Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بحث عدم اعطای سوخت به ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک غیر کارشناسی است.

احمد شهریار روز یکشنبه در کمیته شماره گذاری ماشین های کشاورزی استان افزود: بر اساس گفته مسوولان تمامی ماشین آلات کشاورزی تا اول اسفند سال جاری باید شماره گذاری شوند که این امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس آمار در حال حاضر بیش از هفت هزار دستگاه انواع تراکتور و کمباین نیز با عمر بالای 25 سال در ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان فعال هستند که هنوز برنامه مشخصی برای این حجم از تراکتور ها نشده است.
شهریار افزود: اگر مصوبه عدم اعطای سوخت برای کمباین ها و تراکتورهای فاقد پلاک گذاری اجرا شود بیش از 50 درصد توان ماشینی استان از ناوگان مکانیزاسیون استان حذف می شود که این امر بطور مستقیم بر تولید محصولات کشاورزی ضررهای جبران ناپذیری را وارد کرده و باعث ایجاد نارضایتی گسترده کشاورزان و تبعات اجتماعی متعدد خواهد شد.
وی گفت: دستور العمل پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی باید با لحاظ تمام شرایط و جدا از شرایط ماشین های سواری تدوین و برای اجرا ابلاغ شود.
او گفت: با توجه به مجموع تراکتورها وکمباین هایی که در این استان شماره گذاری نشده اند حتی در صورت ایجاد شرایط مناسب و لازم امکان پلاک گذاری حجم بالای ماشین های کشاورزی واجد شرایط در محدوده زمانی فوق امکان پذیر نخواهد بود و مسوولان ذیربط باید تدابیر مناسبی در این زمینه اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه پلاک گذاری تراکتورهاو کمباین های با عمر مفید 13 سال را ضرورتی انکار ناپذیر در افزایش توان ناوگان مکانیزاسیون استان دانست.
جاوید صحرایی افزود: پیش تر در این استان بسیاری از کمباین های از رده خارج و مستهلک اقدام به برداشت محصولات کشاورزی کرده و در اثر ضایعات به هنگام ریزش میلیون ها تن باعث ایجاد ضایعات و ریزش به هنگام برداشت می شدند.
او اظهار کرد: همین امر نیز زمینه های تحقق در خودکفایی بسیاری از محصولات کشاورزی منجمله گندم را در تنگنا قرار داده بود.
او تشریح کرد: این مدیریت آمادگی دارد تا با اطلاع رسانی های شفاف از رسانه های گروهی تراکتور و کمباین داران را به همکاری همه جانبه با پلاگذاری ترغیب کند.
در استان اردبیل تعداد تراکتورهایی که عمر مفید زیر 13 سال دارند هفت هزار و 419 دستگاه و تعداد کمباین هایی که عمر مفید زیر 13 سال دارند 712 دستگاه است.
همچنین تعداد تراکتورهایی که عمر مفید آنها فی مابین 13 تا 15 سال است هفت هزار و 86 دستگاه و تعداد کمباین ها نیز 448 دستگاه می باشد.
کارخانه سازنده نیز برای تعداد 2 هزار و 310 دستگاه تراکتور و 150 دستگاه کمباین شماره گذاری را انجام داده و مدیریت راهور استان اردبیل هم برای 2 هزار و 867 دستگاه تراکتور و برای 209 دستگاه کمباین شماره گذاری را انجام داده است.
در حال حاضر 9 هزار و 328 دستگاه تراکتور و 801 دستگاه کمباین در استان اردبیل واجد شرایط شماره گذاری هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰۰ پارکینگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند

روح اله امرالهی با اشاره به بازدید‌های نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر از ستاد‌های مناطق هشت گانه شهرداری قم و دستگاه‌های خدمت رسان، عنوان کرد: همانند سنوات گذشته اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در ستاد‌های نوروزی مناطق هشت گانه شهرداری قم از نزدیک به بررسی اقدامات انجام شده در مناطق پرداخته و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و خدمات ارائه شده قرار می‌گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بخش دیگر این بازدید‌ها تولیت‌های محترم بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران و امامان جمعه محترم قم از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده در جهت ارائه گزارش‌های عملکردی و دریافت نقطه نظرات این بزرگان است.

امرالهی افزود: بخش دیگر برنامه‌های بازدید نوروزی، دستگاه‌های خدمت رسان از جمله دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی است، بدون نردید زحمات این عزیزان عامل مهمی در امکان ارائه خدمات بهتر به زائران شهر عش آل محمد (ص) در ایام‌نوروز و ماه مبارک رمضان است.

امرالهی در ادامه با تاکید بر همدلی و همراهی همه مسئولان استانی در جهت ارائه خدمات مناسب به زائران، گفت: یکی از اولویت‌های مهم شورای اسلامی شهر در تعامل و همراهی با همه دستگاه‌های متولی در حوزه خدمت رسانی است و ناظر به این مهم تعاملی سازنده از همه متولیان در جهت انتفاع مردم شریف قم مورد انتظار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  با تأکید بر آماده باش بودن تمام سازمان‌های خدماتی شهرداری قم در ایام نوروز گفت: در جهت رفاه مسافران نوروزی نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ جای پارک در پارکینگ طبقاتی زائر، بهار و پارکینگ شهید کاظمی پیش‌بینی و پارکینگ‌ها نیز به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شده است.

امرالهی افزود: ۱۰ کمیته خدمات‌رسانی و ۹ ستاد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فعال است و در مبادی ورودی شهر مستقرشده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در آماده‌باش هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر در خصوص خدمات رفاهی پیش بینی شده برای مسافران نوروزی نیز اظهار داشت: ۱۲۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۴۰ نمازخانه در ایام نوروز در سطح شهر اختصاص داده شده است، نزدیک به ۱۶ غرفه عرضه مایحتاج عمومی و میوه توسط سازمان میادین در حال انجام است و تمام بوستان‌های سطح شهر آمادگی میزبانی از مسافرین عزیز را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۵۷۰۰ پارکینگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد توقیف شد
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • توقیف ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته