Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - مردم و علمای شیعه وسنی استان سیستان و بلوچستان معتقدند در واقع ارائه فرهنگ و تفکر بسیج در منطقه و متحد کردن نیروهای مردمی عامل پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش بود.

 خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - جواد قنبری: این روزها در حالی ۳۹مین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی می داریم که حالا و پس از گذشت حدود ۴ دهه از تشکیل این نهاد انقلابی، امروز تفکر بسیج تبدیل به یک الگو برای همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکر بسیج این روزها پا را بسیار فراتر از مرزها گذاشته و تبدیل به یک فرهنگ جهان شمول شده که این نشان از قدرت آینده نگری امام خمینی(ره) است، زیرا در ابتدای انقلاب اسلامی و در شرایطی که کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۵ آذر سال ۵۸ دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند که با توجه به تحولات انقلاب به نظر می رسد ایشان علاوه بر نیاز آن روز پیش بینی آینده را هم نیز کرده بودند و صدالبته که بسیج در طول این سال ها بارها لیاقت و شایستگی خود را در عرصه های مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و همچنین در عرصه سازندگی کشور نشان داده است.

اما این روزها تفکر بسیج بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی گسترش پیدا کرده است و موجب شده که جبهه ای به نام جبهه «مقاومت» در نقاط مختلف دنیا تشکیل شود که تازه ترین ثمره آن نیز نابودی شجره خبیثه داعش بود.

البته تفکر بسیج و بسیجی طی این سال ها آنچنان در استان سیستان و بلوچستان رشد کرده که حالا دیگر در بین شهدای مدافع اسلام ناب محمدی (شهدای مدافع حرم) هم نام شهدای عزیز اهل سنت دیده می شود.

از همین رو به مناسبت ۳۹مین سالگرد تشکیل بسیج و همچنین پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش به سراغ تعدادی از علمای برجسته اهل سنت استان سیستان و بلوچستان رفتیم تا نظر آن ها را نیز راجع به این موضوع جویا شویم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قطعا اگر رهنمودهای ‌رهبر معظم ‌انقلاب و همینطور فرماندهی ‌سردار ‌سلیمانی نبود داعش به این زودی ها شکست نمی‌خورد.

مولوی نذیر احمد سلامی با اشاره به اینکه شکست داعش  موجب مسرت همه انسان‌های آزاده جهان شده است، افزود: شکست نظامی تروریست های داعش این روزها باعث خوشحالی بسیاری از مسلمانان و همچنین مردم آزاده جهان شده است.

وی ادامه داد: البته همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اطمینان و آرامشی که در پی شکست داعش به ویژه در کشورهای سوریه و عراق حاصل شده نباید ما را از توطئه های دشمنان غافل کند.

وی گفت: اگر ما از توطئه دشمنان غافل شویم قطعا در چنین شرایطی ضرر می‌کنیم و در این حالت تفکر داعش دوباره امکان بروز و ظهور پیدا می‌کند.

امروز همگان به خوبی می دانند که اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود داعش هرگز شکست نمی‌خوردنماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز همگان به خوبی می دانند که اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود داعش هرگز شکست نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: البته این مهم هم محقق نمی شد اگر رهنمودهای خردمندانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی نبود.

وی با اشاره به اینکه تفکرات و اندیشه‌های داعش مانند آتش زیر خاکستر همچنان وجود دارد، گفت: به اعتقاد من اگر ما هوشمندانه عمل کنیم داعش هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد.

مولوی سلامی ادامه داد: قدرت‌هایی که زمینه را برای بروز داعش فراهم کردند همچنان وجود دارند و تفکرات داعش به قوت خود باقی است بنابراین باید هوشیاری خود را به طور کامل حفظ کنیم.

داعش در مسیر تخریب اسلام از هیچ جنایتی دریغ نکرد

امام جمعه اهل سنت شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت  هفته بسیج و همچنین پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش اظهار داشت: امروز همه مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا از نابودی غده سرطانی داعش شاد هستند.

مولوی یارمحمد براهویی با اشاره به اینکه نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در این پیروزی ارزشمند و تاریخی بسیار مهم و غیرقابل انکار است، افزود: بدون شک دشمنان اسلام پس از این شکست بزرگ آرام نخواهند نشست و به دنبال طراحی نقشه‌های شوم جدیدی هستند بنابراین مسلمانان باید بسیار هوشیار باشند.

وی با اشاره به حمایت استکبار جهانی از داعش ادامه داد: داعش طی این سال ها توسط حامیان اصلیش یعنی آمریکا و اسرائیل به طور کامل حمایت می شد اما به لطف خداوند متعال و یاری رزمندگان اسلام  شر آن ها بالاخره از این منطقه کم شد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان هیرمند با اشاره به اینکه داعش در مسیر تخریب اسلام از هیچ جنایتی دریغ نکرد، خاطر نشان کرد: شرارت با تکیه بر خوی حیوانی از وظایف تعریف شده داعش توسط حامیانش بود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حضور به موقع سردار سلیمانی در منطقه و متحد کردن نیروهای مردمی و نظامی در سوریه و عراق از عوامل اصلی پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش بود.

 ارائه فرهنگ و تفکر بسیج در منطقه و متحد کردن نیروهای مردمی و نظامی عامل پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش بودمولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده افزود: در واقع ارائه فرهنگ و تفکر بسیج در منطقه و متحد کردن نیروهای مردمی و نظامی موجب پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش بود.

وی ادامه داد: خبر نابودی داعش این نطفه نحس آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث شد تا بار دیگر همه جهان به قدرت وحدت مسلمین پی ببرند.

وی گفت: داعش در واقع  فتنه‌ای برای نابودی اسلام واقعی بود اما وحدت به موقع همه اقوام و مذاهب در سوریه و عراق و همینطور حضور فرماندهانی همچون سردار سلیمانی موجب شکست تمامی نقشه‌های استکبار شد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه مسلمانان باید همواره هوشیار باشند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی همواره به دنبال طراحی نقشه‌های جدیدی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام، تصریح کرد: نابودی داعش مصداق خوبی برای نمایش قدرت وحدت میان کشورهای اسلامی است که این مهم باید در فتنه‌های پیش رو نیز مورد توجه باشد.

رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب نقش‌آفرین اصلی مبارزه با داعش بود

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در واقع رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب نقش‌آفرین اصلی مبارزه با داعش بود و خون شهدایی همچون شهید حججی نابودی داعش را رقم زد.

مولوی عبدالغنی سلامی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به اسلام واقعی هستند، افزود: از همین رو استکبار جهانی و هم پیمانانش با حمایت از افرادی جنایتکار گروهی با خوی حیوانی تشکیل دادند و آن ها را از هر نظر حمایت کردند تا چهره اسلام  واقعی را مخدوش کنند.

وی ادامه داد: امروز روزی فرخنده است زیرا دنیای اسلام از وجود یک شر بزرگ رهایی پیدا کرده و مردم سوریه و عراق نیز با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و هدایت نظامی سردار سلیمانی موفق شدند تا بار دیگر خاک کشور خود را پس بگیرند.

وی گفت: در واقع هدف نهایی داعش حمله به مرزهای ایران و نابودی جمهوری اسلامی ایران بود اما در پی هوشیاری رزمندگان جبهه مقاومت نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز سردار سلیمانی به چهره‌ای بسیار محبوب در دنیای اسلام تبدیل شده زیرا وعده او در نابودی داعش محقق شد.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری مسلمانان تصریح کرد: به راستی اگر همه مسلمانان در مسیر وعده‌های الهی حرکت کنند قطعا نقشه‌های شوم دشمنان اسلام هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

اقتدار بسیج و سپاه بار دیگر برای جهانیان نمایان شد

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج و نابودی داعش اظهار داشت: پس از نابودی تروریست های داعشی، اقتدار بسیج و سپاه بار دیگر برای جهانیان نمایان شد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور افزود: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با مشاوره‌های کلیدی نظامی نقش مهمی در پیروزی جبهه اسلام در مقابل تروریست‌های داعش داشت و این پیروزی مقابل تروریست‌های جیره‌خوار آمریکا بار دیگر قدرت و اقتدار سپاه و بسیج را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در قدرت و اقتدار نظامی حرف اول را در منطقه می زد، ادامه داد: پیروزی جبهه مقاومت در مقابل تروریست‌های خونخوار داعش عامل ایجاد آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه شده است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با تکیه بر ارشادات رهبر معظم انقلاب و همچنین فرماندهی سردار سلیمانی به خوبی در مقابل تروریست‌های داعش ایستاد و آنان را از خاک عراق و سوریه بیرون راند.

اتجربه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران باید همواره قدرت و توان دفاعی خود را برای مقابله با مستکبران و متجاوزان جهان افزایش ‌دهد تا استکبار جهانی نتواند با دسیسه‌های خود جهان اسلام و مسلمین را هدف قرار دهدمام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه تصریح کرد: این تجربه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران باید همواره قدرت و توان دفاعی خود را برای مقابله با مستکبران و متجاوزان جهان افزایش ‌دهد تا استکبار جهانی نتواند با دسیسه‌های خود جهان اسلام و مسلمین را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه قطعا فتنه‌گری استکبار جهانی همچنان ادامه دارد، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگرچه داعش از بین رفته است اما فتنه‌گری دشمنان همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید به حفظ وحدت در میان مسلمانان خاطر نشان کرد: مردم و مسئولین باید آگاه باشند و با حفظ وحدت و برادری جلوی دیگر دسیسه‌های احتمالی دشمنان را بگیرند.

البته این اظهارات تنها بخش کوچکی از شور و اشتیاق مردم و علمای استان سیستان و بلوچستان در خصوص نابودی داعش است اما در مجموع آن چیزی که به وضوع مشخص است این است که چیزی به نام اختلاف در پایتخت وحدت ایران اسلامی وجود ندارد و برادران و خواهران شیعه و سنی همچون همیشه و دوشادوش یکدیگر در مقابل فتنه انگیزی دشمنان ایستاده اند و قطعا این روحیه و تفکر بسیج است که سال های سال موجب وحدت و برادری در این خطه از ایران اسلامی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) و از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در جمع مردم فریمان گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق اقدام دفاعی بود که برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی افزود: طبق فرموده امام راحل دفاع از جمهوری اسلامی واجب است و همه شهدای انقلاب اسلامی بر سر سفره هدایت امام راحل نشستند و با نثار جانشان از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی در ادامه به خلاصه‌ای از شخصیت والامقام شهید حجازی پرداخت و گفت: این شهید گرانقدر از یاران برجسته شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یکی از فرماندهان و عوامل تأثیرگذار در تقویت جبهه مقاومت اسلامی، فلسطین، غزه، لبنان و کرانه باختری در مقابل رژیم غاصب اسرائیل بود و اقدامات میدانی این مرد بزرگ در شکل‌گیری نهضت مقاومت نقش مؤثری داشت.
این رزمنده دفاع مقدس گفت: سردمداران اداره جهان و سازمان ملل تاکنون که بیش از ۱۹۰ روز از جنگ ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان غزه می‌گذرد، اقدامات و جنایات رژیم غاصب را نه تنها محکوم نکرده‌اند، بلکه سکوت کرده و از خود اراده‌ای ندارند و این نشان می‌دهد که امیدی به این سازمان‌های منفعل بین‌المللی نیست.
 وی رژیم جعلی اسرائیل را غده سرطانی در پیکره امت اسلامی دانست و گفت: اگر جمهوری اسلامی و تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری، فداکاری و فهم حاج‌قاسم سلیمانی و رشادت و ایثار شهدای والامقام جبهه مقاومت نبود مشخص نیست که این رژیم جعلی و غاصب چه بلا‌هایی بر سر مسلمانان می‌آورد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • قلبِ نبردِ نرم
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قلبِ نبردِ نرم
  • در عرصه فرهنگی همچون عرصه نظامی باید حضور داشت
  • دنیا متعجب از عملیات موفق «وعده صادق» است
  • در عرصه فرهنگی هم مثل عرصه نظامی باید حضور داشت
  • یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان