Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران و نظریه پرداز کشوری گفت: برای تغییر سبک زندگی اول باید رفتار تغییر کند و برای تغییر رفتار نیز باید فکر ما تغییر کند، امروزه تبلیغات حس بدبختی را به ما منتقل کرده و تفکر ما را کنترل می‌کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر رائفی پور در همایش سبک زندگی دانشجویی در دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر عنوان کرد: همه ما متوجه اتفاقاتی در مملکت شده ایم و فهمیدیم که یک سری چیزها در حال تغییر است و باید بررسی کنیم که به کجا می‌رویم، سبک زنگی ما تابع رفتارهای ما است و رفتارهای ما تابع اندیشیدن و فکر ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رائفی پور ادامه داد: ما مجاز هستیم یک سری اطلاعات به مغزمان برسانیم حال با این اطلاعات چه کار می‌کنیم در قالب‌های ذهنی که داریم از آنها استفاده می‌کنیم.
این سخنران و نظریه‌پرداز بیان کرد: ما شبانه روز در حال دریافت اطلاعات هستیم و اولین جایی که می‌شود کنترل کرد رفتار ما است، برای تغییر سبک زندگی اول باید رفتار تغییر کند و برای تغییر رفتار نیز باید فکر ما تغییر کند. 
وی با تأکید بر اینکه تبلیغات و اطلاعاتی که امروزه به مردم داده می‌شود مذاق آنها را تغییر می‌دهد، گفت: تبلیغات در افراد ترس ایجاد می‌کند در نمی‌گویند چه چیزی دارید می‌گویند چه چیزی باید داشته باشید.
رائفی‌پور افزود: تبلیغات حس بدبختی را به ما منتقل می‌کند و نداشتن‌ها را در ما می‌سازند و این یک واقعیت است، امروزه تفکر ما را کنترل می‌کنند. این سخنران کشوری اظهار داشت: خبرهایی که میخوانیم خبر خالی نیست و در دل خود تحلیل‌ها دارد، این اطلاعات را ما در قالب‌های ذهنی خودمان میریزیم و جالب است که بدانید قالب‌ها با توجه به قومیت‌ها و فرهنگ‌ها متفاوت است، یکسری از این قالب‌ها نیز مذهبی هستند.
وی اضافه کرد: گاهی قالب آنقدر قوی است که هر اطلاعاتی هم داخل آن بریزید میچربد و تغییرش می‌دهد.
رائفی‌پور با اشاره به اینکه ما شرطی شده‌ایم، تصریح کرد: مردهای ایرانی اوایل انقلاب از زنان لاغر بدشان می‌آمد اما الان دقیقا برعکس شده و تغییر کرده اند، امروزه معیار زیبایی را دارند در جامعه تغییر می‌دهند.
این نظریه پرداز با تأکید بر اینکه  ما مدیریت می‌شویم، گفت: چه بلایی دارند بر سر ما می آورند و چه نیازهایی را برایمان به وجود می‌آورند ما را عوض می کنند مثلا الان ما فکر میکنیم گوشی نداشته باشیم یا ماشین نداشته باشیم بدبختیم در حالی که در حقیقت اینطور نیست.
وی افزود: اگر می‌خواهیم غنی باشیم باید نیازهایمان را کنترل کنیم، افراد غنی آنهایی هستند که قانع بوده و نمی‌گذارند نیاز در آنها به وجود بیاید وقتی ما اعتیاد به مواد مخدر در خودمان به وجود نیاوریم برای رفع این نیاز به هر دری نمی زنیم.

تصاویر 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی


عصرایران - شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی،‌ با ارسال این متن ، ضمن اعتراض به برخی موارد، خواستار رسیدگی به گلایه ها و انتقادات خود شدند.

متن نامه دریافتی به این شرح است:


 با توجه به نقش مسئول فنی کارگاه ها و کارخانجات صنایع غذایی در تضمین ایمنی غذایی و ارتقاء سلامت آحاد جامعه، متاسفانه جایگاه شغلی و وضعیت معیشت مهندسین دارای پروانه مسئول فنی مطلوب نیست. این موضوع باعث عدم امنیت شغلی و در نهایت تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان، سلامت جامعه و افزایش بیماری و سرطان ها گشته است.

با توجه به ضرورت و اهمیت ایمنی غذا، که یکی از مهمترین و حیاتی ترین موضوعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه است و نیز از جهت شرایط جبر جهانی و مصون ماندن از دسیسه و ترور غذایی، لازم و ضروریست که افراد متخصص صنایع غذایی، به جهت حفظ این امرمهم و پیرو آن سلامت جسم، جان و روح مردم ایران در خط مقدم تولید در جایگاه مسئول فنی و کنترل کیفی، در شرکت ها و کارگاه های تولید موادغذایی، خوراکی وآشامیدنی و به عنوان کارشناسان غذایی در ادارات مربوطه و نیز سازمان ها و ادارات مرتبط با واردات و صادرات  موادغذایی استخدام شوند، لذا با عنایت به حیاتی بودن این سمت شغلی عدم تامین شرایط حقوقی، مالی و معیشتی مناسب و درخور مسئول فنی جای نگرانی و تاسف دارد که این مهم منجر به مشغله ی ذهنی متخصصان دلسوز و مردم عزیز ایران به جهت سلامت و اعتماد مردم به تولیدات غذایی و آشامیدنی داخلی و مصرف آنها گشته است. 

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان صنایع غذایی از دانشگاه های مختلف کشور، همان مدافعان سلامت غذا هستند که به سمت مسئولین فنی و کنترل کیفی در شرکت ها و کارگاه های مرتبط با مواد غذایی و آشامیدنی- نوشیدنی مشغول به خدمت می باشند و سال های زیادی درتلاش برای بهبود کیفیت و کمیت شغلی خود بوده اند زیرا که خروجی آن به اعتماد جامعه و سلامت غذایی مردم و سلامت در بخش صادرات و واردات و اقتصاد نیز بر می گردد. 

به همین منظور امروز، کارزاری برای حمایت از مسئولین فنی و کنترل کیفی و مطالبه ی ملی،  سلامت غذای جامعه و کاهش و جلوگیری از تقلبات متعدد در شرکت ها و کارگاه های تولیدی مرتبط و کاهش ضررهای اقتصادی صادرات و نیز جریان درست و کافی علم در تولید موادغذایی، خوراکی و آشامیدنی به راه انداخته‌اند که ، در آن، با هدف حمایت از مصرف کننده و مشتری مداری، همچنین  ایجاد ردیف شغلی با چارچوب صحیح و علمی و قانون‌گذاری کاری برای تولیدکننده، مسئول فنی وکنترل کیفی، می توانند از سلامت و اعتماد جامعه مردمی داخل و خارج از کشور حفاظت و مردم را به مطالبه به حق درمورد اطمینان از سلامت غذایی برسانند.

با توجه به موارد فوق برای جلوگیری از تقلبات و سهل انگاری ها در فرآیند تولید و اجرا توسط برخی کارفرمایان علاوه بر تخصیص اختیارات لازم و قدرت اجرایی کافی در این سمت شغلی و نیز استخدام علمی - تخصصی و درست متخصصان فارغ‌التحصیل صنایع غذایی و نیز حفظ حقوق این عزیزان دلسوز و نگران سلامت غذایی و سلامت جاری در جامعه، جای خالی ارگان تخصصی نظام مهندسی کنترل کیفیت و مسئول فنی صنایع غذایی پشتیبان و حامی، بشدت احساس می شود تا ضمن سازمان دهی مطالبات به حق این سمت، حامی حقوقی و واسطه پرداخت حق الزحمه این عزیزان و حفظ استقلال اجرایی آنها در فرآیند تولید و انجام صحیح خدمات لازم به جامعه ی ایرانی نیز باشند. امید است با توجه به فرمایشات رئیس جمهور محترم مبنی بر حفظ ایمنی موادغذایی توجه لازم و درخور به شرایط صنف مسئولین فنی صنایع غذایی کشور شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود