Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:30:27 GMT

اتوبوس‌های یزد رایگان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۹۹۸۵

اتوبوس‌های یزد رایگان می‌شوند

ریس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: به منظور کاهش مشکلات ترافیک، طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس های شهری به کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ارائه می‌شود.

«محمدرضا شفیعی»، در این باره اظهار کرد: طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهریزد پس از واکاوی،بررسی و کارشناسی راهکارهای قانونی اجرایی شدن طرح در قالب لایحه پیشنهادی از سوی سازمان و شهردار محترم در صحن اصلی شورای شهر یزد ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی، چنانچه لایحه مورد نظر پس از دفاع در صحن شورای شهر، رای موردنیاز را کسب کند و گامی به سوی اجرای شدن بردارد، می‌توان عنوان کرد که یکی از مهمترین برنامه‌هایی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد محقق شده است .

شفیعی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح رایگان خدمات آمد و شد ناوگان اتوبوس‌های شهری و استقبال بیشتر شهروندان از این خدمات و تردد کمتر خودروهای تک‌سرنشین در شهر، یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر یزد که مسئله ترافیک است، خود به خود برطرف شود .

وی ادامه داد: همچنین مسافران با اجرای این طرح می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی و استفاده مطلوب‌تر از وقت و زمان گرانبهای خود مدیریت بهتری داشته باشند .

این مسئول در این باره تصریح کرد: رایگان شدن سفرهای شهری با اتوبوس از هدر رفتن وقت و زمان شهروندان برای خرید یا شارژ کارت بلیط شهروندی جلوگیری می‌کند، همچنین مانع از ترافیک مسافر در هنگام پیاده و سوار شدن که باید از طریق تماس کارت خود به دستگاه کارت‌خوان، هزینه سفر درون شهری خود را نیز پرداخت کند، خواهد شد و همین اتفاقات ساده ولی مهم در کنار هم باعث ایجاد سرعت، دقت و اطمینان مردم به مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری می‌شود .

شفیعی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد استقبال بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و به دنبال آن کاهش مشکلات ناشی از آلودگی‌های صوتی، هوا، محیط زیستی و بهداشتی وهمچنین صرفه‌جویی زمانی در شهر یزد باشیم .

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد به دشواری‌های بعد ابلاغ اجرای شدن این طرح نیز اشاره و بیان کرد: قطعاً هزینه‌ای که می‌بایست  این سازمان یا بهتر بگویم شهرداری یزد در برابر اجرای طرح تامین کند و به بخش خصوصی پرداخت کند، چشم‌گیر خواهد بود چرا که در حال حاضر ماهانه حقوق کلیه رانندگان اتوبوس‌های شهری  مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که میبایست به آن هزینه جاری اتوبوس‌ها که آن نیز حدود 7 میلیون تومان است را نیز اضافه کرد که تامین این هزینه‌ها، پس از رایگان شدن خود بار مالی اضافه‌ای را بر شهرداری یزد متحمل خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تهران باید 7 هزار اتوبوس داشته باشد
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم (قسمت 12 فصل 2 زودیاک) با حجم نیمه رایگان
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان