Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - رئیس پدافند غیر عامل کشور گفت: دشمن درصدد ایجاد مشکل در حوزه هسته ای با استفاده از یکسری برنام های هوشمند بود که این خرابکاری ها پیش از رسیدن به نتیجه کشف و خنثی شد.

سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استانداری همدان، اظهار کرد: دشمن در بخش هسته ای اقدام به جاسازی تجهیزات هوشمند در داخل برخی لوازم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: این وسایل در حالت عادی هیچگونه تاثیر منفی از خود به نمایش نمی گذاشتند اما به گونه ای طراحی شده بودند که پس از 2 هزار دقیقه فعالیت به صورت اتوماتیک منفجر شوند.

** باید سواد سایبری مدیران بالا برود
رئیس پدافند غیر عامل کشور گفت: برخی مدیران فرهنگ استفاده از ابزارهای هوشمند همچون تلفن های همراه را نمی دانند و این موضوع تبعات سیاسی و اجتماعی به همراه می آورد.
سردار جلالی تاکید کرد: باید قابلیت های گوشی های هوشمند را برای مدیران تشریح کرد تا بدانند چند میکروفن و دوربین در این گوشی ها تعبیه شده است.
وی توضیح داد: هر گوشی هوشمند در ابتدایی ترین اقدام از اثر انگشت افراد هنگام باز کردن صفحه گوشی توسط کاربر، کپی برداری و با دوربین قرنیه چشم را اسکن می کند و با داشتن اثر انگشت و اسکن قرنیه می توان بسیاری از اطلاعات فرد را رصد کرد.
وی اظهار کرد: هفت میکرون آشکار و پنهان در گوشی های هوشمند جاسازی شده است و تمامی مکالمات فرد ضبط می شود.
رئیس پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: هنگام نصب یک نرم افزار در گوشی های هوشمند از شما درخواست دسترسی به اطلاعاتی نظیر عکس، فهرست شماره تلفن و پیام ها می شود و در صورت اجازه ندادن، برنامه نصب نمی شود؛ این یعنی شما برای نصب نرم افزاد مجبور به دادن مجوز دسترسی به اطلاعات شخصی خود هستید.
سردار جلالی گفت: پس از بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که هنگام نصب برنامه 'اسنپ' اطلاعات زیادی از فرد درخواست می شود که از پلیس فتا خواسته شد این موضوع را بررسی کند تا بداند این اطلاعات به چه علت دریافت می شود.
وی بیان کرد: دشمن با استفاده از نرم افزارهایی که در داخل تلفن همراه نصب می شود، می تواند به راحتی به تقویم کاری، مکانی که در آن حضور دارید، رمز و اطلاعات حساب بانکی شما دسترسی پیدا کند.

** به فناوری نباید سیاه و سفید نگاه کرد
رئیس پدافند غیر عامل کشور گفت: هم اینک تمامی زیر ساخت های کشور به سمت هوشمند شدن پیش می رود و بیشتر تجهیزات داخل خانه نیز هوشمند شدند؛ اما باید بدانیم که وسایل هوشمند از مکان های دور قابل مدیریت هستند.
سردار جلالی افزود: دستگاه های هوشمند دارای سیستم عاملی هستند که اقدام به ارائه گزارش به سرور اصلی می کند و مجموعه ای که این سیستم هوشمند را طراحی کرده است می تواند از راه دور آن را کنترل یا فعالیت آن را متوقف کند.
وی تاکید کرد: در تهدیدات غیر طبیعی بر خلاف تهیدهای طبیعی نظیر سیل و زلزله، خاکریز دشمن بصورت مستمر در حال تغییر است؛ بنابراین ملزم به پایش، رصد و آمادگی هستیم.
وی با بیان اینکه تهدیدها با فناوری مرتبط شدند، گفت: همانگونه که فناوری به جامعه خدمت ارائه می دهد، در درون خود دارای تهدیدهایی است و این آمیختگی تهدید و فناوری، نوعی تهدید غیرنظامی است که باید ضمن استفاده از آنها، مراقب آسیب های آن نیز بود.
رئیس پدافند غیر عامل کشور افزود: در حوزه فناوری نباید به مساله به عنوان تهدید کامل یا توهم تهدید و به تعبیر دیگر سیاه و سفید نگاه کرد؛ بلکه علاوه بر شناخت و استفاده از فناوری، باید آسیب پذیری و تهدیدهای ناشی از آن را نیز شناخته و از قابلیت ها، استفاده و تهدیدها را کنترل کنیم.
سردار جلالی تاکید کرد: هنگام خرید تجهیزات هوشمند در کنار توجه به کارکرد، باید به امنیت فناوری نیز توجه کرد و آن را در اولویت قرار داد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

وضعیت تبریز عادی است

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه 31 فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.
 

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح

پروازهای مهرآباد و برخی از فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه به دلیل حفظ ایمنی حالت تعلیق درآمدند.

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی با تاخیر مواجه هستند.

همچنین تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین باطل اعلام شد.

این شرکت اعلام کرد مسافران منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

سازمان هواپیمایی، پروازها در برخی فرودگاه‌های کشور را به طور موقت لغو کرد، این سازمان همچنین اعلام کرد، متعاقبا بصورت پیامک ساعات پرواز به مسافران اعلام خواهد شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد