید و خروجی اسپیکر را به سمت گوشه ی دیوار نشانه روید، شما یک صدای بلندتر و بم تر دریافت خواهید کرد که این صدا به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که خروجی اسپیکر به سمت فضای داخل اتاق باشد. همین منطق در مورد هر شی به کار برده می شود: گوشی خود را در یک جعبه مقابل یک کاسه و یا در داخل یک لیوان (خالی) قرار دهید، ممکن است که از شنیدن صدای بلندتر اسپیکربه طور ناگهانی شگفت زده شوید.

حال این سوال پیش می آید که چگونه کیفیت صدای گوشی خود را ارتقا دهیم؟ آیا تا کنون برنامه های تقویت کننده ی صدای معتبری را یافته اید؟ در صورت اطلاع برای ما کامنت بذارید.

منبع: androidpit

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض رضاوند به سهیل مهدی: قانون جنگل!

به گزارش قدس آنلاین ، سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر مدعی شد در ابتدای فصل به تمام باشگاه ها ابلاغ کرده اند که گل زده در خانه حریف ملاکی برای تعیین تیم برتر در صورت تساوی امتیازات و تفاضل رودررو نیست.

صحبتی در تضاد با آنچه در سال های گذشته مدیران سازمان لیگ و فدراسیون مطرح کرده بودند و حتی سهیل مهدی در گفت‌وگو با همین برنامه روی آن تأکید کرده بود.

حالا این موضوع که به ضرر استقلال خواهد بود، صدای اعتراض بازیکن این تیم را بلند کرد. آرش رضاوند در یک استوری نوشت: «قانون، قانون جنگل. اینم از قانون گذار. خدا رو شکر صدای خودشو تشخیص داد زد زیرش. #عدالت ».

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • اعتراض رضاوند به سهیل مهدی: قانون جنگل!