Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:01:04 GMT

شبستان امامزاده‌های بهارستان بازسازی می شوند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۹۲۱۰

شبستان امامزاده‌های بهارستان بازسازی می شوند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: پروژه‌های بازسازی شبستان‌های سه امامزاده شهرستان بهارستان با سرعت خوبی درحال اجرا می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در سفره یک روزه خود به شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران به خدمات ارزنده شهرداری شهرصالحیه اشاره کرد و گفت: باید از خدمات علیرضا قربانی شهردار شهرصالحیه در خصوص بازسازی جاده خطرناک امامزاده باقر (ع) تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به خدمات مجموعه مدیریت شهری شهرصالحیه به بقاع متبرکه، اظهار داشت: بنده کمتر شهرداری را در استان تهران دیده‌ام که تا این حد به بقاع متبرکه توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده با بیان این امر که پروژه بزرگ امامزاده باقر (ع) به خوبی انجام شده است، تبیین کرد: تمام استانداردها و زیباسازی‌های لازم در جاده امامزاده باقر (ع) رعایت شده است.

وی همچنین به اینکه در گذشته دسترسی شهروندان بهارستانی به امامزاده باقر (ع) به علت شرایط خطرناکی که این جاده داشت بسیار دشوار بود، اشاره کرد و بیان داشت: امروز با شرایط جدیدی که در این جاده ایجاد شده است، دسترسی و امنیت شهروندان در این امامزاده بسیار آسان شده است و ما این مهم را مرهون تلاش‌های مدیریت شهری صالحیه هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران باتایکد بر اجرای طرح بازسازی شبستان امامزاده‌های شهرستان بهارستان، تصریح کرد: عملیات توسعه شبستان امامزاده باقر (ع) در آینده نزدیک به پایان می رسد و همچنین طرح توسعه شبستان امامزاده لطیف(ع) نیز با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا است.

وی درپایان باتوجه به شایعات تعطیلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم، آن‌ها را تکذیب کرد و افزود: در هر نقطه از کشور که موقوفه و امامزاده وجود داشته باشد، وظیفه قانونی ما است که در آن منطقه فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع شهر همدان گوشه‌ای از ذوق و هنر معماران ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان ؛ در همدان مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد شهر به شمار می‌آید.بنای فعلی مسجد متعلق به سال ۱۲۵۳ هجری قمری است، این در حالی است که با توجه به منابع تاریخی بنای اولیه مسجد به قرون ابتدایی ظهور اسلام بازمی گردد.

اهالی همدان مسجد جامع را با نام‌های دیگری، چون مسجد عتیق و مسجد اعظم نیز می‌شناسند.

مسجد جامع همدان به سبک بنا‌های دوره فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. بناى مسجد جامع همدان داراى طرحى مستطیل شکل و چهار ایوانیِ ناقص است.

این مسجد دو شبستان، شش مناره و سه ایوان در جهات شمالی، شرقی و جنوبی دارد که در سال‌های اخیر شبستان ستوندار دیگری نیز در این مسجد ساخته شده است.

شبستان اصلی مسجد جامع ۵۵ ستون ۵ در ۱۱ دارد که گنبد آجری بزرگِ مسجد بر روی این شبستان زده شده است و در قسمت زیر حاشیه نیز دارای کتیبه‌هایی از خشت کاشی زرد است و سوره جمعه، به خط ثلث بر روی آن نوشته شده است.

در قسمت‌هاى جنوبى مسجد جامع همدان ایوانى مرتفع به چشم می‌خورد که جلوى آن از آجر و کاشى معرق ساده ساخته شده و بر روى آن با کاشى‎‌های فیروزه‌ای رنگ، نام «اللّه» و نام پنج تن را نوشته‌اند.

مسجد دارای گنبدی دو پوسته است که با تزئینات کاشی‌کاری آراسته شده است. از دیگر تزئینات بکار رفته در مسجد می‌توان به رسمی‌کاری و مقرنس‌کاری‌های گچی اشاره کرد.

زیباترین تزیینات معماری را می‌توان در نحوه آرایش آجر‌های بکار رفته در مناره‌های مسجد جامع مشاهده کرد که به صورت رج چینی در قسمت پایین مناره و تزیینات آجری برجسته در قسمت میانی و فوقانی، زیبایی این بنا را دوچندان کرده است.

مسجد جامع همدان که تقریبا در مرکز شهر واقع شده سه راه ورودی به بازار قدیمی شهر دارد که نشان می‌دهد مسجد در مراودات اجتماعی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسجد جامع شهر همدان گوشه‌ای از ذوق و هنر معماران ایرانی
  • جزئیات مراسمات شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه(س)
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • برقراری سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس برون‌شهری
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود